beantwoord

Bellen in het buitenland

Heb sinds 18/3 een G4 abo. Heb op 16/5 een buitenlandbundel gekocht. Heb in het buitenland nog geen enkele verbinding. Er moeten eerst 2 automatische incasso,s door Tele2 gedaan zijn voordat ik in het buitenland kan bellen. Zit nu dus zonder telefoonactiviteiten in het buitenland en mijn bundel loopt maar ongebruikt door. Wie draait de knop om om mijn telefoon te activeren.
icon

Beste antwoord door Rick van Tele2 1 juni 2016, 15:47

Beste Tele2vriend,

Bedankt voor jouw privébericht. Ik zie dat jouw eerste twee betalingen inmiddels verwerkt zijn. Ik heb de blokkade er nu handmatig afgehaald en binnen nu en een uur kun je gebruik maken van internet in het buitenland.

Groetjes,
Rick
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

15 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Je kunt wel een vergoeding aanvragen voor een niet gebruikte buitenland internet bundel.
Www.tele2.nl/vergoeding
Je kunt wel een vergoeding aanvragen voor een niet gebruikte buitenland internet bundel.
Www.tele2.nl/vergoeding

Dat heb ik ook gedaan, wordt afgewezen omdat ik dat had kunnen weten zegt de dame van Tele2. Staat nergens duidelijk vermeld behalve op het forum omdat veel mensen tegen dit probleem aanlopen.
Reputatie 7
Badge +4
Niet veel mensen, alleen als je een nieuw nummer neemt. De meeste mensen nemen hun nummer mee van oude provider en dan is er geen blokkering.
Volgende week wordt mijn 2e termijn geincasseerd. Ben benieuwd of ik dan automatisch weer vanuit het buitenland kan bellen. Zo niet, dan schakel ik mijn rechtsbijstand in voor geleden financieel verlies. Kan namelijk geen contact krijgen met ING voor het overboeken van zakelijke transacties..
Reputatie 7
Badge +4
Vervolgschade wordt niet vergoed. Je hebt een consumentemproduct afgenomen. Dan had je een zakelijke variant met boeteclausules moeten nemen. Die zijn echter een stuk duurder dan wat je nu hebt met een forum en telefonische helpdesk met wachtrij...
Reputatie 4
Badge +3
Hoi Tele2vriend,

We kunnen de knop helaas niet voor jou activeren, maar als je een ongebruikte buitenlandbundel hebt, wil ik deze wel voor jou vergoeden. Wil je mij jouw NAW-gegevens, geboortedatum en klantnummer sturen zodat ik dit kan checken?

Groetjes,
Rick

@petermvd: Als jij hetzelfde probleem hebt, wil je dan een nieuw topic aanmaken zodat we jou persoonlijk kunnen helpen?
Eric zegt dat het niet om veel mensen gaat die een buitenland-blokkering hebben. Het barst hier anders van de klachten. Hoezo niet veel?
Hallo Rick. Dat komt later wel. Tele2 heeft dinsdag j.l mijn 2e termijn geincasseerd. Ht is nu vrijdag en ik zit nog steeds zonder telefoonaansluiting in Italië.mijn gegevens moeten bij jou bekend zijn
Reputatie 4
Badge +3
Hoi Tele2vriend,

Ik zal deze bundel voor jou vergoeden wanneer de bundel verlopen is (en nog ongebruikt). Wil je mij een seintje geven wanneer dat is? Tegen die tijd heb ik ter identificatie toch jouw NAW-gegevens en geboortedatum nodig. Deze kun je sturen via een privébericht.

Groetjes,
Rick
Dankje Rick. Kan jij niet nagaan wanneer de knop overgaat ?
Vervolgschade wordt niet vergoed. Je hebt een consumentemproduct afgenomen. Dan had je een zakelijke variant met boeteclausules moeten nemen. Die zijn echter een stuk duurder dan wat je nu hebt met een forum en telefonische helpdesk met wachtrij...

Er bestaat ook zo iets als een leveringsovereenkomt. Je kan wel al je fouten in een overeenkomst verstoppen maar de Rechter zal daar anders overdenken. Hoeveel mensen ondervinden deze problemen. Ik denk heel veel. Het is nu al 1 maand verder en nog steeds geen prik op de telefoon in Italië. Kan niets. Geen bankzaken of een dokter bellen of een moord melden. Tele2 Weg ermee
Reputatie 6
Badge +1
Koop even een lokale sim. 10 euro 1GB data.
Raaf12. Dat is niet de bedoeling van een abonnement. Tele0, schaam je.
Reputatie 4
Badge +3
Hi Tele2vriend,

De blokkade gaat er vanaf wanneer de factuur is betaald en de betaling daadwerkelijk in ons systeem is verwerkt. Je kunt dit ook zien in jouw MijnTele2. Als je hier niet bij kunt, kan ik dit inderdaad voor je opzoeken, maar dan heb ik wel wat aanvullende gegevens van je nodig ter identificatie. Het gaat dan om jouw naam en geboortedatum. Je kunt deze sturen via een privébericht.

Groetjes,
Rick
Reputatie 4
Badge +3
Beste Tele2vriend,

Bedankt voor jouw privébericht. Ik zie dat jouw eerste twee betalingen inmiddels verwerkt zijn. Ik heb de blokkade er nu handmatig afgehaald en binnen nu en een uur kun je gebruik maken van internet in het buitenland.

Groetjes,
Rick