beantwoord

Betaling Tele2

• 12 maart 2016
  • 39 reacties
  • 3620 x bekeken

Reputatie 2
adviseer iedereen om over te stappen en weg te gaan bij tele 2. wat een waardeloze bende is dat. je word gewoon gruwelijk onbeschoft behandeld,
hoop maandag meer te horen van de ingeschakelde partijen over de vervolg stappen
icon

Beste antwoord door Maurice niet meer van Tele2 23 maart 2016, 18:37

Hoi Harold,

Dit soort dingen kunnen gebeuren wanneer er via meerdere kanalen contact opgenomen wordt en iedereen je graag wilt helpen. Dan gaan zaken langs elkaar heen lopen. Aan ons is het natuurlijk om ervoor te zorgen dat de communicatie verbeterd wordt, de betaling dient namelijk nog gekoppeld te worden aan de factuur. Ik heb enkel de betaling in de administratie gevonden, ik ga niet over de koppeling met de factuur.

Het is overigens zo dat de andere openstaande factuur (NL1601118373) inmiddels overgedragen is aan BOS Incasso. Daar kan ik je helaas niet mee helpen. Je zult de betaling met hun moeten regelen. Ik verwijs je graag naar 088-2670027.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

39 reacties

Heb je ook een vraag, waar we je op dit klantenforum mee kunnen helpen? Of is dit puur therapie om een random bericht op het forum te gooien?
Reputatie 2
De vraag is wanneer ik weer eens aangesloten word. Jullie raken mijn betalingbetaling kwijt en ik mag er vervolgens voor boeten. Ben nu al 18 dagen afgesloten omdat jullie administratie het geld kwijt raakt
Reputatie 7
Badge +4
Dit is een forum voor en door klanten. Er zitten ook wat moderators op die na een aantal dagen ook wel eens een case oppakken en dan een ticket intern uitzetten.. Maar dan hoef je geen 3 topics te openen. De directe klantenservice is alleen telefonisch te bereiken onder 020-754 4444, die kunnen dezelfde interne tickets aanmaken.
Reputatie 2
Aan de klantenservice heb je niet zo veel. Die kunnen je toch niet helpen wand met hun je geen financiële afspraken maken en de financiële afdeling lun je niet bereiken. Lekker handig
Badge +4
Hoi!

Zijn wij het geld kwijtgeraakt na de automatische incassering of heb je toevallig, per ongeluk natuurlijk, overgemaakt naar een verkeerd rekeningnummer? Als we de betaling zijn kwijtgeraakt nadat deze automatisch geïncasseerd is is dat natuurlijk een kwalijke zaak waar ik zeker mijn excuses voor wil aanbieden. Je dan vervolgens ook nog afsluiten en je niet opnieuw aansluiten zou in dat geval niet door de beugel kunnen. Hand in eigen boezem steken vind ik toch belangrijk dus wil het dan graag voor je oplossen, dat is wanneer het op deze manier is gegaan. Is dat het geval of heb je het toch (per ongeluk) naar het verkeerde rekeningnummer overgemaakt?

