vraag

Bewijs afbetaling toestelkrediet voor aankoop huis hypotheek

• 12 september 2020
  • 2 reacties
  • 302 x bekeken

Goedemiddag,

Ik heb mijn telefoon afbetaald voor een hypotheek aanvraag maar zou hier ook graag een bewijs van krijgen. Zou ik deze kunnen ontvangen? 

Met vriendelijke groet,

Britt 

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Je hebt nog niet alle termijnen betaald. De laatste termijn staat op je huidige factuur die rond de 25e wordt afgeschreven. Daarna duurt het ongeveer 6 weken voordat de lening bij de BKR als afgelost wordt genoteerd.  Dit is dus een waarschuwing voor anderen, als je aan een eigen huis met hypotheek denkt, los dan eerst je lopende leningen af omdat die invloed op je maximale hypotheek hebben.

Reputatie 5
Badge

Hoi @Brittdb
Welkom op de Community! Wat leuk en spannend een nieuw huis. Goed dat je jouw toestelkrediet hebt afgelost, dat is de eerste stap voor het afmelden van jouw BKR registratie en belangrijk voor de aankoop van jouw nieuwe huis.

Bedankt voor het aanvullen van jouw Community met je gegevens. Ik heb namelijk meteen gecheckt of jouw toestelkrediet is afgelost en dat is gebeurd! Ik ga jou een e-mail sturen met daarin de bevestiging dat het toestelkrediet is afbetaald en je kan een screenshot van jouw MijnTele2 maken waarin staat dat jouw toestelkrediet nu 0,- euro is. Met deze informatie kan je naar jouw hypotheekverstrekker gaan en aantonen dat jouw toestelkredier is afelost. Meestal gaan zij hiermee akkoord. De officiele afmelding bij BKR heeft een verwerkingstijd van 21 dagen en daar heb ik geen invloed op, dit is geautomatiseerd proces. We hebben hier een handig topic op de Community staan met meer informatie over de BKR registratie. Ik ben het eens met @eric, het is belangrijk dat je de leningen aflost alvorens je een hypotheek aanvraag gaat doen. Hopelijk heb jij dit ook gedaan!

Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het graag! Kan je mij bevestigen dat jij de e-mail hebt ontvangen? We staan voor je klaar! :thumbsup:

Reageer