beantwoord

Beveiligingsvraag

  • 28 April 2022
  • 9 reacties
  • 85 x bekeken

Al tijden kom ik niet meer door een beveiligingsvraag heen die gesteld wordt door de klantenservice. Het betreft de laatste vier cijfers van mijn bankrekening nummer. Ik ga hier niet uitleggen hoe en wat, maar mijn rekeningnummer is de afgelopen jaren meerder keren veranderd. Het bankrekeningnummer dat bij de beveiligingsvraag heb ik al lang niet meer en weet ik ook niet meer. Gevolg is dat nooit meer bij mijn eigen informatie kan komen. Bij bellen klantenservice kunnen zij mij hierdoor nooit helpen. Ik heb werkelijk alle gegevens voor ze, maar niet dat bankrekeningnummer. Ik kom er gewoon niet doorheen. Wat ik ook probeer. Dat is ook de reden dat ik weg ga bij Tele2. Dat is toch te zot voor woorden of ben ik nou gek?

icon

Beste antwoord door Rob888 28 April 2022, 13:10

Bekijk origineel bericht

9 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Hey @Rob888 ik heb inmiddels toegang tot je gegevens!

Ik wil natuurlijk dat je gewoon weer geholpen kunt worden door al mijn collega's, dus ik wil de laatste 4 cijfers van je (oude) IBAN aan je doorgeven. Echter moet ik eerst nog even een ID-check doen. Stuur me even een privébericht met je volledige naam, adres + postcode en geboortedatum

Zodra ik die heb, stuur ik je wat je nodig hebt! 😎

Alvast een heel fijn weekend!

Reputatie 7
Badge +12

Hey Rob, dat is een eindeloze loop en ik snap dat dat niet leuk is! Ik heb direct toegang gevraagd tot de juiste tools om jouw account erbij te pakken. Ik hoop snel toegang te hebben en dan help ik je hierbij. Ik kom er morgen bij je op terug! 

Voor nu een hele fijne avond. 😄

Shilka: uiteindelijk heeft Tele2 zichzelf er mee. Ik ga hierdoor mijn abonnement opzeggen na al die jaren. Het is toch te zot voor woorden dat ik niet bij mijn eigen gegevens kan komen hierdoor? En er nooit bij de klantenservice doorheen kan komen voor welke vraag dan ook. Wat ik ook probeer.

 

theocoppes: Dat bankrekeningnummer dat Tele2 heeft van mij voor die beveiligingsvraag bestaat al jaren niet meer en weet ik niet meer. Desalniettemin staat dit nummer (de laatste drie cijfers althans) inderdaad op de automatische incasso zoals ik die kan vinden in MijnTele2. Maar mijn maandbedrag wordt niet via een automatische incasso geregeld. Die wordt elke maand via een automatische overboeking overgeboekt. En van een heel andere rekening dus.

Reputatie 7
Badge +8

Het is toch de bankrekening die bij de automatische incasso wordt opgegeven? Je weet toch van welke rekening er betaald wordt? Ik had veertig jaar geleden al dezelfde eindnummers, alleen in het begin is er de Iban bijgekomen. 

Heerlijk he, die digitalisering. Ik hoop dat je hier een zeer vasthoudend tele2 moderator op deze zaak kunt krijgen, want zo kom je natuurlijk nergens…..

Misschien kan @Marciano van Tele2 of @Johrick van Tele2 je verder helpen?

 

Op de factuur staat overigens hetzelfde nummer genoteerd met allemaal sterretjes en inderdaad dezelfde laatste 3 cijfers als bij mijn gegevens in Mijn. Tele2. Het bedrag zou van die rekening automatisch afgeschreven worden. Maar dat is niet waar want bedrag wordt elke maand (al jaren lang) overgeboekt van mijn huidige rekeningnummer. Die dus niet op de factuur staat.

Ik kan overigens wel bij mijn gegevens via Tele2 en daar staan de laatste drie cijfers vermeld van dat bankrekeningnummer. De rest zijn sterretjes. Maar nee, ook met die drie cijfers red ik het niet. Ze willen de laatste vier cijfers hebben.

Nope, want het betreft een oud bankrekeningnummer dat ze hebben. Dat rekeningnummer gebruik ik lang niet meer en bestaat ook al lang niet meer. Nogmaals….ik kan ze alle, maar dan ook werkelijk alle gegevens geven. Ook het nummer waarvan betaald wordt, maar het maakt niet uit. Ik moet de laatste vier cijfers geven van het bankrekeningnummer dat bij de beveiligingsvragen staat genoteerd. Ik wil ze kopie ID kaart sturen, wat dan ook.

Het wordt nog gekker. Ik wilde een klacht indienen, maar Tele2 werkt niet met mail. Voor een klacht moet ik contact opnemen met de klantenservice en je raadt het al, die willen mij niet helpen als ik de laatste vier cijfers van dat bankrekeningnummer niet kan geven. Dit is nog erger dan Kafka ooit kon verzinnen.

Reputatie 6
Badge +7

Je kunt het ook niet achterhalen door op de factuur te kijken wat de laatste 3 cijfers zijn?

Reageer