Groetjes Maurice
Reputatie 2
Beste Maurice. Het geld is handmatig over gemaakt naar het nu blijkend oude rekening van tele2. Rekening blijkt al enkele maanden anders te zijn zonder dat we daar van op de hoogte gebracht zijn. Echter de voorgaande 3 maanden zijn alle rekeningen gewoon verwerkt. Begin februari is er door de financiele afdeling al eens gezocht naar die rekening. De helpdesk vertelde me dat ik tot en met 19 februari het geld terug gestort zou krijgen indien ze het niet gevonden konden krijgen. Heb na de 19 geen geld meer terug gezien dus er van uit gegaan dat toch alles goed gegaan was. Ik had immers niets meer ontvangen. Vervolgens word ik de 24 ste afgesloten, niet wetend waarom. Helpdesk gebeld. Krijg ik te horen dat de financiële afdeling geen betaling heeft kunnen vinden. Duurt weer 10 werkdagen voordat ze dat uitgezocht hebben. Krijg ik de 25ste een berichtje dat ik terug moet bellen voor meer gegevens. Kon de 26 ste pas terug bellen. Dient er een ander formulier ingevuld te worden zonder meer informatie. Had tele2 ook zelf kunnen doen? Gaat de 26 ste de tien werk dagen pas weer. Vragen ze pas naar 8 werkdagen wederom om een afbeelding van de afschrijving. Verder niets meer vernomen. Naar tien werk dagen maar weer eens gebeld wat de stand van zaken is. Krijg ik ineens te horen dat ik niet meer aangesloten word om dat de rekening van de maand erna nog niet betaald is. Zie de gehele verhouding tussen deze 2 dingen niet. Ben immers onterecht afgesloten. Helpdesk medewerker was het er schijnbaar niet mee eens en heeft de hoorn er maar opgegooid. Als je maar lang genoeg tijd blijft rekken kom je vanzelf in de volgende betalings termijn uit en dan denken ze bij tele2 mooi sluiten we hem nog steeds niet aan. Heb nu al 2x 10 werkdagen termijnen gehad dat ze het geld aan het zoeken zijn. Zit nu al 19 dagen zonder telefoon zonder dat ik ergens van op de hoogte gebracht of gehouden word. Je moet zelf maar overal achter heen bellen. De financiële afdeling is niet te bereiken want die hebben geen telefoon. Slechte zaak voor een telefoon provider. Ben er onderhand wel klaar mee tele2. Wat gaat er met de dagen gebeuren die ik nu niet heb kunnen bellen en internetten. en de telefoonkosten die ik heb van naar de helpdesk bellen. Je bent zo een half uur verder. Heb hier over nu al enkele uren met de helpdesk aan de telefoon gehangen
Reputatie 7
Badge +4
Dus geen automatische incasso... dat is niet volgens de algemene voorwaarden die klant met tele2 is overeengekomen. Dan kunnen er dus zaken fout gaan. Dan is het natuurlijk de bedoeling dat zaken zsm worden opgelost, maar als u gezorgt had dat de rekening via automatische incasso betaald had kunnen worden was het probleem niet ontstaan.
Reputatie 2
Eric. Al 6 jaren geen automatische incasso op onze rekening gehad voor tele2. Ook nooit afgesproken. Is ook niet mogelijk op mijn rekening. Gaat ook al 6 jaar goed. Alleen nu niet. Houd niet in dat tele2 zich kan verschuilen achter het feit dat het geen automatische incasso was dat de klant maar kan stikken. Zit nu al 20 dagen zonder telefoon zonder dat er iets gebeurt. Zou heel graag iemand spreken van de financiële afdeling of iemand die gemachtigd is om afspraken betreffende geldzaken te doen. Dat is helaas niet mogelijk bij tele2
Reputatie 2
Heb liever dat het opgelost word.
Badge +4
In de algemene voorwaarden staat dat de betaling middels automatische incasso zal geschieden en dat als deze niet succesvol uitgevoerd kan worden de contractant verantwoordelijk blijft voor de betaling. Daar is voor getekend dus dat is afgesproken. Neemt niet weg dat als je handmatig betaald hebt je niet aan je betalingsverplichting hebt gedaan. Is dan natuurlijk wel belangrijk dat het overgemaakt wordt naar de juiste rekening. Onze betaalmogelijkheden zijn te vinden op onze website, zeker wanneer een automatische incasso niet lukt is het noodzakelijk dat de contractant zichzelf informeert, middels de informatie die wij aanbieden, op welke manier de betaling dient te geschieden.

Zou je me middels een privébericht je volledige NAW-gegevens (dus naam, adres en woonplaats), je klantnummer en je geboortedatum willen sturen? Je stuurt een privébericht door op mijn naam te klikken en dan voor bericht te kiezen (paars kader). Ik zal dan in de systemen kijken hoe het zit!
Reputatie 2
Zal ik doen Maurice. Alvast bedankt
Badge +4
Dank je wel voor het versturen van de gegevens. Ik zie dat er naar aanleiding van telefonisch contact een bericht is verstuurd met verzoek een betalingsbewijs te sturen, is dat al gelukt (ik zie deze niet terug namelijk).

