beantwoord

Al jaren bewust internet geblokkeerd op mobiel abonnement, toch ineens een rekening van ruim € 600 voor internetgebruik, Tele2 verschuilt zich achter nieuwe systemen en sms’jes.

• 14 februari 2018
  • 68 reacties
  • 3890 x bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

68 reacties

Reputatie 1
Dag Jeroen,
Ik zie ik zie wat jij niet ziet….zie jij ook dat mijn geboortejaar in jullie systeem op 1904 staat? Want dit staat ook in jullie systeem. Ga je er nu ook vanuit dat ik 114 jaar oud ben?
(dit kreeg ik te horen toen ik het abonnement van mijn zoon, die op mijn naam stond, wilde verlengen afgelopen oktober. Bleek bekend probleem te zijn bij tele2, veel mensen met oude abonnementen hadden deze foutieve geboorte jaar in het nieuwe systeem gekregen ).
Wat me vooral beangstigd is dat er nog meer onschuldige mensen slachtoffer kunnen worden van het systeem van Tele2.
Waarom vraagt tele 2 niet naar mijn foto van het scherm met datum van 27 januari?

Ik heb altijd begrepen dat dit een forum is voor en door klanten, en niet een manier om de klantenservice te bereiken (zo wordt dat door enkele pro-Tele2-ers telkens verwoord). Dus het staat eenieder vrij zijn 2 cents over dit onderwerp/probleem te delen.

Beste 12345.abcd - @12345.abcde

Dat heb je dan altijd bijna goed begrepen.
Het forum is ooit begonnen als een klanten voor klanten forum later heeft Tele2 haar naam eraan toegevoegd, het zich toegeëigend.
Het is wel een manier om de KS te bereiken.

Wanneer klanten er onderling niet uitkomen qua hulp meldt zich webcare, een moderator.

https://www.tele2.nl/klantenservice/contact/?_ga=2.48784303.822430987.1518713999-555594719.1518713999

Hoe wil je contact met ons opnemen?
Je kunt op meerdere manieren contact opnemen met Tele2. Zie hieronder de mogelijkheden.
Chat
Facebook
Twitter
Forum
MijnTele2
Winkel
Telefoonnummer service
Telefoonnummer verkoop
Postadres
Retouradres
Schuldhulpverlening

Maar hier gaat het niet om in dit topic zoals al gezegd, het gaat om een verschil/geschil tussen Tele2 en Edyta.

En ja, soms moet je aan de boom schudden voor een reactie van een moderator, nietwaar @Bosniangirl?
😉 😀 🤓

En het werkt heeeel fijn om een meter of 6 naar beneden te scrollen voor een nieuwe reactie.😉 😀

Fijn weekend gewenst!
Groet
Friesian

@Edyta
Suuk 6 !

Friesian,ik dacht eerst wat bedoel je maar ik las net je topic. Heel erg bedankt voor die topic.
Reputatie 2
Dag Jeroen,
Ik zie ik zie wat jij niet ziet….zie jij ook dat mijn geboortejaar in jullie systeem op 1904 staat? Want dit staat ook in jullie systeem. Ga je er nu ook vanuit dat ik 114 jaar oud ben?
(dit kreeg ik te horen toen ik het abonnement van mijn zoon, die op mijn naam stond, wilde verlengen afgelopen oktober. Bleek bekend probleem te zijn bij tele2, veel mensen met oude abonnementen hadden deze foutieve geboorte jaar in het nieuwe systeem gekregen ).
Wat me vooral beangstigd is dat er nog meer onschuldige mensen slachtoffer kunnen worden van het systeem van Tele2.
Waarom vraagt tele 2 niet naar mijn foto van het scherm met datum van 27 januari?

