beantwoord

Bellen naar het buitenland.

• 8 februari 2018
  • 9 reacties
  • 304 x bekeken

Hallo,

Ik heb sindskort een abonnement bij Tele2, nu kan ik niet naar het buitenland bellen. Ik had begrepen dat dit geblokkeerd is en pas na 2 keer een factuur te betalen dat de blokkade opgeheven kan worden. Is het mogelijk om dit handmatig op te heffen? Het is voor mij belangrijk dat ik naar het buitenland kan bellen, buitenlandse nummers.

Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door eric 8 februari 2018, 11:16

Die regel geldt bij nieuwe abonnementen met een nieuw nummer.
Als je nummer geporteerd is vanaf een andere provider dan kun je gelijk naar het buitenland bellen en roamen.
Dit is fraude preventie. De meeste klanten nemen hun eigen nummer mee van provider naar provider. Als er een nieuw nummer wordt aangevraagd is dat bijna "bijzonder' te noemen en heeft men deze extra beveiliging ingebouwd. Er zijn zat voorbeelden bekend waar frauders met een vals identiteitsbewijs en een werkende sim de winkel uitliepen om vervolgens in een weekend zich helemaal suf te bellen (automatisch) naar een 09xx nummer in roemenie etc.. Dat gebeurt ook nog steeds bij bedrijven die hun IP telefooncentrale niet goed hebben afgeschermd.

Maar goed, helaas is het zo dat de goede onder de kwade moeten leiden. Check bij je nieuwe provider ook even of daar een nieuw nummer ook niet deze restricties heeft. Ook kan men de buiten de bundel kosten beperkt hebben voor nieuwe klanten, dan kun je dus maar heel even bellen.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Nee, dat is helaas niet mogelijk.
Reputatie 5
Badge
Nee, dat is helaas niet mogelijk.
Ik heb het destijds kunnen opheffen door een borg som te betalen. zo was ik toen der tijd gewoon gelijk in het buitenland bereikbaar en kon ik ook bellen. Is dit niet meer mogelijk dan?
Als dat niet mogelijk is vind ik dat erg jammer van Tele2 en voor mij een reden om over te stappen naar een ander.
Reputatie 7
Badge +4
Die regel geldt bij nieuwe abonnementen met een nieuw nummer.
Als je nummer geporteerd is vanaf een andere provider dan kun je gelijk naar het buitenland bellen en roamen.
Dit is fraude preventie. De meeste klanten nemen hun eigen nummer mee van provider naar provider. Als er een nieuw nummer wordt aangevraagd is dat bijna "bijzonder' te noemen en heeft men deze extra beveiliging ingebouwd. Er zijn zat voorbeelden bekend waar frauders met een vals identiteitsbewijs en een werkende sim de winkel uitliepen om vervolgens in een weekend zich helemaal suf te bellen (automatisch) naar een 09xx nummer in roemenie etc.. Dat gebeurt ook nog steeds bij bedrijven die hun IP telefooncentrale niet goed hebben afgeschermd.

Maar goed, helaas is het zo dat de goede onder de kwade moeten leiden. Check bij je nieuwe provider ook even of daar een nieuw nummer ook niet deze restricties heeft. Ook kan men de buiten de bundel kosten beperkt hebben voor nieuwe klanten, dan kun je dus maar heel even bellen.
Erg begrijpelijk en ik moet nog mijn oude nummer overnemen. Ben niet voor niets weggegaan bij Telfort omdat de service ruk is en te weinig aan data had.

Maar ja, voordat ik mijn oude nummer terug heb duurt nog wel even. Dit ivm het afkopen van oude abonnement en een maand wachttijd.

Ik vind alleen wel dat Tele2 de mogelijkheid moet bieden om direct naar het buitenland te kunnen bellen. Desnoods koop je de blokkade af.
Reputatie 7
Badge +4
Maar als je oude abonnement nog loopt bij Telfort, dan kun je toch met die sim naar het buitenland bellen?
Dat is zeker zo en daar zat ik ook aan te denken. Maar ja waarom simkaart verwisselen als het ook makkelijker kan Haha.

Nu ff de oude simkaart zien te vinden???
Reputatie 7
Badge +4
Nou, dat is dan weer opgelost en tegen de tijd dat je oude nummer wordt afgesloten en overgezet wordt de blokkade verwijderd en kun je helemaal losgaan... Maar NAAR het buitenland bellen vanuit NL gaat niet uit je bundel je.. Dus als je veel naar EU nummers belt kun je beter eerst naar Belgie of duitsland rijden. Dan ben je aan het roamen en vallen de belminuten naar alle EU nummers binnen je bundel 🙂
Reputatie 5
Badge
Vanwege de inactiviteit in dit topic zal ik deze gaan sluiten. Mochten er nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen. Fijne dag! Jeroen