beantwoord

'Beter 4G-netwerk' email overzetting netwerk

  • 21 August 2020
  • 7 reacties
  • 1249 x bekeken

  • Snapt hoe het werkt
  • 13 reacties
We werken voortdurend aan ons netwerk én aan onze service. Daarom zetten we je op 27 augustus over op een beter 4G-netwerk. Je krijgt ook meteen een update van MijnTele2 en je voicemail. We laten je stap voor stap weten wat er gaat gebeuren!
 
 
Beter: 4G-netwerk
Je gaat over op een ander 4G-netwerk. Dat is op veel manieren stukken beter:
  1. Grotere 4G-dekking in Nederland. In gebieden waar je verbinding minder was, verbetert je bereik. Dit merk je bijvoorbeeld onderweg in de trein of auto.
  2. In de EU zit je straks op 4G. Dit was vaak nog 3G. Dus als je op vakantie gaat, heb je met dit netwerk veel beter bereik.

 

Ik kreeg vanmorgen bovenstaande email. Kloppen deze beweringen en houdt het in dat ik overgezet wordt van het Tele2 naar het T-Mobile 4G netwerk?

 

De tele2 mast staat hier veel dichterbij dan de T-Mobile mast, dus ik vrees dat de snelheden omlaag gaan.

 

www.tele2.nl/bijnazover

icon

Beste antwoord door Cas van Tele2 25 August 2020, 15:15

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Het hele Tele2 netwerk staat al uit, de sites worden nu geïntegreerd in het t-mobile netwerk. Je maakt dus al gebruik van het T-Mobile netwerk via 4g nationale roaming. Zodra je op 27 augustus bent gemigreerd heb je ook in het buitenland 4g roaming 

Als ik nu een simpele traceroute doe gaan de lijnen direct via Alice, Tele2 en Versatel. Houdt dat in dat dit voortaan (na de migratie) die de T-Mobile backbone zal lopen?

Reputatie 7

Als ik nu een simpele traceroute doe gaan de lijnen direct via Alice, Tele2 en Versatel. Houdt dat in dat dit voortaan (na de migratie) die de T-Mobile backbone zal lopen?

Het dataverbruik gaat net als T-Mobile klanten via T-Mobile. Welke routering zij gebruiken, geen idee. Zal je op een telefoon ook niet zoveel van merken.

Reputatie 6
Badge +2

Hallo @thans,
Die beweringen kloppen! Deze e-mail heeft te maken met het overzetten naar het T-Mobile netwerk. Dit proces is op de achtergrond al in volle gang.
Vanaf 27 augustus ben jij aan de beurt! We zetten je dan over naar het betere 4G-netwerk.. De avond ervoor krijg je ook een sms.
Belangrijk is dat je jouw telefoon aan laat staan. Als hij uitgeschakeld is of op vliegtuigstand staat, lukt het overzetten niet. 

Ik hoor graag of de overzetting gelukt is na 27 augustus! Laat je ons weten of alles goed werkt? Ik sta voor je klaar! :thumbsup:

Mijn vriendin heeft helemaal niets ontvangen van Tele2 terwijl ik mails en een sms heb ontvangen wb de overzetting. Hoe kan dit? 

 

En heel erg jammer dat ik geen sms meer krijg wanneer ik 80% van de belminuten heb gebruikt.

Waarom is dat??

Reputatie 7

Mijn vriendin heeft helemaal niets ontvangen van Tele2 terwijl ik mails en een sms heb ontvangen wb de overzetting. Hoe kan dit? 

Niet iedereen wordt tegelijk overgezet, maar dat gaat in verschillende groepen/batches.

Reputatie 7
Badge +12

 

En heel erg jammer dat ik geen sms meer krijg wanneer ik 80% van de belminuten heb gebruikt.

Waarom is dat??

Omdat het nieuwe netwerk dat niet ondersteund. Je kunt de belminuten op je telefoon in de gaten houden of je abonnement voor een paar euro verhogen naar unlimited bellen