Bedrag factuur hoger dan in contract vastgelegd

• 28 februari 2019
  • 34 reacties
  • 1300 x bekeken

Ik heb eind december vorig jaar mijn abonnement verlengd. Van januari heb ik reeds de factuur ontvangen. Tot mijn verbazing is het afgeschreven bedrag niet in overeenstemming met de kosten die in mijn contract zijn vastgelegd. Het gaat om een klein bedrag, 86 cent. Ik kan niet op mijn factuur terugvinden waarom de kosten hoger zijn dan verwacht en vraag daarom om opheldering.

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

34 reacties

Reputatie 2
En een grote pluim op de hoed (of meteen op dat kale hoofd?) van @Arjan van Tele2 voor zijn helder antwoord op de vraag!
Reputatie 2
Het is daarnaast vanuit het perspectief van de AUTEUR bevoogdend en komt krenkend over als een ander gaat bepalen wat het Beste Antwoord op JOUW vraag is.

Ondanks de beste bedoelingen van de Moderator en “de bedoelde pluim” voor een bijdrage van iemand die reageert.
“Dat bepalen we zelf wel” zou het motto volgens mij moeten zijn ...

Een Moderator zou alleen moeten kunnen aangeven wat volgens hem of haar -vanuit hun functie bij dit Forum- een goed antwoord is. De AUTEUR bepaalt dan zelf wel wat het Beste is.

My Opinion ...
@DikkeWalrus,

Je factuur bestaat uit een gedeelte van je oude abonnement (waar inflatiecorrectie is toegepast) en een gedeelte van je nieuwe abonnement,
Je oude abonnement liep tot 23-01-2019, vandaar deze berekening. Je kunt dit ook zelf zien op de factuur.
Je volgende factuur is dus het afgesproken maandbedrag van je nieuwe abonnement

Fijne dag,

Arjan

Dank Arjan, een helder antwoord. Inderdaad @BovensteSteen deze reactie verdient de 'beste antwoord' stempel en die geef ik natuurlijk zelf 😉
Reputatie 7
Badge +5
Het was het een interessante discussie waar blijkbaar ruimte voor is.
Reputatie 7
Badge +5
Vroeger moest je er een koe over laten likken, dan zou het goed moeten komen 😁
Reputatie 6
Badge
@Cypher gelukkig was dat vroeger zo 😉
Reputatie 7
Badge +5
@pipodeclown je hebt gehoord wat Klukkluk zei hè 😉

@BovensteSteen volgens mij tellen de feiten en niet iemand zijn persoonlijke oordeel, maar goed het antwoord is gegeven.
Reputatie 2
Misschien heeft Tele2 de BTW-verhoging per 1 januari 2019 doorberekend?
(net zoals de jaarlijkse inflatiecorrectie doorberekening per 1 juli)
Misschien heeft Tele2 de BTW-verhoging per 1 januari 2019 doorberekend?
(net zoals de jaarlijkse inflatiecorrectie doorberekening per 1 juli)

Kan best mogelijk zijn, alleen zou ik het dan moeten kunnen zien op mijn factuur. Zoals het nu staat zit de extra kosten in de 'standaard' internet en bel/sms.
Reputatie 2
Dat klopt dan toch? Over de ‘standaard’ internet en bel/sms is dan toch het hogere BTW-tarief doorberekend? 86 cent extra ...
Reputatie 7
Badge
Alleen het lage btw tarief is gewijzigd en telecom valt onder het hoge (onveranderde) btw tarief. Het verschil komt waarschijnlijk door de toegepaste inflatiecorrectie: https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/inflatiecorrectie/
Reputatie 2
Uh? Tele2 heeft toch niet ook per 1 januari alweer een inflatiecorrectie toegepast?
Dat doet Tele2 toch altijd per 1 juli van het jaar?

@DikkeWalrus ik weet niet of je het antwoord van @pipodeclown het "Beste antwoord" zou moeten vinden. Waarom vind je dat?

@DikkeWalrus ik weet niet of je het antwoord van @pipodeclown het "Beste antwoord" zou moeten vinden. Waarom vind je dat?

