beantwoord

Afwijzing door advies Experian

• 18 november 2015
  • 18 reacties
  • 2256 x bekeken

Hi,

ik zag een leuke actie op coolblue voor de Iphone 6 met een Tele2 abonnement. Na lang twijfelen, maar na goede ervaring met televisie en internet van Tele2 toch ervoor gekozen om een aanvraag in te dienen. Nu kreeg ik (totaal onverwacht) een afwijzing en dit zou te maken hebben met een negatief advies van Experian. Ik weet van mezelf dat ik geen slechte registratie heb, voor 99% zeker maar je weet maar nooit, en net het dossier opgevraagd bij Experian die ik binnen 5 werkdagen ontvang. Ik kreeg van Experian en Tele2 te horen dat het ook kan liggen aan de vorige bewoner, ben namelijk 4 maanden geleden verhuist. Dit moet dus nog blijken uit het dossier maar dit lijkt mij het meest waarschijnlijke, ook door post die nog aan de vorige bewoner was gericht die ik af en toe in mijn brievenbus vind. Tot zover is het mij allemaal duidelijk en zal ik dus af moeten wachten tot het dossier ontvangen is.

Echter nu begint het probleem, ik wou graag weten welke stappen ik moest ondernemen om hopelijk nog vrij snel toch het abonnement af te kunnen sluiten bij Tele2. Echter krijg ik van de 2 instanties ook 2 verschillende verhalen te horen.

Volgens Experian krijg ik mijn overzicht en daarin staan dan de persoonlijke score en de score van het adres. De kredietscore van het adres blijft anderhalf jaar staan en zal ik dus mijn 'persoonlijke score' met Tele2 moeten overleggen of ze mij wel of niet accepteren als klant. De blokkade op het adres zal sowieso anderhalf jaar blijven staan en daar kan ik niets aan veranderen. -na gesprek met Tele2 is dit verhaal weer bevestigd

Volgens Tele2 moet ik contact opnemen met Experian en daar het dossier opvragen. Als het dan inderdaad blijkt dat de blokkade op mijn adres ligt moet ik daar tegen in bezwaar gaan. Omdat de vorige bewoner en ik geen band met elkaar hebben, vriendschappelijk danwel familiair zou dit bezwaar gegrond worden verklaard. Hierna zou Experian de blokkade opheffen en dit doorgeven aan Tele2. Hierna zou ik maximaal een week moeten wachten dat deze wijziging bij Tele2 verwerkt/aangekomen is waarna ik wel een abonnement kan bestellen. Ook wordt bij Experian aangegeven dat Tele2 wil dat de adresgegevens van anderhalf jaar terug beoordeeld en aangeleverd worden door Experian.

Kortom, de actie die ik zag staan bij Coolblue kan ik wel op mijn buik schrijven. Daar kan ik nog wel mee leven alleen hoe krijg ik dit, als ik mezelf niet vergis en de blokkade echt door de vorige bewoner komt, in godsnaam opgelost?

Graag hoor ik van Tele2 wat nu de juiste procedure is en aan andere forumleden de vraag of jullie ervaring hebben met dezelfde kwestie en de instantie Experian en hoe kan ik dit het beste oplossen? Vind het namelijk nogal erg dat ik nu anderhalf jaar te boek sta als wanbetaler door de vorige bewoner van dit pand?!?

Met vriendelijke groet,

Jeroen

disclaimer: formulier op 17-11-2015 aangevraagd dus nog geen concrete bevestiging dat het daadwerkelijk aan het adres ligt.
icon

Beste antwoord door Rick van Tele2 23 december 2015, 09:54

Ik begrijp dat je op zoek gaat naar een andere oplossing, Jeroen. Ik wil je bedanken voor jouw geduld en jouw vriendelijke benadering richting mij. Ik vind het jammer dat je het vertrouwen kwijt bent, maar op persoonlijke titel wil ik nog zeggen dat ik heel graag had gewild dat ik iets voor je kon betekenen. Ik ga nog proberen hier iets aan te doen, maar zoals ik al zei, heb jij daar op dit moment helemaal niets aan.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

