Bellen met nieuwe Samsung S8 gaat slecht.

• 7 oktober 2017
  • 14 reacties
  • 8404 x bekeken

Ik heb 1 week een abonnement met nieuwe Galaxy S8. Het bellen gaat slecht. Deel van gesprek valt weg. Verbinding valt tijdens gesprek uit. Kan soms niet verbinden. Soms onverstaanbaar. Blikkerig geluid. Gaat soms na een aantal mislukkingen goed. Totaal naar 6 verschillende nummers gebeld. Ben in Tele2 winkel geweest en daar is Simkaart uit en in toestel gedaan en ging bellen even goed. Thuis ging het weer mis. Met simkaart in ander toestel gaat het goed! Het moet aan de nieuwe S8 liggen. Tele2 met S8 gebeld. Eerst viel verbinding weg en daarna ging gesprek goed. Moet nieuwe toestel ter reparatie opsturen! Het is goed balen dat ik niet direct een goed toestel krijg.

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

14 reacties

Stop je simkaart eerst eens in een andere Smartphone (een die ook bellen over VOLTE ondersteund) zo kun je dan je toestel uitsuiten of niet voordat je deze ter reparatie aan bied.
En als jij belt heb ke dan een 3G tekentje boven in je Smartphone?
Met Simkaart in Samsung SM-G313H smartphone gaat bellen goed. Ik heb 4G tekentje bovenaan scherm van S8 staan.
Dan xal het ter reparatie aanbieden worden vrees ik, maar voordat je dat doet stop eens een andere sim in je toestel.
Heb je dan ook moeite met bellen dan zal het wel aan je toestel liggen.
Reputatie 7
Badge +2
Ben in Tele2 winkel geweest en daar is Simkaart uit en in toestel gedaan en ging bellen even goed. Thuis ging het weer mis.

Met Simkaart in Samsung SM-G313H smartphone gaat bellen goed.

Niet zo zeker, maar als bij de Tele2 winkel ging het bellen wel goed, en met je Galaxy Ace gaat het bellen wel goed, dat kan betekenen een VoLTE storing in je locatie.

Om dat te testen kun je VoLTE uitschakkelen en kijken hoe het bellen gaat.

Waar precies dat optie in de S8 zit, weet ik niet.

Dat kan bij: Telefoon > opties-symbool > Instellingen zijn

Als je daar niet vind, ga naar Instellingen en zoek op VoLTE.
Reputatie 6
Badge +1
Instellingen > Verbindingen > Mobiele netwerken > Bellen via 4G
Als het geluid blikkerig klinkt zit je via het 3G netwerk van T-Mobile te roamen. Of de hardware is kapot maar dat lijkt onwaarschijnlijk als ie het soms wel goed doet...
Bedankt voor de reacties!
Als ik VoLTE (4G) uitschakel dan kan ik zonder storingen bellen!
Ik kan niet vinden dat er dan
al minstens een week een 4G storing is in Alkmaar.
Had ik bijna mijn nieuwe toestel op advies van Tele2 klantenservice ter reparatie aangeboden!
Reputatie 7
Badge +2
Dank aan @Raaf12 voor het vinden van de juiste instellingen, in de S7 was binnen de telefoon menu.

Bedankt voor de reacties!
Als ik VoLTE (4G) uitschakel dan kan ik zonder storingen bellen!
Ik kan niet vinden dat er dan
al minstens een week een 4G storing is in Alkmaar.
Had ik bijna mijn nieuwe toestel op advies van Tele2 klantenservice ter reparatie aangeboden!

Super! Je kunt wel 4G voor data blijven gebruiken, dus 4G moet niet volledig uit (als je geen last van storing heb in je internet verbinding) en alleen VoLTE uitschakkelen via de bovengenoemde menu.

Hier in de west was rond augustus ook een VoLTE storing en een aparte internet probleem, na dekkingsonderzoek bleek het maar een dekkings probleem te zijn... alleen pas veel later heb ik te horen gekregen dat het een storing was.

De klantservice volg een troubleshooting protocol, maar blijkbaar is er geen genoeg communicatie tussen de klantenservice en de technisch team om klachten door te zetten om de juiste oorzaak te vinden, wordt dus erg snel gedacht om apparatuur naar reparatie te sturen.
Reputatie 4
Badge
Hi hansholstege,

Wat fijn om te lezen dat je er uit bent gekomen met onze forum gebruikers! Wel wil ik graag voor je een melding maken dat er blijkbaar geen juiste procedure is gevolgd, aangezien je aan hebt gegeven dat je toestel ter reparatie opgestuurd moest worden.

Zou je mij de volgende gegevens in een privébericht kunnen sturen?
Naam
Adres
Postcode + Woonplaats
Geboortedatum
Klantnummer
Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen: Privébericht naar Hinke.

Ik hoor graag van je.

Groetjes,

Hinke
Reputatie 4
Badge
Hi hansholstege,

Bedankt voor je aanvullende gegevens. Ik heb er een melding van gemaakt. Als het goed is heb je nu wel gewoon 4G voor internet toch?

Groetjes,

Hinke
Ja Hinke ik heb wel 4G intetnet.
Reputatie 4
Badge
Super! Kan ik verder nog iets voor je betekenen?

Groetjes,

Hinke
Reputatie 7
Badge +2
@hansholstege het is bijna twee weken na dat je probleem had, je zou kunnen proberen als VoLTE weer goed werkt bij jou, dan heb je de voordelen daar van, en je kan altijd terug keren naar 3G bellen.
Ik heb G4 weer aangezet, en ja het bellen gaat nu goed! Dank voor de hulp.
Reputatie 4
Badge
Vanwege inactiviteit sluit ik deze topic.

Groetjes,

Hinke