Betaal elke maand rekeningen van tele2 terwijl dit niet de bedoeling is...

  • 15 september 2017
  • 34 reacties
  • 1779 x bekeken

Reputatie 2
Geachte tele2,

Ik maak dit topic in de hoop dat het nu wel opgelost kan worden, na al een aantal keer het woord van collega's te hebben gekregen dat het opgelost wordt, wat dus elke keer niet gebeurd, hier mijn ervaring:

Vorig jaar 2016, sluit ik een abonnement af via een webshop icm abonnement van tele2, dit ging allemaal prima, de dag erna had ik mijn toestel al en was ik aangesloten, allemaal prima, maar toen begon de drama.

een paar dagen nadat ik het abonnement had heb ik toch besloten om binnen de 7 dagen nog mijn abonnement te annuleren, dit was zo geregeld via de tele2 klantenservice, en heb er bevestiging van gekregen in mijn emails (toestel was netjes teruggestuurd, en was dit niet zo dan was de annulering niet doorgevoerd), einde van de maand komt er aan en toch krijg ik een factuur, dit besproken met de tele2 klantenservice en netjes de factuur kosten teruggestort gekregen, dan denk je, niks aan de hand toch? maar dit is het begin van een heel drama verhaal.

de volgende maand komt er aan, en besluit ik weer klant te worden bij tele2, ditmaals via tele2 direct, ook ging dit weer allemaal prima en ben ik tevreden met het abonnement, het einde van de maand komt er weer aan, betaal de factuur van dit nieuwe abonnement netjes, alleen tot mijn verbazing zie ik bij mijn bankgegevens ook weer voor deze maand toestelkosten van het vorige afgesloten abonnement staan (en dan ook alleen toestelkosten), opgebeld maar de klantenservice kan niks terugvinden, na even zoeken uiteindelijk wel, en is mij beloofd dat het zal stoppen en ik het geld terug krijg, u hoort hem al aankomen, dit was niet het geval na maanden wachten.

uiteindelijk na een aantal maanden wachten besloten om dan toch maar zelf de bedragen terug te boeken, zo gezegt zo gedaan, een week later krig ik een herinnering thuis van deze toestelkosten die ik niet hoor te betalen en uiteindelijk zelfs door naar een automatisch incasso bedrijf waar er dus 40 euro extra kosten bij op kwamen, uiteindelijk alles weer netjes betaald (nogmaals, ik hoor dit dus helemaal niet te betalen, maar toch gedaan om gedoe te verkomen) door alle moeite heb ik het toen weer laten zitten.

weer een aantal maanden verder en het gebeurd nog steeds.... weer gebeld weer beloftes gedaan, niet nagekomen, maand later, zelfde verhaal, beloftes niet nagekomen, maand later, weer zelfde verhaal, beloftes door tele2 worden niet nagekomen.

ondertussen betaal ik nu al vanaf september tot deze maand 28 euro elke maand voor niks..... lekker verdienen zo ? dat is dus al maar liefst tot nu toe 11 betaalde maanden totaal: 28 x 11 = 308 euro...... sorry voor mijn woordgebruik maar ik had er meer nut aan als ik me kont er mee afveegde.


Mag ik nu ik dan nu wel een oplossing hebben? .... beloftes rijk ben ik al.... ben er moedeloos van, als er geen oplossing komt zelfs na dit topic dan ben ik toch gemoedzaakt om een klacht in te dienen bij de telecomwaakhond over tele2 of eventueel weer door laten gaan naar een incasso bureau en dan vragen om bewijs dat ik dit moet betalen

Met vriendelijke groet,

Dennis.

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

34 reacties

Reputatie 2
Inmiddels mijn vergoeding mogen ontvangen van tele2 (392 euro), het is toch tot een goed einde gekomen, mede door de persoonlijke inzet van tele2, bedankt!
Reputatie 2
Inmiddels netjes gebeld, vriendelijk uitgelegd hoe de stand van zaken zijn en de oplossing die zal komen, zeer tevreden dat ik persoonlijk gebeld ben hierover, dit geeft gelijk weer wat vertrouwen terug!

er is tussen mij en tele2 geen enkel kwade gedachten, in elke grote organisatie kan er wel eens iets fout gaan, we zijn allemaal mensen.

Mooi dat dit verhaal toch nog tot een goed einde zal komen!

ik hou dit topic up to date wanneer het allemaal rond is, dat is wel zo netjes! 🙂
Reputatie 6
Badge
Bedankt voor het doorgeven!
Reputatie 2
Hoi Dennis. Jeroen is op vakantie, zodoende neem ik even het topic over.