Dat vind ik ook niet, heb zelf die reactie niet gemarkeerd als de beste. Zal een mod wel gedaan hebben. Echter blijft dit raar. In juli heb ik inderdaad eerder inflatiecorrectie gezien, dit was netjes op de factuur aangegeven. Nu is dit niet het geval. Daarbij vind ik een correctie van 6% erg hoog.
Reputatie 2
Uh? Een Moderator van het Tele2 Forum bepaalt voor jou als AUTEUR wat het het Beste Antwoord is?
Nee toch? Gekker kunnen we het niet maken ...
Reputatie 6
Badge
Soms kan het voorkomen dat een moderater iets verkeerd aanvinkt, en dat dan ook weer meteen weer rechtzet 🙂
Reputatie 2
Maar het is toch absurd dat een Moderator kan bepalen wat het Beste Antwoord is? Dat kan en mag toch alleen de AUTEUR zelf bepalen?
De vraagsteller weet immers zelf het beste of zijn vraag als beste is beantwoord!
Reputatie 6
Badge
Hoi BovensteSteen,

Het gebeurt regelmatig dat er verschillende antwoorden worden gegeven aan de klant, wij geven dan aan wat het beste antwoord is zodat de klant goed is geholpen.
Tevens is het een grote pluim voor degene die dat antwoord heeft gegeven.
Reputatie 2
Maar we dwalen af: intussen weet @DikkeWalrus nog steeds niet wat het antwoord is op zijn vraag (laat staan dat hij daarom kan bepalen wat het beste antwoord is).
Reputatie 7
Badge +5
Dan zal er nog geen antwoord zijn vanuit Tele2, en of dat HET antwoord is hangt dan af of de TS dat als antwoord betiteld.

Soms is een onbevredigend antwoord voor de TS wel het antwoord ook al bevalt dat niet zo.
Bv als het niet uit komt voor een TS, zal deze dan onbeantwoord blijven ook als dat wel het antwoord is?
Dus wat mij betreft mag Tele2 dat wel doen als andere gebruikers hiermee geinformeerd worden.

Wat ik nu zeg is ook generaal bedoelt, en betreft niet specifiek dit topic.
Reputatie 6
Badge
@DikkeWalrus,

Je factuur bestaat uit een gedeelte van je oude abonnement (waar inflatiecorrectie is toegepast) en een gedeelte van je nieuwe abonnement,
Je oude abonnement liep tot 23-01-2019, vandaar deze berekening. Je kunt dit ook zelf zien op de factuur.

Fijne dag,

Arjan
Reputatie 2
Een onbevredigend antwoord voor de AUTEUR is een ook antwoord. En daarmee is zijn vraag NIET onbeantwoord gebleven, dat kan iedereen op dit Forum dan zien en lezen.

Dus wat mij betreft mag Tele2 dat niet doen, want de andere gebruikers zijn al geïnformeerd door het (onbevredigende) antwoord dat gegeven is.
Extra benadrukken door een Moderator dat dit "het Beste Antwoord" is heet natrappen, ook al is dit niet zo bedoeld door de Moderator ... Want hij of zij kan gewoon schrijven dat dit het goeie antwoord o.i.d. is, zonder meteen als alwetende te beweren dat dit "het beste Antwoord " is.
Reputatie 2
@DikkeWalrus,

Fijne dag,

Arjan

@Arjan van Tele2 Kijk, dat is een uitstekend antwoord! Dat snap ik als andere gebruiker van dit Forum ook meteen! Wedden dat @DikkeWalrus dit meteen als Beste Antwoord weet te bestempelen? Dat hoef je als Moderator echt niet voor hem / namens hem te doen toch? Vooral als het je eigen antwoord betreft ...
Reputatie 6
Badge
Hoi BovensteSteen,

Bedankt voor je ongezouten mening, dat stellen we op prijs
Vervelend dat je dit zo ervaart, wij willen graag dat de klant op de beste manier wordt geholpen, zodoende werken we op deze manier.

Fijn weekend verder

Arjan
Reputatie 2
@Arjan van Tele2 : Beste manier 👍 , Beste antwoord 👎
Een verkeerde werkwijze is gelukkig aan te passen als er betere voorhanden zijn ...
Reputatie 6
Badge
Lastig te bevestigen op dat kale hoofd, ik zal een hoed aanschaffen :)

Fijn weekend