beantwoord

Bellen naar buitenland

• 30 januari 2018
  • 6 reacties
  • 9800 x bekeken

Hallo, ik heb een abonnement met onbeperkt bellen/smsen. De berichten gevolgd over het gebruiken van de bundel in de EU, met het nieuws dat het allemaal in de bundel zit. Helemaal top.

Vandaag kwam het voor dat ik naar een ander EU land heb gebeld vanuit Nederland, en ik werd verrast met hoog opgelopen belkosten en het feit dat ik zonder mededeling abrupt afgesloten werd.

Toen ik heb gebeld naar de klantenservice, blijkt dat het wel geld kost om van NL naar een ander EU land te bellen.
Ik was hier niet van op de hoogte en zou dus nooit een uur naar het buitenland bellen als ik wist dat ik hier voor extra moet betalen. (Ik heb voor €102 naar het buitenland gebeld blijkbaar)

Omdat dit de eerste keer is dat ik met deze kosten wordt geconfronteerd, en omdat ik voorheen een bundel had bij t mobile waar ik deze extra kosten niet had, vind ik het een beetje flauw dat ik het volledige bedrag moet betalen en er geen coulance regeling bestaat voor een dergelijk geval. Zoals ik al zei, ben ik nieuw bij tele2 heb ik pas één factuur gehad waar gewoon het maandelijks tarief en aansluitkosten in stonden.

Ik werk met internationale bedrijven , dus moet ook vaker naar het buitenland bellen.

Bij het oversluiten van het abonnement in de winkel heb ik met de verkoper ook de voor en tegens van de concurrentie bekeken en daar is niet ter sprake gekomen dat ik voor bellen naar het buitenland moest betalen. Het is ook niet bij me opgekomen omdat ik daar voorheen ook niet mee te maken had.

Nu zullen julliezeggen dat het in de algemene voorwaarden staat enzo , maar als je er niet vanuit gaat, kijk je daar niet naar.

Ik zie ook geen mogelijkheid bij jullie dat ik bellen naar buitenland dmv een extra blok kan aflopen ofzo, dus als ik beter geïnformeerd was had ik waarschijnlijk niet voor jullie gekozen.

Daarnaast is regelmatig het netwerk bezet en wordt de verbinding verbroken.

Als laatste , ik werd dus aprubt afgesloten van bellen en internet vanmorgen na mijn belletje naar Duitsland niet wetende waarom. Ik kon contact opnemen met de klantenservice.. gaat lastig als je niet kan bellen. Wellicht een tip dat je eerst een waarschuwing stuurt per sms.

Al met al niet de ervaring die ik me had gewenst met dit nieuwe abonnement en zal volgende keer maar weer overstappen naar een aanbieder die een zakelijke beller beter kan bedienen... (al ga je er in jullie reclames vanuit dat jullie hetzelfde bieden maar dan voor een belachelijk lage prijs, die uiteindelijk maar 5 euro p.mnd scheelt met mijn vorige aanbieder en waar ik dus niet voor één of twee belletjes €100 moet bijbetalen)

I rest my case
icon

Beste antwoord door JeroenK van Tele2 31 januari 2018, 09:39

Hi Jim666,

De nieuwe wetgeving van afgelopen jaar geldt op roaming vlak. Dit betekend dat het bellen vanuit Nederland naar het bellen niet onder deze regels valt.
Het bellen vanuit Nederland naar het buitenland valt niet onder roaming. Ik hoop dat je voor toekomstige internationale belletjes een goedkoper alternatief weet te vinden!
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

6 reacties

Dit forum is voor klanten van de consumenten versie van Tele2. Voor zakelijke klanten is er geen forum, maar wel een telefonische hulpdienst,
Heb je een zakelijk of een consumenten abonnement?
De belkosten staan niet alleen in de voorwaarden, maar ook gewoon op de website.
Beste WH turner,

Ik ben zzp-er en bel geregeld met buitenlandse klanten. Ik heb geen zakelijk abonnement.
Uiteraard staat het op de website, maar het gaat erom dat ik deze kosten bij mijn vorige provider niet had, ik de twee providers in de tele2 winkel vergeleken heb met de verkoper en dit niet ter sprake is gekomen. Behalve dat er gezegd worden dat bellen en internet binnen de eu onbeperkt is. Wat dus blijkbaar niet geld als je vanuit NL belt.

