beantwoord

Afwijkend verbruik Tele2

• 24 June 2015
  • 20 reacties
  • 423 x bekeken

Hallo,

Ik heb vanmorgen een sms gekregen van Tele 2.
Hierin stond:

Beste klant, er is op uw nummer een afwijkend verbruik geconstateerd.
Is dit niet het geval? Neem dan contact op met de klantenservice.
Je simkaart wordt nu geblokkeerd. Groet, Tele 2

Mijn verbruik is inderdaad afwijkend geweest vanwege een vakantie in het buitenland.
Na meerdere malen contact gehad te hebben met de klantenservice nog altijd geen oplossing.
Zoals de titel aangeeft staat er dus wel Tele2 NL en 3G in beeld maar kunnen mensen mij niet bereiken, kan ik zelf niet bellen en kan ik niet op internet.
Wie kan mij helpen het probleem op te lossen?

Alvast bedankt!

Groeten, Frank
icon

Beste antwoord door Maurice 27 June 2015, 21:21

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

20 reacties

Hoi Froewen,

Heb je al bericht gehad dat je bent overgezet op 4G? (Als je inlogt in de App of mijn Tele2, begint je klantnummer dan met 103?)
Hoi Froewen,

Heb je al bericht gehad dat je bent overgezet op 4G? (Als je inlogt in de App of mijn Tele2, begint je klantnummer dan met 103?)

Dat is correct!
Dan kan het zijn dat je factuur te hoog opgelopen is, dan wordt je preventief afgesloten om je te beschermen tegen fraude. De klantenservice zou je hier verder mee moeten kunnen helpen, alleen kennelijk loop je daar nu vast. Ik verwacht dat er een moderator langs komt die je kan helpen, die zal dan je gegevens vragen om je te kunnen helpen.
Dan kan het zijn dat je factuur te hoog opgelopen is, dan wordt je preventief afgesloten om je te beschermen tegen fraude. De klantenservice zou je hier verder mee moeten kunnen helpen, alleen kennelijk loop je daar nu vast. Ik verwacht dat er een moderator langs komt die je kan helpen, die zal dan je gegevens vragen om je te kunnen helpen.

Bedankt voor het antwoord. Volgens de klantenservice zou ik niet afgesloten zijn maar ik probeer het morgen wel weer! Dank voor de snelle reactie
Reputatie 7
Badge +5
Abbo met bescherming afwijkend verbruik..........🆒...........dilemma.....met de ban dreigementen.
Reputatie 6
Badge +5
Hoi Froewen,
Goed dat je een bericht hier hebt geplaatst, en dat actieve forumleden je al een handje hebben geholpen. Bedankt allen! :)

Froewen,
ik wil je graag helpen en kijken wat er is gebeurd.
Graag wil ik zien wat je verbruik is geweest en hoe het komt dat je deze sms hebt gekregen.
Om dit te doen heb ik enkele gegevens van je nodig.
Zou je me alsjeblieft een prive-bericht kunnen sturen met de volgende gegevens:
- Naam
- Adres
- Telefoonnummer
Een prive-bericht sturen doe je door op mijn naam/foto te klikken en dan de paarse knop "Bericht".

Bedankt voor je medewerking. Zodra het binnen is ga ik aan de slag voor je.
Ik zie je gegevens tegemoet.
Groet,
Ben
Ik zou vandaag teruggebeld worden door de financiele afdeling.
Helaas zijn ze hun woord niet nagekomen! -1
Nu al 3 dagen zonder telefoon...... 😞
Reputatie 6
Badge +4
Hoi Froewen,

In verband met de afwezigheid van Ben op het moment stuur ik je dit bericht.

Om jouw situatie goed te kunnen beoordelen heeft Ben om je gegevens gevraagd, deze hebben we echter nog niet ontvangen.
Zou je die alsnog willen sturen? Alleen dan kunnen we inhoudelijk op je situatie ingaan.

Alvast bedankt!

Groetjes Maurice
Hoi Froewen,

In verband met de afwezigheid van Ben op het moment stuur ik je dit bericht.

Om jouw situatie goed te kunnen beoordelen heeft Ben om je gegevens gevraagd, deze hebben we echter nog niet ontvangen.
Zou je die alsnog willen sturen? Alleen dan kunnen we inhoudelijk op je situatie ingaan.

