beantwoord

Bericht van Tele 2

• 26 november 2018
  • 11 reacties
  • 1244 x bekeken

Hallo, heb gebeld met Tele2 vanmiddag om te vragen naar een bericht dat ik gistermorgen kreeg om 09.50uur en is mij gevraagd om dit op het forum te zetten. Het bericht wordt gestuurd met het nummer 401

Beste klant, je kunt in 2 stappen gebruik maken van mobiel internet. Stap 1 krijg je nu: accepteer het configuratiebericht dat je zo van ons krijgt op je mobiel en voor stap 2 krijg je een aparte sms.
09.51uur Stap 2. ga op je mobiel naar Instellingen dan naar Mobiele Netwerken en vink Data/gegevens gebruik tijdens roaming aan en je kunt nu internetten op je mobiel. We houden contact Tele2.
icon

Beste antwoord door Hinke van Tele2 29 november 2018, 12:37

Hi Skarrebek,

Welkom op het forum!

Vreemd dat er werd gezegd dat het om phishing zou gaan, dat is het namelijk niet zoals al wordt aangegeven.
De instellingen kun je ook hier vinden, mocht je toch twijfelen.

Er zijn echter wel wat phishing smsjes gestuurd, wellicht dat mijn collega er vanuit ging dat dit er één was.
Je kunt deze smsjes in elk geval herkennen, doordat er dan altijd wordt gevraagd om naar een bepaalde site te gaan om in te loggen.

Voor nu is er dus niks aan de hand :)

Groetjes,

Hinke
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

11 reacties

Reputatie 1
Dat is een standaard bericht met internet configuratie instellingen. Wat wil je erover weten?

Stel je internet werkt niet, dan SMS je 'internet' naar 401 en krijg je de instellingen toegestuurd. Hoef je het alleen maar uit te voeren en dan werkt het
Reputatie 7
Badge +5
En als toevoeging kan het zijn dat je naar de configuratie pagina van Tele2 verwezen wordt, zodat je hem handmatig in kunt stellen omdat niet iedere smartphone automatisch geconfigureerd kan worden.
Ik debk dat ik het goed geschreven heb mijn internet doet hét prima maar het was volgens de mevrouw van tele2 een fishing bericht en daarom vroeg ze om het op het forum te zetten.
Niet goed heb opgeschreven!!
Reputatie 1
Een SMS van 401 is geen phishing dat zijn internet configuratie instellingen
Warom krijg ik dat bericht als mijn internet al lang werkt en mijn mobiele data staat aan maar niet data met roaming
Reputatie 1
Kan gebeuren, ik kreeg er ook 1 3 dagen nadat ik mijn toestel had. Is niets om je zorgen over te maken. Test maar uit. SMS 'internet' naar 401. Dan krijg je de instellingen gestuurd
Reputatie 7
Badge +5
Dan willen ze (Tele2) denk ik dat je roaming aan zet, dat heb je nodig in het buitenland.
Maar wel vreemd dat een Tele2 medewerker dan zegt dat het een phishing mail is en dat je dat hier moet posten om anderen te waarschuwen.
Nu weet ik eerlijk gezegd niet wat ik er van moet denken, maar wacht een reactie van Tele2 af, die zal dat dan wel ophelderen.
Reputatie 1
401 kan geen phishing zijn. Tele 2 medewerkers horen dat te weten
Reputatie 7
Badge +5
I know daarom is het advies ook zo vreemd.
Reputatie 4
Badge
Hi Skarrebek,

Welkom op het forum!

Vreemd dat er werd gezegd dat het om phishing zou gaan, dat is het namelijk niet zoals al wordt aangegeven.
De instellingen kun je ook hier vinden, mocht je toch twijfelen.

Er zijn echter wel wat phishing smsjes gestuurd, wellicht dat mijn collega er vanuit ging dat dit er één was.
Je kunt deze smsjes in elk geval herkennen, doordat er dan altijd wordt gevraagd om naar een bepaalde site te gaan om in te loggen.

Voor nu is er dus niks aan de hand :)

Groetjes,

Hinke