Belofte 5g fusie tmobile

  • 28 July 2020
  • 40 reacties
  • 6984 x bekeken

Nu eindelijk de verschillende frequenties zijn geveild vraag ik me af wanneer er voor de TELE2 klanten 5G beschikbaar is? Als ik terug kijk in de mail die ik hierover heb gekregen en de pagina die hier over gaat: https://www.tele2.nl/beloftes/, staat dat de belofte er is dat ze de eerste met een landelijk 5g netwerk. Nu snap ik dat de eerste helaas niet gelukt is, gezien Vodafone dit al via een trucje voor elkaar heeft gekregen, maar hoe zit het nu met de 2e? Voor T-Mobile klanten is het 5G netwerk nu immers aan en KPN heeft hem ook aangezet! 


Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

40 reacties

Daar is geen migratie voor nodig, we roamen al als Tele2 klant op het 4G netwerk van T-Mobile. Waarom niet op het 5G netwerk?

 

 

Reputatie 7

Daar is geen migratie voor nodig, we roamen al als Tele2 klant op het 4G netwerk van T-Mobile. Waarom niet op het 5G netwerk?

 

 

Ik zei niet dat het nodig is, ik zei dat de migratie mogelijk prioriteit heeft. Daarnaast nog de keuze wat men wil met het Tele2 merk, wel/niet 5G, wel/niet als apart merk behouden. Zelf vind ik het ook gek dat de doelgroep van Tele2 (veel Unlimited users) geen 5G krijgen en vraag me dan ook af wat ze met het merk willen als je dat niet aanbiedt.

Reputatie 7
Badge +12

Het is net een commercieel bedrijf. Die zijn er niet om het minste geld voor hun aandeelhouders te verdienen. Het uit de markt halen van netwerken en merken, zoals KPN en Telfort is niks nieuws en T-Mobile heeft vast meer plannen dan wij weten.

Reputatie 7
Badge +8

Ik denk dat ze bij tele2 weg willen blijven van de belofte van 5G. Met dezelfde reden als het probleem dat er was met roamen van 4G. Roaming like home zal bij 5G ook voor heel hoge roamingkosten zorgen. 

Het is net een commercieel bedrijf. Die zijn er niet om het minste geld voor hun aandeelhouders te verdienen. Het uit de markt halen van netwerken en merken, zoals KPN en Telfort is niks nieuws en T-Mobile heeft vast meer plannen dan wij weten.

Ja ik verwacht hetzelfde zoals met Hi van KPN, een stille dood laten sterven. Dan zit er voor mij maar 1 ding op en dat is direct overstappen naar een van de andere twee telefoonboeren. Ik heb ook geen andere keus aangezien ik al een 5G toestel heb die ik nu niet volledig benut.

 

Behalve dat heb ik liever niet dat mijn geld naar de aandeelhouders van DTAG gaat, die geven niet om hun klanten zoals ze in het verleden al hebben getoond.

Reputatie 7

Het is net een commercieel bedrijf. Die zijn er niet om het minste geld voor hun aandeelhouders te verdienen. Het uit de markt halen van netwerken en merken, zoals KPN en Telfort is niks nieuws en T-Mobile heeft vast meer plannen dan wij weten.

Ja ik verwacht hetzelfde zoals met Hi van KPN, een stille dood laten sterven. Dan zit er voor mij maar 1 ding op en dat is direct overstappen naar een van de andere twee telefoonboeren. Ik heb ook geen andere keus aangezien ik al een 5G toestel heb die ik nu niet volledig benut.

 

Behalve dat heb ik liever niet dat mijn geld naar de aandeelhouders van DTAG gaat, die geven niet om hun klanten zoals ze in het verleden al hebben getoond.

Die aandeelhouders zorgen wel voor de financiële middelen die de investeringen in 5G mogelijk maken.

De 5G belofte lijkt een lokkertje te zijn.

De beloftes pagina is offline, medewerkers weten van niets (doen zelfs alsof ze niet van de beloftes weten), of er word gezegd dat het voor T Mobile is eerst.

 

Maar de beloftes pagina, vanuit Tele2 zelf die ook al was genoemd zegt duidelijk dat er landelijk 5G zou komen in 2020.

 

Kan Tele2 deze beloftes ongedaan maken zonder consequenties?

Wat als dat 1 van de redenen is dat je het abonnement hebt afgesloten?

Lijkt me dat ze moeten voldoen aan wat ze beloven, maar als ik alle negatieve dingen op internet lees over vage beloftes twijfel ik wel erg over hoe betrouwbaar Tele2 is. 

Reputatie 7

De 5G belofte lijkt een lokkertje te zijn.

De beloftes pagina is offline, medewerkers weten van niets (doen zelfs alsof ze niet van de beloftes weten), of er word gezegd dat het voor T Mobile is eerst.