Ik heb gezien dat je via een ander kanaal al benaderd bent door een van mijn collega's die dit graag in persoon voor jou in goede banen wilt leiden; er gaat te veel mis. Ze heeft je nog niet kunnen bereiken maar ze heeft je nummer :)

Om haar de ruimte te geven zal ik verder niet inhoudelijk op de kwestie ingaan maar ik laat wel het topic open en zal het ook in de gaten houden. Voel je vrij om hier updates of andere dingen te plaatsen als je de behoefte hebt.


heb geen enkel telefoontje binnen gekregen, heb je mijn mobiele telefoon nummer gegeven waar ik op te bereiken ben middels een prive bericht!
Reputatie 6
Badge
Hoi Dennis. Jeroen is op vakantie, zodoende neem ik even het topic over.

Ik heb gezien dat je via een ander kanaal al benaderd bent door een van mijn collega's die dit graag in persoon voor jou in goede banen wilt leiden; er gaat te veel mis. Ze heeft je nog niet kunnen bereiken maar ze heeft je nummer :)

Om haar de ruimte te geven zal ik verder niet inhoudelijk op de kwestie ingaan maar ik laat wel het topic open en zal het ook in de gaten houden. Voel je vrij om hier updates of andere dingen te plaatsen als je de behoefte hebt.
Reputatie 2
@JeroenM van Tele2@Hinke van Tele2

Blijkbaar moet deze dus wel uit een ver land komen.... net contact gehad met de chat van tele2, en die geeft aan dat de verwerking van de vergoeding niet goed gelukt is, "onderweg?" wat nou onderweg... WEER beloftes van tele2 die gewoon onzin zijn.... wanneer komt er nu eens een medewerker die 100% zegt hoe de stand van zaken zijn dit is echt schandalig vind je niet?..

Hieronder de chatlogs


Miranda zegt:Ik heb het inmiddels gevonden. Ik zie inderdaad dat je geen facturen ontvangt, maar dat wij wel 28 euro per maand hebben geincasseerd. De laatste keer was op 6 september.

Jij zegt:Klopt, het is inmiddels gestopt, en zou een vergoeding krijgen ervoor, deze was rond die datum ook al toegezegt, alleen nu nog steeds niks op mijn rekening.

Miranda zegt:Helaas is de terug betaling hiervan niet goed verwerkt. Ik zal daarom opnieuw een melding moeten doorsturen naar onze financiele afdeling, zodat zij het opnieuw kunnen onderzoeken en oplossen.

Jij zegt:niet goed verwerkt?

Miranda zegt:Het is inderdaad helaas niet goed verwerkt. Ik zal het daarom nogmaals doorsturen, zodat het wederom opgepakt kan worden.

Jij zegt:Hoezo is dit niet goed verwerkt dan? er stond toch gewoon in het systeem dat de financiele afdeling een vergoeding gaf en deze op "onderweg" stond.
Jij zegt:dit was bevestigd op het forum maar ook aan de telefoon

Miranda zegt:De verkeerde bestelling en jouw nieuwe abonnement, zijn twee aparte contracten. Alle meldingen zijn bij jouw actieve nieuwe abonnement geplaatst en dus niet bij de verkeerde abonnement waar het ook echt om gaat. Vandaar dat het mis is gegaan. Ik ga nu dus alsnog de melding doorsturen voor het geannulleerde abonnement, zodat het correct verwerkt gaat worden.

Jij zegt:vind dat best wel schandalig, eerst bijna een jaar bezig om die automatische incasso's eindelijk te stoppen, en dan word er als nog zo lang gedaan over een vergoeding.... zo als het er nu tegen aan loopt, gaat net nog 2 + maanden duren
Jij zegt:en als het dan weer fout gaat, wat bij tele2 dus niet vreemd is... ben je bijna 2 jaar bezig

Miranda zegt:Ik snap dat het vervelend is. Ik ga er vanuit dat het probleem nu snel opgelost gaat worden, aangezien het al langere tijd in behandeling is. Ik wil je dan ook vragen om af te wachten.

Jij zegt:u snapt wel dat het woord van een tele2 medewerker mij 0,0 vertrouwen geeft na eerst 4x moeten bellen en gezegt te krijgen nee hoor we zien niks, en elke maand toch fijn 28 euro betalen

Jij zegt:maar wel de zelfde week een herinnering als er iets niet betaald is.