Had ik inderdaad kunnen weten als ik de hele site had doorgelezen, maar dat heb ik niet gedaan omdat ik er simpelweg niet van uit ben gegaan dat dit een issue zou kunnen zijn.

Ik moet nu €102 bijbetalen terwijl ik nog niet eerder gewezen ben op hoge kosten voor bellen naar het buitenland. Ik heb dit niet op een factuur oid kunnen zien , want ik ben nog maar pas klant.

Ik krijg te pas en te onpas sms-jes over wat ik allemaal niet kan met tele2, maar heb na mijn eerste belletje naar het buitenland geen sms-jes gekregen dat bellen naar het buitenland voor hoge kosten kan zorgen.

Daarom vroeg ik aan de telefoon om coulance, maar dat werd direct afgekapt. En dat vind ik slecht... al zouden ze me de helft tegemoet komen dan betaal ik nog steeds €50 euro voor één of twee telefoontjes (ik kan nog niet online zien naar wie ik gebeld heb deze maand) deze naar het buitenland maar ben ik nu wel gewaarschuwd.

Waar het mij om gaat is dat de informatievoorziening in deze te wensen overlaat en dat het geen gek idee zou zijn om klanten een waarschuwing te sms-en wanneer deze voor het eerst als nieuwe klant naar het buitenland bellen.
Ik keek net even bij T-mobile, maar daar kunnen ook niet alle abonnementen uit de bundel naar het buitenland bellen. Je had dus blijkbaar een abonnement waar dar wel het geval was. Bij KPN lijken wel alle abo's buitenland uit de bundel te hebben. Dus uitkijken met overstappen. Wat er na het samengaan Tele2 / T-mobile gaat gebeuren is ook nog afwachten.
De voorlichting in de winkel was in ieder geval niet juist.

Waar het mij om gaat is dat de informatievoorziening in deze te wensen overlaat en dat het geen gek idee zou zijn om klanten een waarschuwing te sms-en wanneer deze voor het eerst als nieuwe klant naar het buitenland bellen.

Dat is een tip die een moderator misschien "hogerop" kan doorgeven.
Beste WH turner,

Ik zie inderdaad ook dat het bij t mobile nu min of meer hetzelfde is als bij tele2, maar ik had daar ook sim only en extra bellen onbeperkt +120 minuten EU. Met 6gb data voor €33,47 pmnd.

Omdat ik iedere maand hetzelfde bedrag afgeschreven zag op mijn rekening heb ik dus niet gedacht dat bellen EU een extra was en het voor vanzelfsprekend aangenomen.

Daarom baal ik nu dat ik dit niet wist. Ik kan me voorstellen dat ik niet de enige ben, die na het overstappen opeens voor een dergelijke verassing kom te staan. Zou een hele goede zet zijn als nieuwe klanten een notificatie krijgen in een dergelijk geval, maar ben bang dat providers dit als melkkoe gebruiken.
Reputatie 5
Badge
Hi Jim666,

De nieuwe wetgeving van afgelopen jaar geldt op roaming vlak. Dit betekend dat het bellen vanuit Nederland naar het bellen niet onder deze regels valt.
Het bellen vanuit Nederland naar het buitenland valt niet onder roaming. Ik hoop dat je voor toekomstige internationale belletjes een goedkoper alternatief weet te vinden!
Reputatie 5
Badge
Vanwege de inactiviteit in dit topic zal ik deze gaan sluiten. Mochten er nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen. Fijne dag! Groet Jeroen