Betaal elke maand rekeningen van tele2 terwijl dit niet de bedoeling is...

• 15 september 2017
  • 34 reacties
  • 1771 x bekeken

Reputatie 2
Geachte tele2,

Ik maak dit topic in de hoop dat het nu wel opgelost kan worden, na al een aantal keer het woord van collega's te hebben gekregen dat het opgelost wordt, wat dus elke keer niet gebeurd, hier mijn ervaring:

Vorig jaar 2016, sluit ik een abonnement af via een webshop icm abonnement van tele2, dit ging allemaal prima, de dag erna had ik mijn toestel al en was ik aangesloten, allemaal prima, maar toen begon de drama.

een paar dagen nadat ik het abonnement had heb ik toch besloten om binnen de 7 dagen nog mijn abonnement te annuleren, dit was zo geregeld via de tele2 klantenservice, en heb er bevestiging van gekregen in mijn emails (toestel was netjes teruggestuurd, en was dit niet zo dan was de annulering niet doorgevoerd), einde van de maand komt er aan en toch krijg ik een factuur, dit besproken met de tele2 klantenservice en netjes de factuur kosten teruggestort gekregen, dan denk je, niks aan de hand toch? maar dit is het begin van een heel drama verhaal.

de volgende maand komt er aan, en besluit ik weer klant te worden bij tele2, ditmaals via tele2 direct, ook ging dit weer allemaal prima en ben ik tevreden met het abonnement, het einde van de maand komt er weer aan, betaal de factuur van dit nieuwe abonnement netjes, alleen tot mijn verbazing zie ik bij mijn bankgegevens ook weer voor deze maand toestelkosten van het vorige afgesloten abonnement staan (en dan ook alleen toestelkosten), opgebeld maar de klantenservice kan niks terugvinden, na even zoeken uiteindelijk wel, en is mij beloofd dat het zal stoppen en ik het geld terug krijg, u hoort hem al aankomen, dit was niet het geval na maanden wachten.

uiteindelijk na een aantal maanden wachten besloten om dan toch maar zelf de bedragen terug te boeken, zo gezegt zo gedaan, een week later krig ik een herinnering thuis van deze toestelkosten die ik niet hoor te betalen en uiteindelijk zelfs door naar een automatisch incasso bedrijf waar er dus 40 euro extra kosten bij op kwamen, uiteindelijk alles weer netjes betaald (nogmaals, ik hoor dit dus helemaal niet te betalen, maar toch gedaan om gedoe te verkomen) door alle moeite heb ik het toen weer laten zitten.

weer een aantal maanden verder en het gebeurd nog steeds.... weer gebeld weer beloftes gedaan, niet nagekomen, maand later, zelfde verhaal, beloftes niet nagekomen, maand later, weer zelfde verhaal, beloftes door tele2 worden niet nagekomen.

ondertussen betaal ik nu al vanaf september tot deze maand 28 euro elke maand voor niks..... lekker verdienen zo ? dat is dus al maar liefst tot nu toe 11 betaalde maanden totaal: 28 x 11 = 308 euro...... sorry voor mijn woordgebruik maar ik had er meer nut aan als ik me kont er mee afveegde.

Mag ik nu ik dan nu wel een oplossing hebben? .... beloftes rijk ben ik al.... ben er moedeloos van, als er geen oplossing komt zelfs na dit topic dan ben ik toch gemoedzaakt om een klacht in te dienen bij de telecomwaakhond over tele2 of eventueel weer door laten gaan naar een incasso bureau en dan vragen om bewijs dat ik dit moet betalen

Met vriendelijke groet,

Dennis.

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

34 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Blijkbaar is het toestel dat je hebt teruggestuurd naar de webshop niet richting Tele2 afgemeld door hen. Die webshop is jouw verkoper, daar zul je jouw klacht moeten neerleggen.
Reputatie 2
Blijkbaar is het toestel dat je hebt teruggestuurd naar de webshop niet richting Tele2 afgemeld door hen. Die webshop is jouw verkoper, daar zul je jouw klacht moeten neerleggen.

Maakt niks uit, Tele2 heeft zelf bevestigd dat het ontvangen is (beëindiging kan alleen als dit ook het geval is), vraag me af of je wel leest, het maakt daarna niks uit wat de webshop met het toestel gedaan heeft na tele2 zijn bevestiging dat het correct ontvangen is.

was het toestel namelijk niet afgemeld door de webshop dan werd mijn abonnement door tele2 namelijk nooit geannuleerd.
Reputatie 4
Badge +3
Hallo,

Ik zou graag je case willen doorlezen.

Zou je me alsjeblieft een privébericht kunnen sturen met de volgende gegevens:
- Naam
- Adres
- Postcode + Woonplaats
- Klantnummer
- Geboortedatum
Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen: Privébericht naar Jeroen M.

