beantwoord

betalingsherinnering per mail; phishing?

  • 31 maart 2015
  • 8 reacties
  • 1198 x bekeken

  • Durft te vragen
  • 0 reacties
Kan het kloppen dat Tele2 betalingsherinneringen per mail stuurt?
Ik kreeg er vandaag een voor 0,11 euro. Het onderwerp is "Mislukte Incasso Tele2" en de mail afzender is (of doet zich voor als) "Tele2 Nederland B.V. ". Er zit zelfs een 'handige' link bij om via iDeal te betalen.
Dit is toch phishing? er stond namelijk echt meer dan elf cent op die rekening.
icon

Beste antwoord door Velma van Tele2 12 september 2015, 14:45

Hoi hkt,

Omdat ik geen gegevens meer van je heb ontvangen kan ik je helaas niet verder helpen. Als je nog vragen hebt laat het me dan weten.

Groetjes,

Velma
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

8 reacties

Reputatie 6
Badge +5
Mijn factuur komt van klantenservice@tele2.com
Wat is daar bij jou het afzender e-mail adres?
Zegt ook niet alles maar toch...
(Is geen adres waar je naar toe kunt mailen).

Je zou het de klantenservice kunnen vragen op
020 7544444 (of 1200 vanaf mobiel van Tele2)
Reputatie 7
Wat de afzender is zegt inderdaad niet veel. Je kunt (via bepaalde sites / programma's) een willekeurige afzender opgeven voor je mailtje. Normaal gesproken staat er ook een factuurnummer bij en dat zou dan een bekend factuurnummer moeten zijn, want het mailtje met de iDeal-link ontvang je pas nádat je de factuur niet (op tijd) hebt betaald.
Reputatie 6
Badge +5
Tja, maar voor 11 cent? Het zou kunnen natuurlijk.
Maar zou dat niet eerder bij je volgende factuur op komen?

Je kunt ook in Mijn Tele2 nog kijken of er wat open staat.
https://www.tele2.nl/klantenservice/mijn-tele2/
Reputatie 6
Badge +5
Zou wel een slechte 1 april grap zijn van Tele2 dan.
Dan vond ik die van gisteren beter, dat
was dan alleen op 31 maart. 😃
Reputatie 7
Het lijkt me ook niet de moeite waard om voor 11 cent iemand op te lichten, maar ik neem aan dat élk openstaand factuurbedrag zal worden geclaimd door Tele2. Dit is een automatisch proces en men zal niet 11 cent "laten zitten" want dan is het "Hek van de Dam", want waar leg je dan op een gegeven moment de grens?

Die 11 cent die nu opeisbaar is zal men dan ook niet verrekenen met een volgende factuur. Wat men wel zal doen is toekomstige facturen sneller c.q. gelijk doorsturen naar het incassobureau omdat er immers een "betaalachterstand" is.
Reputatie 6
Badge +5
Nee dat lijkt mij ook niet, al liet mijn woningbouwvereniging laatst
30 cent maar zitten. 😃 Ja ik weet hoe dat gaat met openstaande
facturen, dat dat ge-automatiseert gaat. Dus ja, het zou best kunnen. :)
Moet je die nog wel terug kunnen zien in de Mijn Tele2 omgeving.
Al twijfel ik er aan of die wel real-time weergeeft. :8

Als het nep is druk je misschien door het lage bedrag sneller
op betalen. Wie weet waar je toestemming voor geeft?

Ik ben er niet bekend mee, dus ik zou niet
weten of Tele2 dit zo doet of niet...
Reputatie 4
Badge +5
Hoi hkt,

Goed dat je dit soort dingen eerst even uitzoekt wanneer je het niet vertrouwt. Dan kan er ook niks misgaan. Ik zou graag je NAW-gegevens en klantnummer in een privé bericht ontvangen dan kan ik precies nakijken of wij jou een herinnering per mail hebben gestuurd. Dan weten we meteen zeker of dit een phishing mail is of niet.

Groetjes,

Velma
Reputatie 4
Badge +5
Hoi hkt,

Omdat ik geen gegevens meer van je heb ontvangen kan ik je helaas niet verder helpen. Als je nog vragen hebt laat het me dan weten.

Groetjes,

Velma