Bericht vanuit klantenservice:
"Naar aanleiding van je klacht hebben wij je geprobeerd te bellen. Helaas hebben we je niet kunnen bereiken.

Graag ontvangen wij een betalingsbewijs van je zodat we je zo snel mogelijk weer aan kunnen sluiten.

Als je ons een mail stuurt met een geldig betalingsbewijs, maken we de betaling meteen in orde.
We begrijpen dat dit vervelend is, onze excuses hiervoor.

Wanneer is een betalingsbewijs geldig?

- Een leesbare printscreen van het overzicht bij- en afschrijvingen van internetbankieren.

- Een leesbare scan van het betalingsbewijs of overzicht bij- en afschrijvingen.

Je rekeningnummer en de banknaam dienen duidelijk op het betalingsbewijs zichtbaar te zijn.

Hoe kan je een geldig betalingsbewijs maken?

Je drukt op de knop printscreen (naast de F12 toets) en bij een laptop ook de knop FN. Je ziet dan niets
gebeuren, maar dat hoort zo. Je opent Paint en kiest meteen voor plakken.
De printscreen wordt dan in Paint geplakt. Dit sla je op.

Je opent een nieuwe mail en voegt het opgeslagen bestand toe als bijgesloten document.
Je zet je gegevens in de mail en stuurt het naar betalingsbewijs@tele2.com Je wordt dan binnen 48 uur aangesloten.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice Tele2"

Ik zie dat er op dit moment nog 2 facturen openstaan waardoor ik je helaas nog niet kan aansluiten.
Reputatie 2
Betalingsbewijs is vorige week woensdag al verstuurd.
Ik ben 1 keer gebeld door jullie. Verder niets meer gehoord. Terug bellen is niet mogelijk
2 open staande rekeningen?

Welke dan?

Alleen de rekening van de belkosten van januari staat nog open in afwachting dat jullie het geld terug gevonden hebben van de rekening van december. Er is me gisteren verteld indien we nu geld over maken dat dan de rekening van december afgeschreven gaat eorden terwijl die al betaals is word ik dus alsnog niet aangesloten omdat dan januari nog steeds open blijft staan.

Net wel een rekeningen voor de volgende betalings termijn binnen gekregen echter is deze duurder als het normale abonnement van 34 euro namelijk 42,50.
Reputatie 4
Badge
(...)
Hoe kan je een geldig betalingsbewijs maken?

Je drukt op de knop printscreen (naast de F12 toets) en bij een laptop ook de knop FN. Je ziet dan niets
gebeuren, maar dat hoort zo. Je opent Paint en kiest meteen voor plakken.
De printscreen wordt dan in Paint geplakt. Dit sla je op.

(...)

Ik begrijp best dat de meeste mensen Windows gebruiken, maar toch vind ik het raar dat dat hierbij wordt aangenomen. Misschien wel zo mooi om ook voor andere besturingssystemen uitleg te geven?
Badge +4
Hoezo is terugbellen geen optie dan? Dat jouw aansluiting afgesloten is wilt toch niet zeggen dat er geen andere mogelijkheden zijn om telefonisch contact op te nemen met Tele2? Als je wilt weten welke facturen nog openstaan e.d. raad ik je aan dit via MijnTele2 na te kijken.
Badge +4
@DaanHai,

Dit is verstuurd n.a.v. telefonisch contact met de klantenservice. Ik doe even de aanname dat TS gevraagd is welk OS hij gebruikt waardoor er voor deze opzet gekozen is. Maar als je je geroepen voelt om voor Mac (of Linux) een vergelijkbare te schrijven.... 😃
Reputatie 2
Met een afgesloten telefoon is er niet terug te bellen.
Is als tele2 1 keer geprobeerd heeft te bellen zonder dat er opgenomen word hun verplichting weer afgedaan. Ze kunnen anders ook nog een 2de poging wagen.
Openstaande rekening zijn niet te bekijken via de app van tele 2. Die werkt niet.
Ik kan niet inloggen op de website want dat is immers niet mogelijk met een mobiele telefoon.