 

Maar de beloftes pagina, vanuit Tele2 zelf die ook al was genoemd zegt duidelijk dat er landelijk 5G zou komen in 2020.

 

Kan Tele2 deze beloftes ongedaan maken zonder consequenties?

Wat als dat 1 van de redenen is dat je het abonnement hebt afgesloten?

Lijkt me dat ze moeten voldoen aan wat ze beloven, maar als ik alle negatieve dingen op internet lees over vage beloftes twijfel ik wel erg over hoe betrouwbaar Tele2 is. 

Reeds eerder in het topic besproken, er staat/stond dat “Het nieuwe T-Mobile” (samengevoegde T-Mobile en Tele2) 5G gaat aanbieden in 2020. Er wordt op dit moment nog gewerkt aan de samenvoeging en 2020 is nog niet voorbij.

Reputatie 7
Badge +12

Als je een T-Mobile abonnement hebt of neemt kun je nu landelijk van 5G gebruik maken. Die beschikbaarheid belofte hebben ze dus toch waargemaakt als nieuw gefuseerd bedrijf.

Reputatie 7
Badge +8

Ze hebben nooit beweerd dat het voor dezelfde prijs is. 

https://tweakers.net/nieuws/173846/t-mobile-claimt-landelijke-dekking-te-hebben-met-5g.html

Met nog enkele dagen tot 2021 ben ik benieuwd hoe het zit met de belofte over 5G in 2020.

De beloftespagina is maanden terug offline gehaald, maar dat houd niet in natuurlijk dat ze maar zo hun beloftes niet na hoeven te komen. 

Nu kan het natuurlijk nog, en ik verwacht ook dat Tele2 zijn belofte nakomt, en dat dit niet was om klanten onder valse voorwaardes te lokken. 

Maar met nog enkele dagen te gaan zou meer duidelijkheid toch wel zo netjes zijn. 

Reputatie 5

Met nog enkele dagen tot 2021 ben ik benieuwd hoe het zit met de belofte over 5G in 2020.

De beloftespagina is maanden terug offline gehaald, maar dat houd niet in natuurlijk dat ze maar zo hun beloftes niet na hoeven te komen. 

Nu kan het natuurlijk nog, en ik verwacht ook dat Tele2 zijn belofte nakomt, en dat dit niet was om klanten onder valse voorwaardes te lokken. 

Maar met nog enkele dagen te gaan zou meer duidelijkheid toch wel zo netjes zijn. 

Tja providers maken veel beloftes, nog niet vaak gezien dat ze ingelost worden. Ben zelf wel tevreden met Tele2, maar in het verleden heb ik ook vanuit Tele2 valse beloftes gezien zoals beloven dat 4G roaming in de EU er zou komen. Ja dat is er dit jaar gekomen, maar deze belofte kwam in 2016/2017 toen ik navraag deed bij het afsluiten van me abbo.. Zat toen wel 2 jaar vast dus baalde wel.

Reputatie 7

Ik vind het eerlijk gezegd ook vreemd dat het stil blijft mbt 5G. Van de provider die de doelgroep van Unlimited klanten aanspreekt mag je verwachten dat ook 5Gbeschikbaar komt.

Met nog enkele dagen tot 2021 ben ik benieuwd hoe het zit met de belofte over 5G in 2020.

De beloftespagina is maanden terug offline gehaald, maar dat houd niet in natuurlijk dat ze maar zo hun beloftes niet na hoeven te komen. 

Nu kan het natuurlijk nog, en ik verwacht ook dat Tele2 zijn belofte nakomt, en dat dit niet was om klanten onder valse voorwaardes te lokken. 

Maar met nog enkele dagen te gaan zou meer duidelijkheid toch wel zo netjes zijn. 

Tja providers maken veel beloftes, nog niet vaak gezien dat ze ingelost worden. Ben zelf wel tevreden met Tele2, maar in het verleden heb ik ook vanuit Tele2 valse beloftes gezien zoals beloven dat 4G roaming in de EU er zou komen. Ja dat is er dit jaar gekomen, maar deze belofte kwam in 2016/2017 toen ik navraag deed bij het afsluiten van me abbo.. Zat toen wel 2 jaar vast dus baalde wel.

 

Ik zit ook 2 jaar vast. 

Maar heb het gelukkig allemaal zwart op wit wat mij is beloofd. 

En als ze niet leveren wat ze beloven moeten ze compenseren of de mogelijkheid bieden het contract te ontbinden. 

Vond het al vreemd toen de beloftes ineens offline gingen, en medewerkers je niets kunnen vertellen. 

 

Ben alvast aan het kijken naar een geschikt abonnement wanneer Tele2 geen passende oplossing bied.

Iemand die weet of er een leuke deal is bij een andere provider? 

Reputatie 7
Badge +12

Overstappen? Bij het merk T-Mobile zit 5g standaard in het unlimited aanbod.