Bedankt voor je medewerking.
Ik zie je gegevens tegemoet.
Groet,
Jeroen M
Reputatie 2
Hallo,

Ik zou graag je case willen doorlezen.

Zou je me alsjeblieft een privébericht kunnen sturen met de volgende gegevens:
- Naam
- Adres
- Postcode + Woonplaats
- Klantnummer
- Geboortedatum
Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen: Privébericht naar Jeroen M.

Bedankt voor je medewerking.
Ik zie je gegevens tegemoet.
Groet,
Jeroen M

zojuist gedaan, is jou belofte dan iets waard hopelijk, ben al een aantal keer door collega's beloofd dat het nu stopt en alles vergoed krijg.
Reputatie 2
Hallo?..... heb in het jaar al 4x gebeld, niks van gekomen, nu per forum, en het laat weer lang op zich duren... dit is echt de laaste keer dat ik ooit klant bij tele2 ben.
Reputatie 4
Badge +3
Hallo,

Ik heb vandaag gebeld met de collegas die je probleem in behandeling hebben. Ze zijn nog bezig met een oplossing en ze laten je weten als er een update is.
Ik ben het met je eens dat het heel erg lang duurt maar vanwege de drukte op de afdeling en de complexiteit van het probleem duurt het langer.

Ik kan het helaas niet sneller voor je oplossen.
Reputatie 2
Hallo,

Ik heb vandaag gebeld met de collegas die je probleem in behandeling hebben. Ze zijn nog bezig met een oplossing en ze laten je weten als er een update is.
Ik ben het met je eens dat het heel erg lang duurt maar vanwege de drukte op de afdeling en de complexiteit van het probleem duurt het langer.

Ik kan het helaas niet sneller voor je oplossen.

Dat het complex is snap ik wel maar je wilt me toch niet vertellen dat het zo druk is dat 4x telefoontjes over een span van een jaar en nu een forum bericht verder het zo druk is?... tijd om wat meer collega's aan te nemen dan...

nou we zullen zien... en zal het nu ook niet voor elkaar komen dan ga ik juridische stappen nemen.
Reputatie 2
zo, maar weer even een schopje van het topic naar boven als herinnering
Reputatie 2
En? Al een oplossing
Reputatie 1
Het is toch schandalig, hoe tele2 met haar klanten om kan gaan !!!!
Reputatie 4
Badge +3
En? Al een oplossing

Mijn collegas nemen contact met je op als er een update is. Voor deze tijd kan ik niets voor je doen.
Reputatie 1
Een administratief probleempje oplossen hoeft geen week te duren, en is zelfs absurd. De crux ligt bij: "hoe graag wil je een probleem oplossen". Bij deze cases ligt kennelijk geen enkele prioriteit. Het gaat tenslotte toch maar om een klantje !

Denk je eens in, mensen van Tele2: Hoe zou je het vinden als je in de schoenen stond van Dennis?
Reputatie 2
Een administratief probleempje oplossen hoeft geen week te duren, en is zelfs absurd. De crux ligt bij: "hoe graag wil je een probleem oplossen". Bij deze cases ligt kennelijk geen enkele prioriteit. Het gaat tenslotte toch maar om een klantje !

Denk je eens in, mensen van Tele2: Hoe zou je het vinden als je in de schoenen stond van Dennis?

het is al bijna een jaar gaande, gaat dus om best een flink bedrag, heb vandaag eindelijk een emailtje mogen ontvangen dat het nu doorgevoerd is de annulering (waarom dat niet eerder kon, who knows) met dat ik alle kosten terug krijg, heb opgebeld en mij werd verteld dat ik tot 30 september moest wachten om sowiesow te kunnen weten hoeveel ik terug krijg, ik denk dat het zeker nog een aantal weken moet wachten dat ik het sowieso op mijn rekening heb

Ik snap echt niet dat dit zo lang heeft door kunnen lopen.

overigens een vraag naar de tele2 medewerkers, ik heb ook doordat ik 1 van die facturen een tijd terug maar zelf teruggeboekt, hierdoor een incasso bureau aan de deur gehad met 40 euro + kosten, krijg ik dat dan ook terug?... hoefde de factuur helemaal niet te betalen in de eerste plaats, heb ik goed recht op.
Reputatie 2
Schopje tegen het topic aan om het onder de aandacht te brengen
Reputatie 4
Badge +3
Zoals ik al eerder heb aangegeven moeten we het bericht van mijn collegas afwachten. Ik zou je daarom ook willen verzoeken om op te houden om het topic een "Schopje" te geven.

Mijn collegas nemen vanzelf contact met je op.
Reputatie 2
Zoals ik al eerder heb aangegeven moeten we het bericht van mijn collegas afwachten. Ik zou je daarom ook willen verzoeken om op te houden om het topic een "Schopje" te geven.