Hele goeie vraag die je stelt ,maar ik vermoed tele2 geen zin heb om er naar te kijken, en of te beantwoorden .
Reputatie 7
Badge +4
Moderators hebben ook wel eens een vrije dag. Daarom is er alleen directe klantenservice via de telefoon.
Reputatie 5
Badge
De foto (screenshot) die @Edyta heeft gestuurd in haar post, kunnen wij als moderators uiteraard ook zien. Het is dus nutteloos om de foto nogmaals op te vragen, deze is namelijk voorhanden.
TS kan de foto uiteraard naar ons opsturen, de conclusie zal echter niet veranderen. Zoals eerder vermeld houden wij ons aan de activiteit-gegevens in ons systeem, de blokkade is op 29.01.2018 actief gemaakt.
Reputatie 2
eric , moderators hebben idd wel eens een vrije dag. maar goed het stond er al 2 werkdagen , en er zijn meerdere moderators, daarbij werd de vraag aan een moderator gevraagd , niet aan goldmember.

JeroenK van tele2 ik vind het raar , als iemand bewijs aantoont , tele2 zich maar vast blijft houden aan het systeem , het geen in het systeem ook wel eens fouten in gemaakt worden of gebeuren , ik ontving volgens mij in december nog een mail van tele2 dat er iets met het systeem fout was, het komt dus wel eens voor,en als het systeem ook aan geeft iemand 114 jaar is dat ook een fout , maar fouten worden bij tele2 niet gemaakt als ik het goed begrijp.
Reputatie 7
Badge +2
Helaas zal geen bedrijf Exif data als bewijs accepteren, gewoon omdat je het makkelijk kan aanpassen.... Of gewoon de datum van je camera / toestel veranderen.

TS zal dus verdere stappen moeten ondernemen als hij/zij niet akkoord is met de beslissing van Tele2.
eric , moderators hebben idd wel eens een vrije dag. maar goed het stond er al 2 werkdagen , en er zijn meerdere moderators, daarbij werd de vraag aan een moderator gevraagd , niet aan goldmember.

JeroenK van tele2 ik vind het raar , als iemand bewijs aantoont , tele2 zich maar vast blijft houden aan het systeem , het geen in het systeem ook wel eens fouten in gemaakt worden of gebeuren , ik ontving volgens mij in december nog een mail van tele2 dat er iets met het systeem fout was, het komt dus wel eens voor,en als het systeem ook aan geeft iemand 114 jaar is dat ook een fout , maar fouten worden bij tele2 niet gemaakt als ik het goed begrijp.

Ze kunnen zeker fout maken ook al geven ze dat niet toe,vind ik. Ik had ook een x iets met 80 euro en moest hoe dan ook betalen. Idd is aan Tele 2 medewerkers gericht.
Of de klant liegt of vergist zich flink,....of de klant is wel eerlijk en is de blokkade "automatisch" opgeheven
toen er een nieuwe telefoon opgestart werd.
In dat geval: kan een blokkade in je account opgeheven worden door een nieuwe telefoon?
Een blokkade die niet op je telefoon is geplaatst (mobiel internet uit) maar via je eigen account bij Tele2.

Een veel minder erg voorbeeld:
Ik heb nooit voice-mail gehad of gewild, maar bij Simyo ging die een paar keer per jaar "ineens" aan.
Bij navraag zeiden ze dat ik hem maar uit moest zetten via een bel-code, op de vraag waarom die elke keer aanging werd er gezegd dat dit niet vanuit Simyo gebeurde,....waarom zou ik (en meerderen) hierover liegen.

Deze eigen ervaring hebbende krijg ik het idee dat er best wel eens iets aan of uit kan gaan zonder dat de klant dit wilt.
Het feit dat in dit geval gewoon betaald moeten worden word eigen beweerd dat de klant in dit geval dus liegt.
Dat zou kunnen, maar als je voorgaande jaren NIKS heb gebruikt is het minimaal toch vreemd dat een klant op zijn account inlogd, het internet aanzet en daarna gaat klagen over het verbruik.