18 reacties

Op 20-11-2015 het dossier ontvangen van Experian waarop inderdaad staat dat er bij mij geen registraties gevonden zijn. Echter mijn nieuwe adres wel, op 02-2015. Ik ben vanaf 06-2015 woonachtig op dit adres, dus nogmaals de vraag aan Tele2 wat kan ik hieraan doen?
Reputatie 4
Badge +3
Hi jeroensing,

Wat vervelend, zeg! Ik heb het voor je opgezocht:

Kan ik worden afgewezen vanwege negatieve registraties van vorige bewoners op mijn adres?
Dit kan inderdaad voorkomen. In dat geval kan Experian u een overzicht verstrekken waarmee u naar uw leverancier kunt gaan. Hiermee kunt u aantonen dat u geen relatie heeft met de (vorige) bewoner. Dit kan bijvoorbeeld met behulp van uw eigen koop- of huurcontract.

Heb je naar aanleiding hiervan nog vragen voor mij?

Groetjes, Rick
Hi Rick,

Ja, waar moet ik dat formulier aanleveren? Heb hem ondertussen binnen en ingescand. Op het formulier staat dat er een registratie is op het adres maar niet op mijn persoon.

Met vriendelijke groet,

Jeroen Ensing
Reputatie 4
Badge +3
Hi Jeroen,

Dat gaat allemaal via Experian zelf. Wij hebben daar geen invloed op. De verschillende manieren om contact met ze op te nemen staan op deze pagina. Succes!

Groet,
Rick
Rick van Tele 2,

Dat is onjuist wat je verteld.

Experian registreert alleen maar, Ik heb contact gehad met Experian, de enige die wat kunnen doen is Tele 2 zelf, Experian verzameld alleen maar gegevens.

Tele2 heeft daarvoor een eigen mail adres voor dit soort zaken en dat weet jij Rick van Tele2

Tele2 kijkt naar elke registreerde melding, wil nog niet zeggen dat het een WAN betaler . Tele2 kan altijd besluiten of ze met de klant in zee wil gaan of niet.

Dus graag even de juiste informatie naar de mensen.

Klant is Koning heb ik ooit eens geleerd op school

Hi Jeroen,

Dat gaat allemaal via Experian zelf. Wij hebben daar geen invloed op. De verschillende manieren om contact met ze op te nemen staan op deze pagina. Succes!

Groet,
Rick
Reputatie 4
Badge +3
Hi vuurvliegje,

Bedankt voor jouw bericht 🙂 Er moet simpelweg informatie worden opgevraagd over de registratie en bewijs worden aangeleverd om de registratie te weerleggen.
Experian gebruiken wij mede om fraude te voorkomen. Als wij de informatie van Experian zomaar overrulen, gaat het effect daarvan weg.

Groet,
Rick
Beste Rick

Door toedoen van jullie kan ik nu geen abonnement krijgen.
Dit heeft te maken met dat jullie zoveel aanmeldingen doen voor een nieuwe abonnement en door foutieve paspoort nummers , computer storingen etc. en dat de medewerkers maar proberen om mij een abonnement willen afsluiten.
Maar ze moeten eerst de annuleringen verwijderen, maar dat wordt niet gedaan en blijven de registratie maar bij Experian oplopen en zo wordt ook een abonnement, geweigerd.
Ik heb de papieren op gevraagd bij Experian en daar staat het ook in van Tele2 maar heb geen enkele abonnement bij Tele2. zie afbeeldingen.
Dus Rick het ligt aan jullie en er wordt totaal niks meegedaan. Ik wens ook dat dit hersteld wordt en dat kunnen jullie, dit heb ik gehoord van Experian!!
ZIe afbeelding

Mijn vrouw heeft ook bericht achter gelaten maar daar wordt totaal niet gereageerd.

DUS LOS HET OP!

Negatieve check door experian door een FOUT van tele2.

afgelopen dinsdag 2 mobiele telefoons aangevraagd. Op 2 namen.
Die van mij en die van mijn partner.
Ik krijg een telefoon en mag overstappen.
Mijn man niet.

