Afwijzing nieuw abonnement, onmogelijk om reden te achterhalen

  • 22 January 2021
  • 2 reacties
  • 1480 x bekeken

Ik start dit topic omdat ik al sinds november bezig ben om mijn abonnement met een nieuw toestel te verlengen. Tot op heden ben ik nog niet geholpen en na vandaag is de maat vol. 

 

Dit probleem vindt zijn oorsprong al langere tijd geleden, het deed zich namelijk al voor in 2018. Toen werd mijn aanvraag voor een nieuw abonnement met toestel ook telkens afgewezen. Na vele pogingen en mails met de backoffice van Tele2 is het uiteindelijk gelukt. Echter, twee jaar later, begint dit hele traject weer opnieuw. Ik heb contact opgenomen met hetzelfde email adres waar destijds de correspondentie mee heeft plaatsgevonden en hier werd mij verteld dat ik ten onrechte geregistreerd stond op een blacklist en dat ik hier van verwijderd zou zijn. Dit was niet het geval want een nieuwe aanvraag werd wederom afgewezen. Vervolgens meerdere malen telefonisch contact gehad met de klantenservice, waarna ik uiteindelijk een formulier ingevuld heb om de reden van afwijzing te achterhalen. Dit formulier moest verplicht per post verstuurd worden en het heeft Tele2 ruim 4 (!) weken gekost om te antwoorden. In het antwoord staat dat ze de reden tot afwijzing niet hebben kunnen onderzoeken omdat ze geen aanvraag hebben gevonden. Ik heb minstens 10 verschillende aanvragen gedaan, rechtstreeks via de website en in de MediaMarkt (hier ligt nog steeds in telefoon voor mij gereserveerd..).

 

Door deze registratie is het onmogelijk om een nieuw abonnement aan te gaan. Zelfs geen sim only abonnement, dit heb ik geprobeerd in de MediaMarkt en dat lukte zelfs niet. En het meest frustrerende is dat het een onterechte registratie is, dit wordt zelfs kenbaar gemaakt in het mailverkeer. Hoe is dit op te lossen? Ik word van het kastje naar de muur gestuurd en uiteindelijk als het erop aankomt wordt mij gezegd dat ze geen privacy gevoelige informatie mogen delen via de telefoon. Als ik geen reactie krijg per mail, telefonisch of per brief, hoe kan ik er dan ooit voor zorgen dat ik geholpen word?!

 

Zijn er mensen die dezelfde ervaring hebben meegemaakt en hier misschien een oplossing voor hebben? Ik kom graag in contact met jullie.


Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Welke registratie"s heb je net nu over. Sta je geregistreerd bij Preventel?

Anders kijk je eens of je een abonnement bij T-Mobile kan afsluiten met nummerbehoud.

Ik sta geregistreerd volgens Tele2 op een blacklist? Ik heb mijn gegevens opgevraagd bij Preventel, Experian en Focum. Bij alle drie werd aangegeven dat ik niet geregistreerd ben en dat er geen gegevens zijn. Mijn BKR heb ik gecontroleerd en telefonisch geverifieerd met een medewerker en is ook vrij van negatieve coderingen. 
 

Ik heb al meerdere keren geprobeerd om bij T-mobile een abonnement aan te vragen met nummerbehoud, maar telkens zonder succes..