beantwoord

Aflossen toestelkrediet

• 30 september 2019
  • 2 reacties
  • 1141 x bekeken

Vandaag Tele 2 gebeld i.v.m. aanvraag hypotheek.

Per 17-11-2019 is er een verlenging van mijn abonnement.
Het huidige toestelkrediet heb ik vandaag afbetaald i.v.m. het aanvragen voor een hypotheek.
Het nieuwe toestelkrediet wil ik ook afbetalen, anders krijg ik zo'n € 4.000,- minder hypotheek.
Het toestelkrediet is +- € 650,- (dit weegt uiteraard niet op tegen het hypotheekverlies)
Er is mij gezegd dat ik het nieuwe toestelkrediet niet kan afbetalen omdat deze nog niet is ingegaan, wél kan Tele2 het vast in BKR zetten... 🙄
Op de vraag of ik dan mijn abonnement kan annuleren was het antwoord dat ik dat in de respijttermijn had moeten doen... Het was erg jammer voor mij maar dit was wat het is.
Systeemtechnisch is er niks mogelijk bla bla.

Een stukje service richting een klant die 2 telefoonabonnementen heeft + een internet/televisie aansluiting (al een jaar of acht) lijkt er niet in te zitten.

Ik hoop dat dit alsnog opgelost kan worden...
icon

Beste antwoord door Petra van Tele2 1 oktober 2019, 10:26

Hallo Michel,

Natuurlijk verlenen we graag een stukje service maar dan moet het ook uitvoerbaar zijn en conform de wet-en regelgeving. Zodra jij een toestelkrediet afsluit van meer dan €250,- moet dit worden geregistreerd bij het BKR
of deze nu morgen, volgende week of volgende maand van start gaat. Je bent immers al akkoord gegaan met de overeenkomst.
In het algemeen geldt dat meldingen bij BKR moeten worden gedaan binnen 4 weken nadat het registreerbare feit zich heeft voorgedaan. Het is altijd gekoppeld aan het moment dat het toestel succesvol afgeleverd of afgegeven is.
Ik begrijp dat je nu graag het toestelkrediet wilt afbetalen, echter omdat het abonnement nog niet is gestart kunnen wij hiervoor nog geen order in het systeem zetten en dat kan ik helaas niet voor je oplossen.
Jammer genoeg is je order buiten respijt waardoor annuleren ook geen optie is. Het spijt me Michel, ik had je hiermee graag geholpen.

Groet Petra
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

2 reacties

Reputatie 4
Badge
Hallo Michel,

Natuurlijk verlenen we graag een stukje service maar dan moet het ook uitvoerbaar zijn en conform de wet-en regelgeving. Zodra jij een toestelkrediet afsluit van meer dan €250,- moet dit worden geregistreerd bij het BKR
of deze nu morgen, volgende week of volgende maand van start gaat. Je bent immers al akkoord gegaan met de overeenkomst.
In het algemeen geldt dat meldingen bij BKR moeten worden gedaan binnen 4 weken nadat het registreerbare feit zich heeft voorgedaan. Het is altijd gekoppeld aan het moment dat het toestel succesvol afgeleverd of afgegeven is.
Ik begrijp dat je nu graag het toestelkrediet wilt afbetalen, echter omdat het abonnement nog niet is gestart kunnen wij hiervoor nog geen order in het systeem zetten en dat kan ik helaas niet voor je oplossen.
Jammer genoeg is je order buiten respijt waardoor annuleren ook geen optie is. Het spijt me Michel, ik had je hiermee graag geholpen.

Groet Petra
Reputatie 4
Badge
Vanwege de inactiviteit in dit topic zal ik deze gaan sluiten. Mochten er nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen.

Fijne dag! Groet Petra