De volgende dag gebeld met tele2.
Krijg ik te horen dat er een storing was en dat alles opnieuw ingevoerd moet worden.
Weer alles samen ingevuld,
negatief.
3 keer toe.

"s Avonds helpdesk gebeld!!
2 1/2 uur gebeld!!!!!!!!!!!!!!!!! Weer 3 pogingen van tele2.
Weer niets.
Negatieve check.

Ondertussen experian een verzoek gedaan om opheldering!
Krijgen we vandaag de uitslag dat de fout bij tele2 zit.
Die heeft inmiddels op mijn naam 5 pogingen gedaan!!!
Op mijn mans naam 8 pogingen. Dus conclusie

WIJ ZIJN GEEN WANBETALERS!!!!

Jullie hebben zelf teveel aanvragen ingediend en de annuleringen erin laten staan.
nu zou ik binnen 2 werkdagen worden terug gebeld.
MOOI NIET.
dus weer wachten tot maandag.

Hoe moeilijk kan het zijn om 2 abonnementen op 2 namen af te sluiten, zoals wij al 15 jaar hebben....

(hoe moeilijker kan het worden dat je dan ook nog 4 kinderen hebt die ook een abonnement nodig hebben) je mag namelijk maar 5 abonnementen op 1 adres hebben.

Wij willen dat jullie me spoed de gevraagde telefoon met abonnement in orde maken.
Tevens de annuleringen van mij en mijn man uit het systeem halen.

Nu kan mijn man nergens een abonnement meer aanvragen, door jullie toedoen.
beetje verdrietig allemaal weer :-(

Hi vuurvliegje,

Bedankt voor jouw bericht 🙂 Er moet simpelweg informatie worden opgevraagd over de registratie en bewijs worden aangeleverd om de registratie te weerleggen.
Experian gebruiken wij mede om fraude te voorkomen. Als wij de informatie van Experian zomaar overrulen, gaat het effect daarvan weg.

Groet,
Rick
Yes het is gelukt maar NIET bij TELE2.

Het is een andere grote provider die mij wel vriendelijk te woord stond en in plaats van 5 uur mij bezig te houden aan de telefoon met niks en ellende die tele2 veroorzaakt.

Binnen 5 min geregeld en dat voor de zelfde prijs en morgen alles binnen.

Keurig zo hoort het!!
Reputatie 4
Badge +3
Fijn dat het is gelukt, vuurvliegje.

@jeroensing: Is het bij jou inmiddels gelukt? 🙂
Hi Rick van Tele2,

nee het is helaas nog niet gelukt, ik heb het opgestuurd naar een college van jou en naar de betreffende afdeling op 23.11. Van de betreffende afdeling nog geen bericht ontvangen dat het afgerond is en na het lezen van vorige berichten durf ik ook niet opnieuw een aanvraag in te dienen. Wel een SMS ontvangen dat er informative van mij nodig was en dat ik contact op moest nemen, het telefoonnummer was het normale contactnummer en de person die mij hielp kon mij geen verder informative geven wat er dan precies van mij verwacht wordt. Ik wil dit graag opgelost hebben en een keer spreken met iemand die mij echt informatie kan geven. Ik heb vorige week een bericht aan laten maken en ben daar nog niet over terug gebeld. Ik vind dit een hele vervelende situatie en wil dit, nogmaals, graag opgelost hebben.

Mvg,

Jeroen
Reputatie 4
Badge +3
Hoi Jeroen,

Ik snap dat je dit graag opgelost wilt hebben. Ik ben wel benieuwd welke informatie wij van jou nodig hebben. Ik ga er vanuit dat daar wel iets over in ons systeem staat. Wil je mij jouw NAW-gegevens, geboortedatum en klantnummer sturen via een privébericht? Dan kijk ik dit even voor je na.

Groetjes,
Rick
Reputatie 4
Badge +3
Hoi Jeroen,

Bedankt voor jouw bericht. Ik heb je een privébericht teruggestuurd. Zou je daar naar willen kijken?