Wat ik wil weten is wanneer ik weer word aangesloyen en of jullie het geld bedrag ondertussen hebben kunnen vinden. Krijg nergens een passend antwoord op.
Reputatie 2
Het volgende euvel met tele 2.
Krijg nu in eens een rekening die 8,50 duurder is. Wat blijkt al mijn kortingen zijn ineens vervallen terwijl mijn contract tot en met 13 april loopt. Helpdesk maar weer eens gebeld. Hadden we nog niet gedaan deze maand. NOT. Niets aan te doen je moet deze duurdere rekening gewoon betalen en een vergoedingsformulier in vullen. Weer lekker makkelijk tele2 maakt de zoveelste fout en de klant mag het weer oplossen. Maar weer hopen dat je dat geld ook weer terug krijgt wat een nieuwe juiste factuur sturen is niet mogelijk. Zie al wel dat dit geval bij meer mensen aan de hand . Tele 2 wat is er bij jullie aan de hand? Gelukkig maar dat het geen factuur van 1000den euro is. Betaling van 25 januari hebben ze nog steeds niet kunnen vinden. Zelfs de mail van het betalingformulier zijn ze kwijt. Bij tele2 raken ze wel veel kwijt de laatste tijd. En dat zullen ook klanten zijn.
Reputatie 7
Badge +4
Wel apart dat je bij het laatste bericht aangeeft de klantenservice te hebben gebeld en het bericht ervoor dat niet te doen is.. De kortingen worden trouwens 24 maanden verleent. Je zult even naar je eerste factuur moeten kijken. Waarschijnlijk heb je daar maar een deel van de maand betaald en toch de volledige korting gehad.
Reputatie 2
Kortingen dienen door te lopen tot 14 april. 24 maanden zijn dan pas voorbij. Mijn contract is op die dag verlengt. Dus het klopt niet wat er gebeurd
Verders berichten graag even juist lezen Eric. Het niet terug bellen gaat er over dat dat niet kan met mijn mobiel omdat ik afgesloten ben. Nog 1 week en zit ik al een maand zonder telefoon
Reputatie 2
Helpdesk geeft zelf aan dat de kortingen nog door dienen te lopen
Badge +4
Het is wel prettig dat je toch je weg naar de telefonische klantenservice hebt gevonden. Ook fijn dat de helpdesk voor je heeft kunnen vaststellen dat je nog langer korting had moeten krijgen, hebben ze hier ook gelijk werk van gemaakt?
Als ik het goed heb begrepen heb je reeds een betalingsbewijs voor factuur NL1600258153 doorgestuurd, heb je dit ook voor NL1601118373 gedaan (dat zie ik niet terug namelijk)?
Reputatie 2
Nee van die missende korting maken ze geen werk van. Dien het bedrag nu te betalen exclusief kortingen en deze maar weer terug te halen via het teruggave formulier. Echt een omgekeerde wereld. Tele maakt fout. Klant mag het oplossen. Zie verhaal hier boven . Heb maar 1 betalingsbewijs gestuurd. Gaat ook maar over 1 betaling die ze missen
Reputatie 2
Tele 2 weer eens een mailtje kwijt, maar ze kunnen wel reageren op een mailtje wat je stuurt op een reactie hoe ver het er meer staat. uiteraard pas naar 10 dagen. heb de mail hier onder staan vanaf 9 maart tot nu

Harold
Bijlagen9 mrt. (10 dagen geleden)

aan betalingsbewijs, bcc: mij
Geachte tele2.
Hierbij nogmaals het betalings bewijs.

Alle dagen die niet gebeld kunnen worden zullen van de volgende openstaande rekening afgehouden worden. Tevens zullen de meerdere malen die gebeld zijn naar de helpdesk ook op deze rekening in mindering gebracht worden.

Vandaag is de 8ste werkdag al verstreken, heb er een hard hoofd in dat dit voor de vrijdag weer gaat lukken om me weer aan te sluiten.