Ik ben erg benieuwd of Tele2 kan zien wanneer er op het account al eerder een blokkade is gezet.
Er word beweerd dat de blokkade na het verbruik is aangezet, maar zal de klant dan de jaren ervoor ongeblokkeerd niks hebben afgenomen?

Niks giftig maar verontrustend
Reputatie 2
hans uit eigen ervaring weet ik dat tele2 vind dat de klant liegt, ik heb zelfs fratsen gezien en mee gemaakt, waarvan een gemiddelde mens zou denken dit kan toch niet.
het is simpel tele2 maakt nooit fouten en het systeem ook niet, in die gedachte liegt de klant altijd.
en gezien ik genoeg gelezen en ondertussen ook mee gemaakt,ik geloof een klant eerder dan tele2 .

ik wil ook iets geinig met jullie delen,ik tikte laats de woorden,tele2 werken, in op google en zag dit , zal effe copy paste doen.

Werken bij Tele2: Home
http://werkenbij.tele2.nl/
Altijd vol in de aanval zonder terugdeinzen. Zonder knipperen. Struikelen kan, maar je gaat altijd voor de winst. Dat sowieso. En de overwinning? Die vier je natuurlijk niet alleen. Je hebt het tenslotte samen gedaan. Daarom hier, daarom Tele2.

oftewel altijd voor de winst gaan en een high five er achter aan
Ik zal niet beginnen met te zeggen de Tele2 liegt, maar ben benieuwd waarom de moderator "gewoon" zegt:
"je hebt afgenomen en daarna is het pas geblokkeerd, dus je moet betalen"
En dus niet ingaat op een jarenlange blokkering of dat ontkent, en ook niet vreemd vind dat een nieuwe telefoon een blokkade in een account zou kunnen opzeggen.
Ik zou bijna zeggen: "verzin wat" of kom met de bewering dat er voordien nooit een blokkade is geweest, of dat
vlak voor aanschaf van de nieuwe telefoon er duidelijk is ingelogd door de klant om de blokkade of te heffen.

Het kan ook zijn dat 90 van de 100 geen problemen hebben en daar heb je ook het minste werk aan, die 90 hebben ook weinig boodschap aan het feit dat de overgebleven 10 niet correct behandeld worden, want bij hen werkt het(en voor een scherpe prijs! 😉 )
Beter 90 makkelijke klanten dan 100 waarvan 10 tijd(en dus geld)rovende klanten?

Ik hoop het echter niet, ik ben nu een aantal keer goed geholpen maar het waren dan ook niet echt moeilijke
situaties.
Als mij iets overkomt hoop ik dat er serieus onderzoek plaats vind, ik praat ook op een verjaardag,.... 😉
Reputatie 1
hans uit eigen ervaring weet ik dat tele2 vind dat de klant liegt, ik heb zelfs fratsen gezien en mee gemaakt, waarvan een gemiddelde mens zou denken dit kan toch niet.
het is simpel tele2 maakt nooit fouten en het systeem ook niet, in die gedachte liegt de klant altijd.
en gezien ik genoeg gelezen en ondertussen ook mee gemaakt,ik geloof een klant eerder dan tele2 .

ik wil ook iets geinig met jullie delen,ik tikte laats de woorden,tele2 werken, in op google en zag dit , zal effe copy paste doen.

Werken bij Tele2: Home
http://werkenbij.tele2.nl/
Altijd vol in de aanval zonder terugdeinzen. Zonder knipperen. Struikelen kan, maar je gaat altijd voor de winst. Dat sowieso. En de overwinning? Die vier je natuurlijk niet alleen. Je hebt het tenslotte samen gedaan. Daarom hier, daarom Tele2.

oftewel altijd voor de winst gaan en een high five er achter aan
2 jaar verder en tot heden heeft tele2 mijn email ( mobiel ) account niet kunnen activeren 🤔

