beantwoord

betaling via ideal gedaan en alsnog afgestoten

  • 25 October 2021
  • 17 reacties
  • 168 x bekeken

Hoi ik had de 22e betaling gedaan via een ideallink.

Er is geld afgeschreven en kreeg een melding dat de betaling gelukt is.

En toch wordt ik afgesloten hoe kan dat?

icon

Beste antwoord door Floor109 25 October 2021, 16:58

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

17 reacties

Reputatie 6
Badge +4

Hi, 

je hebt de betaling op een vrijdag gedaan (weet niet hoe laat je dit gedaan hebt?) Omdat het weekend er tussen zit duurt het wat langer. Ik verwacht dat je vandaag of morgen weer aangesloten bent.

Hoi

 

In de nacht van vrijdagochtend heb ik de betaling gedaan 

Reputatie 6
Badge +4

Hi, 

 

Tele2 moet je handmatig aansluiten. Ze moeten eerst de betaling verifiëren. Dit kan enkele werkdagen in beslag nemen. Nog even geduld.

Is toch eigenlijk gek als je via ideal betaald hebt is zou het toch meteen verwerkt zijn?

Maar dan nog enkele dagen dat is wel erg lang.

Ik heb overigens ook een mail gestuurd met mijn betalingsbewijs wellicht gaat het sneller

Reputatie 6
Badge +4

Hi, 

Je krijgt geruime tijd om te betalen voor ze je afsluiten. Wanneer je dan afgesloten bent duurt het even voor je weer aangesloten bent omdat ze alles moeten verifiëren.

Dat begrijp ik. Maar normaal gaat het altijd goed met ideal.

Reputatie 6
Badge +4

Je kan voor de zekerheid altijd even bellen met de klantenservice. Mocht dit in jouw geval mogelijk zijn.

Gaat lastig als je afgesloten bent🤣

Reputatie 6
Badge +4

Daarom zeg ik ook als het mogelijk is. Weet niet of je alsnog met de klantenservice zelf kan bellen met je aansluiting via 1200? 

Is niet mogelijk helaas. Ik wacht nog even af. 

Reputatie 6
Badge +4

Een moderator neemt dit topic vast snel op! Zorg even dat je profiel is ingevuld. Dan kunnen ze je nog sneller van dienst zijn.

Komt goed! Ieder geval voor nu bedankt!

Reputatie 5
Badge +6

Je kan de klantenservice ook online bereiken via facebook of twitter DM en er is een chatfunctie op de website. dat gaat denk ik sneller

 

Reputatie 7
Badge +12

Gaat lastig als je afgesloten bent🤣

Best zonde om je eerst te laten afsluiten en dan weer (snel) met Ideal te willen laten aansluiten. Er komen namelijk altijd weer her-aanslutkosten op de volgende factuur bij kijken.

Reputatie 6
Badge +7

Is toch eigenlijk gek als je via ideal betaald hebt is zou het toch meteen verwerkt zijn?

Maar dan nog enkele dagen dat is wel erg lang.

Ik heb overigens ook een mail gestuurd met mijn betalingsbewijs wellicht gaat het sneller

Tele2 gebruikt buckaroo als partner voor iDeal betalignen en zelf Commerzbank, er zitten dus een aantal werkdagen tussen om dit in goede orde te ontvangen.

Betreffende de heraansluitkosten, stel dat je deze krijgt volgende maand; als dit elkaar net gekruist heeft (betaling en afsluiting) dan zijn we nog coulant en vergoeden we deze vaak. Maar dan zou een medewerker dat voor je moeten controleren. 

Helaas nog steeds niet opgelost.

Ik heb 2 betalingen uiteindelijk gedaan.

1 betaling kunnen ze blijkbaar niet vinden.

Er zijn naar de mail van betalingsbewijs 2 afschriften gestuurd.

Krijg steeds reactie dat mijn betaling die zoek geraakt is weer terecht.

Maar toch niet 2 dezelfde bedragen?? 1 daarvan is wel goedgekeurd, maar de andere bedrag is nog zoek..

 

Overigens heb ik de bank gebeld en is bevestigd dat de beide bedragen zijn overgemaakt op jullie rekening.

Er wordt geadviseerd om aangifte tegen jullie te doen. Zo ver wil ik nog niet gaan.. Kan iemand mij helpen?

 

Gr. Jacques H.

 

Gaat lastig als je afgesloten bent🤣

Best zonde om je eerst te laten afsluiten en dan weer (snel) met Ideal te willen laten aansluiten. Er komen namelijk altijd weer her-aanslutkosten op de volgende factuur bij kijken.

Nou ik had juist al betaald om te voorkomen dat ik wordt afgesloten. Blijkbaar hoe raar het klinkt hebben ze mijn bedrag niet ontvangen. Ik heb namelijk nog een keer overgemaakt. Dus 2x waarvan de 2e keer wel meteen werd ontvangen. En nu nog steeds bezig om mijn bedrag die ik de 1e keer had overgemaakt terug zien te krijgen.