Alvast bedankt!

Groetjes Maurice

Het staat inmiddels in je inbox!
Reputatie 6
Badge +4
Dank je wel voor de gegevens Froewen!

Heb het gelijk voor je nagekeken en je bent inderdaad afgesloten wegens afwijkend verbruik. Ik vermoed dat dit komt door internet in het buitenland.
De mensen die iets met deze blokkade kunnen zijn maandag weer aanwezig dus zal er dan direct voor je achteraan gaan.

We komen dus bij je terug!

Groetjes Maurice
Dank je wel voor de gegevens Froewen!

Heb het gelijk voor je nagekeken en je bent inderdaad afgesloten wegens afwijkend verbruik. Ik vermoed dat dit komt door internet in het buitenland.
De mensen die iets met deze blokkade kunnen zijn maandag weer aanwezig dus zal er dan direct voor je achteraan gaan.

We komen dus bij je terug!

Groetjes Maurice

Het is helaas niet anders.
Reputatie 6
Badge +4
Het is helaas niet anders.

Nee helaas niet. Dit is gebeurd om te voorkomen dat de kosten nog erger worden dus ter bescherming van onze klanten.
Dat er nu een weekend tussen zit is gewoon ongelukkig, sorry daarvoor!

Groetjes

ps. Ik heb je topic verplaatst naar 4G zodat andere gebruikers deze makkelijker kunnen vinden, om deze reden heb ik de titel ook aangepast.
Reputatie 7
Badge +5
Buitenland krijg je toch "gewoon" een sms dat je de €60 limiet hebt bereikt ?
Of is daar de term "afwijkend verbruik geconstateerd." voor in de plaats gekomen ?
Reputatie 6
Badge +4
Buitenland krijg je toch "gewoon" een sms dat je de €60 limiet hebt bereikt ?
Of is daar de term "afwijkend verbruik geconstateerd." voor in de plaats gekomen ?

Deze blokkade geldt voor klanten die zijn overgezet op 4G. Als een klant verbruik heeft dat behoorlijk afwijkt van want er normaliter verbruikt wordt kan deze een uit voorzorg een blokkade krijgen.
Dit voorzorgsysteem en de waarschuwing die je noemt zijn dus feitelijk 2 losstaande maatregelen.
Reputatie 7
Badge +5
Ik zie wel meer op zichzelf staande maatregelen, is een heel pakketje zo bij @Froewen.
Hopelijk geen vakantie Griekenland geweest, dan komt het nooit meer goed ;)

"We" wachten af, weekend is bijna om.
Reputatie 7
Badge +4
Dat "verbruik" in het buitenland kan meer zijn dan de wettelijke 60 euro limiet.
Als je veel databundels besteld of als je veel belt, sms't...
Dit zijn ook fraudemaatregelen, zeker als er met een nieuw abonnement ineens in het buitenland naar andere landen dan NL wordt gebeld. De telecom industrie gaan steeds meer naar realtime beheersen van tegoeden. De tijd dat het dagen duurde voordat alle roaming gesprekken vanuit het buitenland bij "het thuis netwerk" kwamen zijn al een tijdje voorbij. Het nieuwe 4G systeem zal ook die realtime benadering kennen en naast fraude ook bill shock voor andere zaken dan alleen data kennen. Ben wel benieuwd wat je moet doen om voor een afwijkend gedrag vlag in aanmerking te komen..
Reputatie 7
Badge +4
Iedereen zal worden overgezet naar het nieuwe CRM systeem. Fraude en bill shock preventie is niet alleen goed voor de telecom industrie, ook voor de klant. Zoals in jouw topic al vermeld, je kan op je telefoon voorkomen dat je van LTE/4G gebruik zult gaan maken.
Het is allemaal opgelost.
Afgelopen maandag was ik weer in de lucht!
Ik snap de maatregelen wel maar helaas nooit een waarschuwing gehad dat ik bijna aan het limiet zat.
kreeg een sms en werd binnen 5 minuten afgesloten.
Nu gelukkig weer in de lucht.
Bedankt allemaal voor de reacties!
Reputatie 7
Badge +4
Hoe hoog lag je verbruik dan?
ik zou 70 euro buiten mn bundel bij moeten betalen. Echter een compensatie gehad dus dat wordt een stukje minder