Mijn collegas nemen vanzelf contact met je op.

uiteindelijk geen contact gehad, zelf opgebeld en weer het typische verhaal gekregen dat de vergoeding verwerkt is en dat ik het zou moeten krijgen binnenkort, we zijn nu bijna twee maanden weer verder, ik wil graag "afwachten" maar iemand zo lang laten wachten na een jaar is niet netjes of wel?

Mag ik dan eindelijk nu mijn geld terug? want ik wacht nog steeds, je kan wel snappen dat er nu WEL een klacht de deur uit gaat....tevens als ik geen reactie krijg of mijn geld aan het eind van de week gewoon NIET terug heb ga ik naar de geschillencommisie op https://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/commissies/telecommunicatiediensten/ en meld ik mijn klacht daar en zullen ze het onderzoeken (50 euro kost me dit, maar krijg dan WEL mijn geld terug)

tevens geef ik geen toestemming om mijn topic te sluiten voordat het opgelost is.
Af en toe een bump geven is wat mij betreft wel aan te raden, want vaak sluit men een topic als er x dagen niet is gereageerd.
Reputatie 2
Af en toe een bump geven is wat mij betreft wel aan te raden, want vaak sluit men een topic als er x dagen niet is gereageerd.

Yep, daarom plaaste ik ook elke keer een reactie, maar het is in de eerste plaats absurd dat het nog steeds gaande is en zo lang duurt.... je bent duidelijk een nummertje bij tele2.
Idd absurd, van alles beloven en het dan niet nakomen.
En dan ook nog gaan klagen als jij een bump geeft, maar daar vragen ze blijkbaar zelf om.
Als de klacht goed afgehandeld wordt is bumpen niet nodig, dus dat verwijt naar jou toe is wat mij betreft misplaatst.
Reputatie 2
Idd absurd, van alles beloven en het dan niet nakomen.
En dan ook nog gaan klagen als jij een bump geeft, maar daar vragen ze blijkbaar zelf om.
Als de klacht goed afgehandeld wordt is bumpen niet nodig, dus dat verwijt naar jou toe is wat mij betreft misplaatst.

Moraal van het verhaal is dat... eerst een jaar moeten bellen bijna elke maand, niks opgelost wordt, dan eindelijk een topic plaats waarbij ik weer twee weken moet wachten om "complexiteit" van probleem, prima, maar twee weken later krijg ik eindelijk wel toezegging van vergoeding, twee maanden later, geen enkele cent ervan nog op mijn rekening, en dan krijg ik weer als antwoord dat ik dus geen "schopje" mag geven omdat er wel contact opgenomen zal worden... ik snap niet dat er gedacht wordt dat ik zoiets nog ga geloven na een jaar bellen en forum fiasco, en dat ongeloof is niet misplaatst want we zijn nu twee maanden weer verder en nog 0,00 op mijn rekening.

overigens weten ze je wel gelijk te vinden al ben je een dag te laat met betalen..., wanneer krijg ik eens een antwoord die wel de beloftes nakomt? blijkbaar is dat een moeilijk process.
Zoiets heet pappen en nathouden, maar dat jij een jaar bezig bent zeg.
Ik had allang geleden andere maatregelen genomen als ze mij zolang aan het lijntje hielden.

Maar goed ik kan je natuurlijk niet helpen, want jij moet jezelf helpen door actie te ondernemen.
Want uit je verhaal blijkt Tele2 in dit geval totaal onbetrouwbaar te zijn.

Ik kan je verder alleen maar succes toewensen, dus bij deze.
Reputatie 2
Zoiets heet pappen en nathouden, maar dat jij een jaar bezig bent zeg.
Ik had allang geleden andere maatregelen genomen als ze mij zolang aan het lijntje hielden.

Maar goed ik kan je natuurlijk niet helpen, want jij moet jezelf helpen door actie te ondernemen.
Want uit je verhaal blijkt Tele2 in dit geval totaal onbetrouwbaar te zijn.

Ik kan je verder alleen maar succes toewensen, dus bij deze.

Klopt, ik snap wat je bedoelt, en ga binnenkort ook actie ondernemen als er nog niks van komt een melding bij de geschillencommisie doen.
Reputatie 2
komt er nog wat van tele2? we zijn weer een week verder, waarom moet een klant die het probleem al voor een jaar had, zo lang wachten op zijn vergoeding?
Reputatie 2
Nog niks..... gaat lekker zo.
Reputatie 4
Badge +3
Nog niks..... gaat lekker zo.

Ik heb nogmaals de status bekeken en de betaling is onderweg.

Heb je de communicatie van mijn collega niet binnen gekregen?