beantwoord

Bevestiging Toestelkrediet.

• 13 mei 2019
  • 5 reacties
  • 393 x bekeken

Goedemorgen,

Ik ben bezig met de financiering van een Hypotheek. Hierbij kreeg ik te horen dat ik een BKR registratie heb voor mijn telefoon en dat deze verholpen kon worden wanneer ik het toestelkrediet af zou betalen.

Dit heb ik dan zo snel mogelijk gedaan. Echter is de periode al ingegaan en kan hij pas volledig worden afbetaald op het moment dat de laatste periode betaald is. dat is 25 Mei.

Daarnaast kreeg ik te horen dat ik hiervan geen bevestiging krijg vanuit tele2 dat dit volledig betaald is en dat hij wordt afgezegd bij het BKR. Maar wanneer ik een bevesting wil dat dit het geval is dan duurt het 6 weken voordat ik die krijg vanuit het BKR.

Aangezien ik ook met een deadline zit heb ik iets van een bevestiging nodig dat dit is afbetaald.

Ik zie dat dit een veelvoorkomend probleem is op het forum en dat dit issue al vaker is verholpen.
Zou ik hier ook mee geholpen kunnen worden.

Met vriendelijke groet,
Stefan
icon

Beste antwoord door Petra van Tele2 14 mei 2019, 11:13

Issue opgelost. Bevestiging van afbetaling toestelkrediet is verzonden. Omdat de laatste termijn via de maandelijkse factuur verloopt kan het dus nog even duren voordat de registratie officieel is afgemeld.

Verdere informatie over toestelkrediet vind je op onze website.

Topic wordt hierbij gesloten.

Fijne dag, groet Petra
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Het is geen veelvoorkomend probleem. Als jij een toestellening afsluit, dan wordt er een lasten en inkomens toets gedaan en ben je er volledig van bewust dat dit een BKR geregistreerde lening wordt. Je kon dit voorkomen door maximaal 250 euro aan toestellening af te nemen. Nu je blijkbaar een maximale hypotheek nodig hebt snapt iedereen dat je liever je telefoon direct had betaald. Gelukkig wordt die mogelijkheid wel geboden, maar omdat er nog een maandfactuur is/aankomt waarop een maanddeel wordt gefactureerd heb je nog niet het hele toestel afbetaald.

Jouw financieel adviseur had eigenlijk veel eerder aanmoeten geven dat dit voor jouw een probleem zou worden zodat je meer tijd had gehad om dit te regelen. Als alle termijnen betaald zijn zal de kredietverstrekker dit aan BKR doorgeven zodat die jouw leningstatus kan updaten. Dat hele proces kost inderdaad tijd. Sommige banken nemen genoegen met een emailtje van de kredietverstrekker, maar dat is niet bij elke bank van toepassing . Maar het is het proberen waard om dat op dit forum aan een moderator te vragen nadat alle betalingen van je toestel echt zijn verwerkt bij Tele2.
@eric
Hoi Eric,

Allereerst bedankt voor je reactie.
Ik heb inderdaad een mail nodig waar dit in staat wanneer de laatste periode is afgeschreven.

Mijn financieel adviseur heeft dit aangegeven zodra dit bekend was. toen heb ik het gelijk afbetaald maar aangezien de periode pas 25 mei wordt afgeschreven en de deadline niet nog 6 weken erna ligt heb ik een mail nodig waarmee dit bevestigd kan worden dat ik het bedrag betaald heb en de registratie is afgemeld.

Groet,
Stefan
Het is geen veelvoorkomend probleem. Als jij een toestellening afsluit, dan wordt er een lasten en inkomens toets gedaan en ben je er volledig van bewust dat dit een BKR geregistreerde lening wordt. Je kon dit voorkomen door maximaal 250 euro aan toestellening af te nemen. Nu je blijkbaar een maximale hypotheek nodig hebt snapt iedereen dat je liever je telefoon direct had betaald. Gelukkig wordt die mogelijkheid wel geboden, maar omdat er nog een maandfactuur is/aankomt waarop een maanddeel wordt gefactureerd heb je nog niet het hele toestel afbetaald.

Jouw financieel adviseur had eigenlijk veel eerder aanmoeten geven dat dit voor jouw een probleem zou worden zodat je meer tijd had gehad om dit te regelen. Als alle termijnen betaald zijn zal de kredietverstrekker dit aan BKR doorgeven zodat die jouw leningstatus kan updaten. Dat hele proces kost inderdaad tijd. Sommige banken nemen genoegen met een emailtje van de kredietverstrekker, maar dat is niet bij elke bank van toepassing . Maar het is het proberen waard om dat op dit forum aan een moderator te vragen nadat alle betalingen van je toestel echt zijn verwerkt bij Tele2.

Hoi Eric,

Allereerst bedankt voor je reactie.
Ik heb inderdaad een mail nodig waar dit in staat wanneer de laatste periode is afgeschreven.

Mijn financieel adviseur heeft dit aangegeven zodra dit bekend was. toen heb ik het gelijk afbetaald maar aangezien de periode pas 25 mei wordt afgeschreven en de deadline niet nog 6 weken erna ligt heb ik een mail nodig waarmee dit bevestigd kan worden dat ik het bedrag betaald heb en de registratie is afgemeld.

Groet,
Stefan
Reputatie 4
Badge
Hallo Stefan,

Zodra je je toestelkrediet hebt afbetaald ontvang je een SMS en email met een bevestiging van je betaling. Ik kijk het graag even voor je na.
Kun je me een privébericht sturen met daarin je volledige adres, geboortedatum en laatste 4 cijfers van je rekeningnummer?
Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen: Privébericht naar Petra .

Petra
Reputatie 4
Badge
Issue opgelost. Bevestiging van afbetaling toestelkrediet is verzonden. Omdat de laatste termijn via de maandelijkse factuur verloopt kan het dus nog even duren voordat de registratie officieel is afgemeld.
Verdere informatie over toestelkrediet vind je op onze website.

Topic wordt hierbij gesloten.

Fijne dag, groet Petra