Groetjes,
Rick
Reputatie 4
Badge +3
Beste Jeroen,

Bedankt voor de informatie die jij mij hebt toegestuurd. Ik heb dit nagevraagd bij mijn collega en ik kom zo snel mogelijk weer bij je terug. Ik wil je bedanken voor jouw geduld tot nu toe :)

Groetjes,
Rick
Hi Rick,

bedankt voor de stappen die je onderneemt. Ik ben benieuwd of hier iets uitkomt. Normale afhandelingstijd zou 10 werkdagen zijn maar ben ondertussen 23 dagen verder na insturen van het document. Hoop dat er snel duidelijkheid komt.

Mvg,

Jeroen
Hi Rick,

vandaag een sms'je ontvangen dat er aanvullende gegevens van mij nodig waren en of ik daarvoor even het algemene nummer wou bellen. Na 10 minute in de wacht te hebben gestaan kon de medewerker mij niet vertellen welke aanvullende informatie ik moest aanleveren maar wist ze mij echter te vertellen dat ik contact op moest nemen met Experian omdat deze de 'blokkade' of melding kon verwijderen. Tegen beter weten in contact opgenomen met Experian en die vertelde mij dat de registratie anderhalf jaar lang blijft staan. Ik heb nu echt het kastje naar de muur idee en zou in plaats van een sms een keer gebeld willen worden hierover. Of gewoon een definitief antwoord krijgen dat een abbo afsluiten niet mogelijk is, vind ik ook best maar dan weet ik in ieder geval waar ik aan toe ben. Wordt echt helemaal hopeloos van deze service..
Reputatie 4
Badge +3
Hoi Jeroen,

Ik ben nog achter de procedure aangegaan. Je zou niet van het kastje naar de muur gestuurd moeten worden. Ik moet toegeven dat ik daar aan heb meegewerkt. Ik heb in een bericht hierboven ook informatie van de website van Experian gequoot, waar in staat dat je bewijsmateriaal op moet vragen bij Experian, om vervolgens contact met ons op te nemen. Dat is echter niet zoals het werkt, zo begrijp ik nu. In ieder geval niet bij Tele2. Je zou moeten aangeven bij Experian dat jij niet die bewoner bent, waardoor jouw adres in het systeem van Experian van de 'blacklist' afgehaald wordt. In dat geval kan je direct weer abonnementen opvragen. Ik vind het vervelend dat je nu zo lang hebt gewacht. Ik ga intern nog na, of wij deze procedure (hoe wij werken met Experian) duidelijk op onze website kunnen neerzetten. Ik heb het nu namelijk niet via onze eigen website kunnen vinden en dit lijkt mij belangrijke informatie. Daar heb jij nu niets aan. Het is aan jou de keuze wat je nu doet, maar ik kan hierin verder helaas weinig voor jou betekenen.

Ik wil je in ieder geval excuses aanbieden voor de onduidelijkheid en ik ga mijn best doen om de informatievoorziening voor de toekomst te verbeteren. Mocht je naar aanleiding hiervan nog vragen hebben, dan hoor ik het uiteraard graag van je.

Groetjes,
Rick
Hi Rick, net voor de laatste keer gebeld met Experian. En uiteraard weer doorgestuurd naar Tele2. De registratie op het adres blijft sowieso anderhalf jaar in het systeem staan. Aangezien ik hier pas vanaf juni woon ga ik daar dus niet op wachten. Ik wil je in ieder geval bedanken voor de moeite Rick maar ik ga even informeren bij mijn huidige provider qua verlenging en wat andere providers proberen. Ik ben het vertrouwen nu ook wel kwijt in Tele2.

Met vriendelijke groet,

Jeroen
Reputatie 4
Badge +3
Ik begrijp dat je op zoek gaat naar een andere oplossing, Jeroen. Ik wil je bedanken voor jouw geduld en jouw vriendelijke benadering richting mij. Ik vind het jammer dat je het vertrouwen kwijt bent, maar op persoonlijke titel wil ik nog zeggen dat ik heel graag had gewild dat ik iets voor je kon betekenen. Ik ga nog proberen hier iets aan te doen, maar zoals ik al zei, heb jij daar op dit moment helemaal niets aan.