Bedrag factuur hoger dan in contract vastgelegd

  • 28 februari 2019
  • 34 reacties
  • 1300 x bekeken

Ik heb eind december vorig jaar mijn abonnement verlengd. Van januari heb ik reeds de factuur ontvangen. Tot mijn verbazing is het afgeschreven bedrag niet in overeenstemming met de kosten die in mijn contract zijn vastgelegd. Het gaat om een klein bedrag, 86 cent. Ik kan niet op mijn factuur terugvinden waarom de kosten hoger zijn dan verwacht en vraag daarom om opheldering.

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

34 reacties

Reputatie 2
Sapperdeflap ...
Reputatie 7
Badge
Volgen mij was mijn antwoord gewoon het eerste, goede antwoord, toch? ?
Wie is geïrriteerd? Ik niet hoor ... ik respecteer gewoon dat @DikkeWalrus heeft gekozen voor het antwoord van @Arjan van Tele2 als Beste Antwoord. En dat snap ik helemaal, jij blijkbaar niet dus?

Aan die smiley kon je zien dat het mij geen zak uitmaakte welk antwoord als beste aangemerkt wordt. Met geïrriteerd bedoelde ik uiteraard dat jij je er al druk over maakte lang voordat Arjan zijn reactie plaatste. Maar je reageert zo fel, dat het je kennelijk om wat voor reden dan ook nog steeds erg hoog zit. Ik vind het prima zo, ik ga weer andere mensen in andere topics helpen, waarvoor het topic is bedoeld. En ik zal daarbij nooit klagen dat een ander antwoord als beste wordt aangemerkt. ?
Reputatie 2
Volgen mij was mijn antwoord gewoon het eerste, goede antwoord, toch? ?
Wie is geïrriteerd? Ik niet hoor ... ik respecteer gewoon dat @DikkeWalrus heeft gekozen voor het antwoord van @Arjan van Tele2 als Beste Antwoord. En dat snap ik helemaal, jij blijkbaar niet dus?
Reputatie 7
Badge
Ga maar uithuilen bij Mammeloe: @DikkeWalrus ziet dat anders ... En in dezen telt immers alleen zijn oordeel!
Geïrriteerd dat jouw antwoord niet klopte? Het is geen wedstrijd hoor ?
Reputatie 7
Badge +5
Laat dit nu geen stemloket zijn maar een Forum, als het democratisch was dan hadden de forumleden de Moderators gekozen en dat is ook niet het geval.
Zie het maar als de E.U. (autocratie) die daar zitten hebben wij ook niet gekozen maar die bepalen wel.

Het antwoord dat is gegeven berust op feiten en niet het oordeel van een persoon want iedereen heeft zijn eigen waarheid en die wil nog wel eens verschillen met elkaar.
Reputatie 2
Een feitelijk antwoord dat op feiten is gebasseerd is “goed” i.t.t. “fout”, “juist” i.t.t. “onjuist”, “waar” i.t.t. “onwaar” etc etc ...
Het beste antwoord is daarnaast ook nog op een oordeel gebaseerd en kan meer dan alleen feiten in zich hebben. Het is een kwalificatie van de AUTEUR en geeft zijn of haar mening weer. Vandaar dat niemand anders dan de AUTEUR zelf een antwoord als “het beste antwoord” voor de vraagstelling van de AUTEUR kan kwalificeren.

Vergelijk het met stemrecht: daar wordt de stemkeuze ook alleen door de stemmer zelf bepaald en niet door zijn omgeving ...
(zo is het althans bedacht in de moderne democratie)
Reputatie 7
Badge +5
@pipodeclown je hebt gehoord wat Klukkluk zei hè 😉

@BovensteSteen volgens mij tellen de feiten en niet iemand zijn persoonlijke oordeel, maar goed het antwoord is gegeven.
Reputatie 2
Ga maar uithuilen bij Mammeloe: @DikkeWalrus ziet dat anders ... En in dezen telt immers alleen zijn oordeel!
Reputatie 7
Badge
Volgen mij was mijn antwoord gewoon het eerste, goede antwoord, toch? ?
Reputatie 6
Badge
@Cypher gelukkig was dat vroeger zo 😉
Reputatie 2
Gadver!
Reputatie 7
Badge +5
Vroeger moest je er een koe over laten likken, dan zou het goed moeten komen 😁
Reputatie 6
Badge
Lastig te bevestigen op dat kale hoofd, ik zal een hoed aanschaffen :)

Fijn weekend
Reputatie 2
En een grote pluim op de hoed (of meteen op dat kale hoofd?) van @Arjan van Tele2 voor zijn helder antwoord op de vraag!
Reputatie 7
Badge +5
Het was het een interessante discussie waar blijkbaar ruimte voor is.
Reputatie 2
@Arjan van Tele2 : Beste manier 👍 , Beste antwoord 👎
Een verkeerde werkwijze is gelukkig aan te passen als er betere voorhanden zijn ...
@DikkeWalrus,

