beantwoord

Belkosten + Verlenging

• Is lekker bezig
  • 6 reacties
Op 16 augustus 2016 gebeld met de verkoop van tele2 om voor mijn zoon een abonnement met telefoon af te sluiten. Ik werd netjes geholpen door de medewerkster die mij vertelde dat alles in orde was en ik een bevestigingsmail zou ontvangen.
De volgende dag nog steeds geen mail dus ik weer gebeld waarna mij werd medegedeeld dat de order geblokkeerd was omdat dit het 4e abonnement was op ons adres waarna ik te horen kreeg dat ik binnen 2 dagen terug gebeld zou worden door backoffice vanTele2.
Na 2 dagen nog steeds geen telefoontje en ik weer gebeld met Tele2 alles uitgelegd en men heeft op dat moment de order doorgezet waarna de telefoon afgeleverd is.

Ik heb op de website van Tele2 een klachten formulier ingevuld omdat nu al 3x hierover gebeld heb en dat men lang zit te wachten terwijl de meter doorloopt.
Na een aantal dagen werd ik teruggebeld over deze klacht en het meisje aan de telefoon was zeer vriendelijk en zij stelde voor om schadeclaim in te dienen waarvoor ik mijn akkoord heb gegeven.

Op september werd ik gebeld door een privé nummer en op het moment dat ik opnam werd de verbinding verbroken en kreeg ik een SMS net het verzoek naar het 020 nummer van Tele2 te bellen wat ik heb gedaan.
Ik kreeg iemand aan de telefoon (dacht dat het over de schadeclaim was) die vertelde dat ik terug gebeld was door de backoffice afdeling met de mededeling dat de order van 16 augustus geannuleerd was waarna ik vertelde dat dit abonnement allang in werking was. Ik heb aangegeven dat ik het belachelijk vind dat ik 40 belminuten kwijt was terwijl dit over iets ging wat allang opgelost was. De medewerker gaf aan dat ik dan ook het gratis 1200 nummer had moeten bellen waarop ik aangaf zet dat dan in je SMS.

Ongeveer 2 dagen later tijd kreeg ik van Tele2 een compensatie van € 1,00 aangeboden. Wederom gebeld met Tele2 en de jongeman die ik aan de Telefoon kreeg gaf zelf al aan dat dit belachelijk was waarna ik hem vertelde dat ik binnenkort (vanaf 29-9-2016) weer kon verlengen en ik gezien alle problemen daar toch goed over na moest gaan denken. Hij overtuigde mij om toch nog met de savedesk te praten want zij konden mij een aanbod doen om mij te overtuigen om toch nog klant te blijven Tele2 zo gezegd zo gedaan de man van de Savedesk ging mij een voorstel doen echter op dat moment gaf het systeem bij Tele2 kuren in kon hij mij geen voorstel doen maar hij zou mij het de volgende dag mailen.
U raadt het al geen mail na 3 dagen via Facebook contact gezocht met het verzoek om aan de betreffende medewerker te vragen of hij het voorstel wil mailen. Dit heeft uiteindelijk totaal 8 dagen geduurd voordat het mailtje binnen was.

Ondertussen had ik ook al een klacht over het SMS-je ingevuld waarop gevraagd wordt om een 020 nummer te bellen terwijl het 1200 nummer gratis is voor Tele2 klanten. Na een aantal dagen via Facebook gevraagd of men dit kon bespoedigen, en ik aangegeven heb dat ik een goed voorstel verwacht.
Een medewerker vroeg mij om na 10 dagen hem te berichte als ik nog niets vernomen had wat ik heb gedaan. Het antwoord van iemand anders was dat ze het heel druk hebben en ik nog heel even geduld moet hebben.
Nu zult u misschien begrijpen dat mijngeduld aardig begint op te raken. De manier van antwoorden viel bij mij verkeerd omdat ik geen klein kind ben die nog heel even geduld moet hebben totdat Sinterklaas er is.

Gisteren gebeld door de savedesk en kreeg een voorstel van een korting van € 2,00 (terwijl ik nu een korting van € 5,00 heb). Heb gezegd dat ik er over na zou denken de volgende dag (lees vandaag) contact zou opnemen.

Vanmorgen gebeld (1200 nummer) en uiteindelijk een akkoord bereikt voor een verlenging met een korting van € 3,00 p/m. De collega die de order ging verwerken had wederom problemen met het systeem en vertelde mij dat ze het ging invoeren en ik vanzelf de mail zou ontvangen, gesprek duurde 28 minuten.

Na 6 uur nog steeds geen mail ontvangen dus ik ingelogd in mijn Tele2 en tot mijn verbazing zie ik 4 orderbevestigingen staan, ik weer gebeld (1200 nummer) en na een minuut of 32 bleek het dus toch in orde te zijn.

Na ongeveer 1 uur werd ik gebeld en was te laat met opnemen, kreeg gelijk een SMS of ik het 020 nummer wilde bellen, het betrof over een klacht te gaan die ik had ingevuld, ik dacht bel het 1200 nummer wel dat is voor Tele2 klanten immers gratis.
De dame die ik na 20 minuten aan de telefoon kreeg vertelde mij dat Tele2 akkord was gegaan met een trouwe klanten korting van € 5,00, mijn mond viel open. Alles uitgelegd en de dame heeft mij doorverbonden met de savedesk.
Eenmaal daar aanbeland begreep de medewerker wel dat dit allemaal niet klopte en wilde het gaan bekijken en toen brak echt mijn klomp. In het systeem zat op mijn nummer een configuratie fout en er konden geen bestellingen op mijn nummer verwerkt worden dit gaat 15 dagen duren???? En dit antwoord kwam er na 52 minuten aan de telefoon te hebben gewacht uit.

Als klap op de vuurpijl blijkt het 1200 nummer niet gratis te zijn want ik heb in 1 dag telefoneren met Tele2 al mijn belminuten voor de komende maand verbruikt.

Wat gaan jullie hieraan doen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

icon Beste antwoord door Kiko van Tele2 4 oktober 2016, 16:13

Hoi Eddy,
Wat een verhaal zeg! Ik zie alleen dat mijn collega's je al op facebook helpen dus daarom zal ik het topic hier sluiten.
Anders gaan er meerdere dingen door elkaar lopen en dat is voor beide niet wenselijk.
Groetjes Kiko

Bekijk origineel bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

1 Reactie

Reputatie 5
Badge +4
Hoi Eddy,
Wat een verhaal zeg! Ik zie alleen dat mijn collega's je al op facebook helpen dus daarom zal ik het topic hier sluiten.
Anders gaan er meerdere dingen door elkaar lopen en dat is voor beide niet wenselijk.
Groetjes Kiko