Zit nu al 15 dagen zonder telefoon

Ik wil jullie er nogmaals op duiden dat jullie nu al in de 2de termijn van 10 werkdagen zitten dat jullie dit aan het uitzoeken zijn.

Bijlagen
Voorbeeld van bijlage IMG-20160211-WA0003.jpg weergeven
Afbeelding
IMG-20160211-WA0003.jpg

Harold
10 mrt. (9 dagen geleden)

aan betalingsbewijs
Geachte,

Hoe ver staat het met de kostloze weder aansluiting van mijn telefoon met het nummer ********90. Ik zit nu al 16 dagen zonder telefoon. Vandaag is het dag 9 van jullie 2de 10 daagse termijn voor het controleren van de betaling.

Met vriendelijke groet,

Harold.

Tele2 Klantenservice
09:50 (37 minuten geleden)

aan mij

Geachte heer/mevrouw ,

Wij hebben tot op heden nog een betaalbewijs ontvangen. (NEE IK HEB NIETS AAN DE TEKST VERANDERD)

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

John
Tele2 Backoffice

Voor meer informatie over onze diensten kunt u ook kijken op:
- www.tele2.nl/klantenservice, onze online klantenservice.

- Openingstijden: (020-7544444)

Vast Telefonie & Mobiel:
Maandag t/m zaterdag: 09.00 t/m 21.00

Televisie, Internet & Bellen:
Maandag t/m zaterdag: 09.00 t/m 21.00
Zondag: 12.00 t/m 19.00

U hebt op 10-3-2016 om 13:40:38 het volgende aan ons gemeld:

--------------------------------------------------------------------------------

Van: Harold
Verzonden: donderdag 10 maart 2016 13:40:08 (UTC+01:00) Amsterdam, Berlijn, Bern, Rome, Stockholm, Wenen
Aan: Betalingsbewijzen-3P-NL
Onderwerp: Status wederaansluiting

Geachte,

Hoe ver staat het met de kostloze weder aansluiting van mijn telefoon met het nummer ********90. Ik zit nu al 16 dagen zonder telefoon. Vandaag is het dag 9 van jullie 2de 10 daagse termijn voor het controleren van de betaling.

Met vriendelijke groet,

Harold

Naar inbox verplaatsen Meer
1 van 465

Alles samenvouwen Alles afdrukken In een nieuw venster
Betalings bewijs
Inbox
x

Harold
Bijlagen9 mrt. (10 dagen geleden)

aan betalingsbewijs, bcc: mij
Geachte tele2.
Hierbij nogmaals het betalings bewijs.

Alle dagen die niet gebeld kunnen worden zullen van de volgende openstaande rekening afgehouden worden. Tevens zullen de meerdere malen die gebeld zijn naar de helpdesk ook op deze rekening in mindering gebracht worden.

Vandaag is de 8ste werkdag al verstreken, heb er een hard hoofd in dat dit voor de vrijdag weer gaat lukken om me weer aan te sluiten.

Zit nu al 15 dagen zonder telefoon

Ik wil jullie er nogmaals op duiden dat jullie nu al in de 2de termijn van 10 werkdagen zitten dat jullie dit aan het uitzoeken zijn.

Bijlagen
Voorbeeld van bijlage IMG-201 weergeven
Afbeelding
IMG-2016

Harold
Bijlagen10:05 (24 minuten geleden)

aan betalingsbewijs
Voor de zoveelste keer het betalingsbewijs.

---------- Doorgestuurd bericht ----------
Van: "Harold"
Datum: 9 mrt. 2016 15:53
Onderwerp: Betalings bewijs
Aan:
Cc:

Bijlagen

Afbeelding

105 KB
.

zit nu al 25 dagen zonder telefoon !! En ze blijven maar van alles kwijt raken
Reputatie 7
Badge +4
Dat is zeker vervelend. Maar als je zelf bedragen gaat verrekenen, zonder dat er een formele vergoeding is toegekend gaat je niet verder helpen, sterker nog, zoals Maurice al aangeeft, er staat nog een 2e rekening open.. Zolang niet alles is betaald blijf je afgesloten en blijven de maandbedragen gewoon doorlopen!