Zoals altijd zijn er mee bezig of ze snappen het niet en we zetten het door 😉
Reputatie 1
Wat een toepasselijke advertentie tele 2 "altijd vol in de aanval en altijd voor de winst gaan..." dat heb ik gemerkt helaas ...dit zijn inderdaad medewerkers van tele2
Bij welke provider kan ik nog gewone mensen spreken zoals jij en ik? Die meedenken en die nog andere mensen geloven?
Reputatie 6
Badge +1
Dit gaat om Tele2 medewerkers. De mensen op het callcenter en de moderators hier zijn NIET in dienst van Tele2. Ze zijn ingehuurd door het callcenter en worden betaald door het callcenter. Een callcenter werkt voor vele partijen die telefoonhelpdesk medewerkers nodig hebben. Dit even voor de volledigheid. Als gebruiker heb je niet veel aan die kennis.
Reputatie 7
Badge +5
Of ze nu in dienst zijn van of niet zou niet uit moeten maken, ze spreken toch namens Tele2 klanten aan.
De regels en uitspraken zouden ook overal hetzelfde moeten zijn, of je het geoutsourced hebt of niet moet niet uitmaken.

Blijkbaar kom je er met Tele2 niet uit, dan kun je andere wegen zoeken om te proberen je recht te halen.
Dan kunnen ze ook kijken of het wel redelijk is, als iemand jaren geen data verbruikt opeens een fikse rekening krijgt gepresenteerd.
Dan ook nog eens als dat geblokkeerd zou moeten zijn.

Wat trouwens ook belachelijk is, is dat je in het buitenland wel een limiet hebt en in het binnenland niet.
Verder is het trouwens een bekend verhaal, niet meer zo frequent als vroeger toen dat vaker voor kwam.
Dat is dan een plus punt, om het toch nog even positief te houden.
De foto (screenshot) die @Edyta heeft gestuurd in haar post, kunnen wij als moderators uiteraard ook zien. Het is dus nutteloos om de foto nogmaals op te vragen, deze is namelijk voorhanden.
TS kan de foto uiteraard naar ons opsturen, de conclusie zal echter niet veranderen. Zoals eerder vermeld houden wij ons aan de activiteit-gegevens in ons systeem, de blokkade is op 29.01.2018 actief gemaakt.

Ik blijf wel nieuwsgierig of de blokkade daarvoor er nooit is geweest, en als dat wel zo was, wanneer is die opgeheven en door wie en op welke manier?
Nu word er alleen gezegd dat de blokkade actief werd na het internet-gebruik, maar beweringen van de gebruiker dat de jaren daarvoor er al een blokkade was word niet bevestigd of tegengesproken.
Er moet dan wel op vertrouwd worden dat deze gegevens in alle eerlijkheid worden verschaft, hoeveel klanten zou je niet kunnen winnen als een eventuele eigen fout zou worden gevonden en toegegeven?

"de blokkade is op 29.01.2018 actief gemaakt."

Is het enige antwoord,.....
Reputatie 6
Badge +1
Op de rekening specificatie staat wanneer, hoe laat en hoe lang er data is gebruikt. Een blok op de data zetten vergt een extra handeling. Normaliter wordt alle diensten, zoals spraak, sms en data op een verbinding geleverd. Het is toch echt de abonneehouder die voor het tijdig uitschakelen van diensten verantwoordelijk is. En als de situatie niet duidelijk is bijv. bij roaming in het buitenland ALTIJD de vliegtuigstand aanzetten en de wifi inschakelen.
Reputatie 5
Badge
Zoals eerder aangegeven is de blokkade er op 29.01.2018 opgezet. Dit betekend dat de blokkade daarvoor niet aanwezig was op het contract.
TS heeft inmiddels twee maal een klachtenformulier ingevuld via onze website, het antwoord blijft hetzelfde.

Ik zal dit topic dan ook sluiten omdat het antwoord duidelijk is.