Je factuur bestaat uit een gedeelte van je oude abonnement (waar inflatiecorrectie is toegepast) en een gedeelte van je nieuwe abonnement,
Je oude abonnement liep tot 23-01-2019, vandaar deze berekening. Je kunt dit ook zelf zien op de factuur.
Je volgende factuur is dus het afgesproken maandbedrag van je nieuwe abonnement


Fijne dag,

Arjan


Dank Arjan, een helder antwoord. Inderdaad @BovensteSteen deze reactie verdient de 'beste antwoord' stempel en die geef ik natuurlijk zelf 😉
Reputatie 6
Badge
Hoi BovensteSteen,

Bedankt voor je ongezouten mening, dat stellen we op prijs
Vervelend dat je dit zo ervaart, wij willen graag dat de klant op de beste manier wordt geholpen, zodoende werken we op deze manier.

Fijn weekend verder

Arjan
Reputatie 2
@DikkeWalrus,

Je factuur bestaat uit een gedeelte van je oude abonnement (waar inflatiecorrectie is toegepast) en een gedeelte van je nieuwe abonnement,
Je oude abonnement liep tot 23-01-2019, vandaar deze berekening. Je kunt dit ook zelf zien op de factuur.
Je volgende factuur is dus het afgesproken maandbedrag van je nieuwe abonnement


Fijne dag,

Arjan

@Arjan van Tele2 Kijk, dat is een uitstekend antwoord! Dat snap ik als andere gebruiker van dit Forum ook meteen! Wedden dat @DikkeWalrus dit meteen als Beste Antwoord weet te bestempelen? Dat hoef je als Moderator echt niet voor hem / namens hem te doen toch? Vooral als het je eigen antwoord betreft ...
Reputatie 2
Een onbevredigend antwoord voor de AUTEUR is een ook antwoord. En daarmee is zijn vraag NIET onbeantwoord gebleven, dat kan iedereen op dit Forum dan zien en lezen.

Dus wat mij betreft mag Tele2 dat niet doen, want de andere gebruikers zijn al geïnformeerd door het (onbevredigende) antwoord dat gegeven is.
Extra benadrukken door een Moderator dat dit "het Beste Antwoord" is heet natrappen, ook al is dit niet zo bedoeld door de Moderator ... Want hij of zij kan gewoon schrijven dat dit het goeie antwoord o.i.d. is, zonder meteen als alwetende te beweren dat dit "het beste Antwoord " is.
Reputatie 6
Badge
@DikkeWalrus,

Je factuur bestaat uit een gedeelte van je oude abonnement (waar inflatiecorrectie is toegepast) en een gedeelte van je nieuwe abonnement,
Je oude abonnement liep tot 23-01-2019, vandaar deze berekening. Je kunt dit ook zelf zien op de factuur.
Je volgende factuur is dus het afgesproken maandbedrag van je nieuwe abonnement


Fijne dag,

Arjan
Reputatie 7
Badge +5
Dan zal er nog geen antwoord zijn vanuit Tele2, en of dat HET antwoord is hangt dan af of de TS dat als antwoord betiteld.

Soms is een onbevredigend antwoord voor de TS wel het antwoord ook al bevalt dat niet zo.
Bv als het niet uit komt voor een TS, zal deze dan onbeantwoord blijven ook als dat wel het antwoord is?
Dus wat mij betreft mag Tele2 dat wel doen als andere gebruikers hiermee geinformeerd worden.

Wat ik nu zeg is ook generaal bedoelt, en betreft niet specifiek dit topic.
Reputatie 2
Maar we dwalen af: intussen weet @DikkeWalrus nog steeds niet wat het antwoord is op zijn vraag (laat staan dat hij daarom kan bepalen wat het beste antwoord is).
Reputatie 2
Het is daarnaast vanuit het perspectief van de AUTEUR bevoogdend en komt krenkend over als een ander gaat bepalen wat het Beste Antwoord op JOUW vraag is.

Ondanks de beste bedoelingen van de Moderator en “de bedoelde pluim” voor een bijdrage van iemand die reageert.
“Dat bepalen we zelf wel” zou het motto volgens mij moeten zijn ...

Een Moderator zou alleen moeten kunnen aangeven wat volgens hem of haar -vanuit hun functie bij dit Forum- een goed antwoord is. De AUTEUR bepaalt dan zelf wel wat het Beste is.

My Opinion ...
Reputatie 6
Badge
Hoi BovensteSteen,

Het gebeurt regelmatig dat er verschillende antwoorden worden gegeven aan de klant, wij geven dan aan wat het beste antwoord is zodat de klant goed is geholpen.
Tevens is het een grote pluim voor degene die dat antwoord heeft gegeven.