Miranda zegt:Ik snap het. Helaas kan ik je op dit moment geen andere oplossing geven. Ik kan je alleen verzoeken om af te wachten. Heb je nog andere vragen waarmee ik je kan helpen?

Jij zegt:Nee.

Miranda zegt:Bedankt voor deze chat een fijne dag gewenst meneer/mevrouw dennis. Na afloop van dit gesprek heb je de mogelijkheid om een paar vragen te beantwoorden, waarmee wij onze kwaliteit kunnen verbeteren. Wanneer jij je mening wilt geven dan stellen wij dit op prijs.


Mag ik nu dan eens een antwoord hoe de stand van zaken er echt voor staan?... zit er nu serieus over te denken om er een rechtelijke zaak te starten, de tijd en moeite verloren om deze problemen op te lossen stapelt alleen maar op
Reputatie 2
Nog steeds niks... komt het met pak ezel vanaf egypte ofzo?
Reputatie 2
Nog steeds niks... ach, wanneer je al een jaar je klant laat wachten op bijna een oplossing, dan is het geen probleem nog een paar maandjes er aan te plakken voor zijn geld eindelijk terug is toch?
Reputatie 2
Nog niks..... gaat lekker zo.

Ik heb nogmaals de status bekeken en de betaling is onderweg.

Heb je de communicatie van mijn collega niet binnen gekregen?


vorige keer toen ik gebeld had was er wel gezegt dat het doorgevoerd was en ik tot het eind van de maand moest wachten, met " onderweg" bedoel je, dat de transactie gedaan is? en het nu wachten op de bankverwerking is?

Elke keer wordt er al geen contact gezocht met mij, als er goede communicatie was dan had ik geen probleem met wachten, nu weet je niet of je wel of niet geholpen wordt, wat belangrijk is wanneer je al een jaar het probeert op te lossen.
Reputatie 4
Badge +3
Nog niks..... gaat lekker zo.

Ik heb nogmaals de status bekeken en de betaling is onderweg.

Heb je de communicatie van mijn collega niet binnen gekregen?
Reputatie 2
Nog niks..... gaat lekker zo.
Reputatie 2
komt er nog wat van tele2? we zijn weer een week verder, waarom moet een klant die het probleem al voor een jaar had, zo lang wachten op zijn vergoeding?
Reputatie 2
Zoiets heet pappen en nathouden, maar dat jij een jaar bezig bent zeg.
Ik had allang geleden andere maatregelen genomen als ze mij zolang aan het lijntje hielden.

Maar goed ik kan je natuurlijk niet helpen, want jij moet jezelf helpen door actie te ondernemen.
Want uit je verhaal blijkt Tele2 in dit geval totaal onbetrouwbaar te zijn.

Ik kan je verder alleen maar succes toewensen, dus bij deze.


Klopt, ik snap wat je bedoelt, en ga binnenkort ook actie ondernemen als er nog niks van komt een melding bij de geschillencommisie doen.
Zoiets heet pappen en nathouden, maar dat jij een jaar bezig bent zeg.
Ik had allang geleden andere maatregelen genomen als ze mij zolang aan het lijntje hielden.

Maar goed ik kan je natuurlijk niet helpen, want jij moet jezelf helpen door actie te ondernemen.
Want uit je verhaal blijkt Tele2 in dit geval totaal onbetrouwbaar te zijn.

Ik kan je verder alleen maar succes toewensen, dus bij deze.
Reputatie 2
Idd absurd, van alles beloven en het dan niet nakomen.
En dan ook nog gaan klagen als jij een bump geeft, maar daar vragen ze blijkbaar zelf om.
Als de klacht goed afgehandeld wordt is bumpen niet nodig, dus dat verwijt naar jou toe is wat mij betreft misplaatst.


Moraal van het verhaal is dat... eerst een jaar moeten bellen bijna elke maand, niks opgelost wordt, dan eindelijk een topic plaats waarbij ik weer twee weken moet wachten om "complexiteit" van probleem, prima, maar twee weken later krijg ik eindelijk wel toezegging van vergoeding, twee maanden later, geen enkele cent ervan nog op mijn rekening, en dan krijg ik weer als antwoord dat ik dus geen "schopje" mag geven omdat er wel contact opgenomen zal worden... ik snap niet dat er gedacht wordt dat ik zoiets nog ga geloven na een jaar bellen en forum fiasco, en dat ongeloof is niet misplaatst want we zijn nu twee maanden weer verder en nog 0,00 op mijn rekening.

overigens weten ze je wel gelijk te vinden al ben je een dag te laat met betalen..., wanneer krijg ik eens een antwoord die wel de beloftes nakomt? blijkbaar is dat een moeilijk process.
Idd absurd, van alles beloven en het dan niet nakomen.
En dan ook nog gaan klagen als jij een bump geeft, maar daar vragen ze blijkbaar zelf om.
Als de klacht goed afgehandeld wordt is bumpen niet nodig, dus dat verwijt naar jou toe is wat mij betreft misplaatst.
Reputatie 2
Af en toe een bump geven is wat mij betreft wel aan te raden, want vaak sluit men een topic als er x dagen niet is gereageerd.

