beantwoord

Automatische Incasso mislukt steeds na wijzigen bankrekening nummer

• 1 juni 2018
  • 4 reacties
  • 154 x bekeken

Ik heb mijn bankrekening bij Tele2 gewijzigd, omdat ik 1 bankrekening heb waar al m'n vaste lasten van worden betaald.
Sinds deze wijziging is het Tele2 nog niet gelukt om het bedrag van deze rekening te incasseren.

Navraag bij de bank leert me dat Tele2 nooit een incasso verzoek heeft gedaan om van deze rekening te mogen incasseren. Zonder deze toestemming gaat een incasso dan ook niet lukken.
Tele2 zal toch echt een incasso verzoek moeten indienen! Maar probeer ze dat maar eens aan het verstand te krijgen.

Elke maand krijg ik dan weer een SMS dat de incasso weer niet is gelukt en of ik snel via iDeal wil betalen.

Meerdere malen met de klantenservice gebeld en de situatie uitgelegd, maar daar kom ik geen stap verder. Ze zijn super aardig, begrijpen alles wat je zegt (vermoeiend), ik draag ze de oplossing aan, ik krijg de melding dat dit een financieel probleem is en dat dit doorgezet wordt naar de juiste afdeling. Belofte: Meneer het wordt opgelost... Jah ammahoela, dit gaat al een aantal maanden zo.
Ze komen er idd op terug, maar dan met de mailtje:

Beste meneer/mevrouw,
We hebben het probleem met de automatische incasso onderzocht en zien dat de laatste automatische incasso is geslaagd. Het probleem lijkt nu opgelost te zijn.

Incasso is helemaal NIET geslaagd! Ik heb via iDeal betaald!

en zo gaat het elke maand weer... Om moedeloos van te worden.

Nogmaals de oplossing:
(1) Verwijder de rekening uit mijn account! druk op opslaan.
(2) voer het bankrekening opnieuw in en druk op opslaan.
(3) er wordt opnieuw een incasso verzoek gedaan naar mijn bank
(4) ik sta dit toe
(5) opgelost!

Echter ik kan maar niet tot de organisatie doordringen en dit eenvoudige probleem opgelost krijgen.

Alfred
icon

Beste antwoord door pipodeclown 1 juni 2018, 22:56

Dat zou een mogelijkheid kunnen zijn, maar dat kan alleen een moderator voor je uitzoeken. Nog even geduld dus.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

4 reacties

Reputatie 7
Badge
Dat zou een mogelijkheid kunnen zijn, maar dat kan alleen een moderator voor je uitzoeken. Nog even geduld dus.
Reputatie 7
Badge
Met incasso opdrachten is er een verschil tussen eerste incasso en vervolg incasso. Dat type moet door Tele2 meegegeven worden in de opdracht naar de bank. Misschien dat na wijziging van het rekeningnummer er opnieuw een ‘eerste incasso’ aangeboden moet worden.

Anyway, zorg dat je je gegevens invult in je forum profiel, zodat een Tele2 medewerker je gegevens kan opzoeken zodra je case wordt bekeken.
Beste Pipodeclown,

Dat is mij allemaal bekend, Tele2 heeft wel het rekeningnummer gewijzigd, maar bij het wijzigen van m'n bankrekening heeft Tele2 verzuimd opnieuw een eerste incasso verzoek mee te sturen voor de nieuwe rekening.

Tjah... zonder dit nieuwe verzoek gaat een incasso nooit lukken.
Reputatie 1
Badge
Goedemorgen Alderu28

Dit probleem is helaas iets moeilijker op te lossen dan door alleen je rekeningnummer opnieuw in te voeren. We hebben dit opnieuw doorgezet naar de financiele afdeling en zullen in de gaten houden of dit nu ook inderdaad opgelost word.

Groet Emiel