beantwoord

APN instellingen extra kosten

• 10 juli 2019
  • 1 reactie
  • 143 x bekeken

Hallo allemaal,

Ik ga deze week op vakantie naar Griekenland. Hier heb ik een vraag over.

Ik heb gehoord van een vriend dat het noodzakelijk is om mijn apn instellingen te controleren om te voorkomen dat ik extra kosten ga maken. Dit heeft te maken dat ik moet voorkomen dat ik niet naar een griekse provider switch wanneer ik in Griekenland zit. Deze kosten hebben te maken met een of andere nieuwe wet, maar hier weet ik niets van af.

Is het voor mij gevaarlijk als ik mijn instellingen niet controleer? En hoe zit dat met andere providers? Kunnen zij wel extra kosten krijgen als ze hun apn-instellengen niet controleren?

Avast bedankt,

-Lucster
icon

Beste antwoord door eric 10 juli 2019, 05:52

De apn is altijd internet.tele2.nl
Het probleem van de extra kosten is niet de apn, maar het gebruik van netwerken buiten de EU. Als jij op een grieks strand staat kan het signaal van een turkse provider harder zijn en verbind je telefoon daarheen.
Je kunt dat voorkomen door onder instellingen/mobiele netwerken te kiezen voor handmatig netwerk selecteren. Dan kies je natuurlijk een Grieks netwerk. In nederland zet je deze setting weer op automatisch.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +4
De apn is altijd internet.tele2.nl
Het probleem van de extra kosten is niet de apn, maar het gebruik van netwerken buiten de EU. Als jij op een grieks strand staat kan het signaal van een turkse provider harder zijn en verbind je telefoon daarheen.
Je kunt dat voorkomen door onder instellingen/mobiele netwerken te kiezen voor handmatig netwerk selecteren. Dan kies je natuurlijk een Grieks netwerk. In nederland zet je deze setting weer op automatisch.