Yep, daarom plaaste ik ook elke keer een reactie, maar het is in de eerste plaats absurd dat het nog steeds gaande is en zo lang duurt.... je bent duidelijk een nummertje bij tele2.
Af en toe een bump geven is wat mij betreft wel aan te raden, want vaak sluit men een topic als er x dagen niet is gereageerd.
Reputatie 2
Zoals ik al eerder heb aangegeven moeten we het bericht van mijn collegas afwachten. Ik zou je daarom ook willen verzoeken om op te houden om het topic een "Schopje" te geven.

Mijn collegas nemen vanzelf contact met je op.


uiteindelijk geen contact gehad, zelf opgebeld en weer het typische verhaal gekregen dat de vergoeding verwerkt is en dat ik het zou moeten krijgen binnenkort, we zijn nu bijna twee maanden weer verder, ik wil graag "afwachten" maar iemand zo lang laten wachten na een jaar is niet netjes of wel?

Mag ik dan eindelijk nu mijn geld terug? want ik wacht nog steeds, je kan wel snappen dat er nu WEL een klacht de deur uit gaat....tevens als ik geen reactie krijg of mijn geld aan het eind van de week gewoon NIET terug heb ga ik naar de geschillencommisie op https://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/commissies/telecommunicatiediensten/ en meld ik mijn klacht daar en zullen ze het onderzoeken (50 euro kost me dit, maar krijg dan WEL mijn geld terug)

tevens geef ik geen toestemming om mijn topic te sluiten voordat het opgelost is.
Reputatie 4
Badge +3
Zoals ik al eerder heb aangegeven moeten we het bericht van mijn collegas afwachten. Ik zou je daarom ook willen verzoeken om op te houden om het topic een "Schopje" te geven.

Mijn collegas nemen vanzelf contact met je op.
Reputatie 2
Schopje tegen het topic aan om het onder de aandacht te brengen
Reputatie 2
Een administratief probleempje oplossen hoeft geen week te duren, en is zelfs absurd. De crux ligt bij: "hoe graag wil je een probleem oplossen". Bij deze cases ligt kennelijk geen enkele prioriteit. Het gaat tenslotte toch maar om een klantje !

Denk je eens in, mensen van Tele2: Hoe zou je het vinden als je in de schoenen stond van Dennis?


het is al bijna een jaar gaande, gaat dus om best een flink bedrag, heb vandaag eindelijk een emailtje mogen ontvangen dat het nu doorgevoerd is de annulering (waarom dat niet eerder kon, who knows) met dat ik alle kosten terug krijg, heb opgebeld en mij werd verteld dat ik tot 30 september moest wachten om sowiesow te kunnen weten hoeveel ik terug krijg, ik denk dat het zeker nog een aantal weken moet wachten dat ik het sowieso op mijn rekening heb

Ik snap echt niet dat dit zo lang heeft door kunnen lopen.

overigens een vraag naar de tele2 medewerkers, ik heb ook doordat ik 1 van die facturen een tijd terug maar zelf teruggeboekt, hierdoor een incasso bureau aan de deur gehad met 40 euro + kosten, krijg ik dat dan ook terug?... hoefde de factuur helemaal niet te betalen in de eerste plaats, heb ik goed recht op.
Reputatie 1
Een administratief probleempje oplossen hoeft geen week te duren, en is zelfs absurd. De crux ligt bij: "hoe graag wil je een probleem oplossen". Bij deze cases ligt kennelijk geen enkele prioriteit. Het gaat tenslotte toch maar om een klantje !

Denk je eens in, mensen van Tele2: Hoe zou je het vinden als je in de schoenen stond van Dennis?
Reputatie 4
Badge +3
En? Al een oplossing

Mijn collegas nemen contact met je op als er een update is. Voor deze tijd kan ik niets voor je doen.
Reputatie 1
Het is toch schandalig, hoe tele2 met haar klanten om kan gaan !!!!