beantwoord

Afkopen icm nummerbehoud

• 15 juni 2015
  • 20 reacties
  • 377 x bekeken

Beste Tele2,

Ik ben al enige jaren trouwe klant van jullie en heb vorig jaar mijn abonnement over laten zetten naar een SIM only aansluiting. Echter door het geen bereik hebben in huis en het nog steeds niet overgezet zijn naar 4G is voor mij de maat helaas vol 😞 Het was leuk, maar we kunnen helaas niet met elkaar verder..

Nu kreeg ik te horen dat mijn huidige abonnement tot Oktober 2015 loopt. Ik heb contact gehad met een medewerker van de klantenservice of er eventueel uit coulance (voor een jaren lange vaste klant) een uitzondering gemaakt kon worden dit eerder over te zetten.

Helaas was dit niet mogelijk 😞 Nu kan ik mij hier natuurlijk iets bij voorstellen. Echter ben ik zo ontevreden (/ niet bereikbaar thuis) met jullie diensten dat ik deze maanden zelfs wil afkopen. De klantenservice verteld mij dat ik dit wel kan doen maar dat ik dan mijn nummer verlies! :(

Hoe gaan wij dit samen oplossen? Blijf ik nog verplicht 4 maanden niet bereikbaar thuis en gedoemd met langzaam internet? Krijgt deze jaren lange relatie een mooi einde of zal er een vieze nasmaak blijven hangen?

Kijk erg uit naar jullie reactie!
icon

Beste antwoord door Velma van Tele2 20 juni 2015, 09:16

Hoi Flamboyart,

Ik zie dat je via facebook ook al contact hebt gehad en dat je al een collega van mij hebt gesproken over het beëindigen van je abonnement. Mocht je nog vragen hebben voor mij dan kan je die altijd weer hier stellen.

Fijn weekend,

Velma
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

20 reacties

Reputatie 4
Badge +5
Hoi Flamboyart,

Welkom op het forum! Jammer om te horen dat je zo ontevreden bent dat je zelf je abonnement wilt afkopen 😞. Ik begrijp wel dat je graag bereikbaar wilt zijn natuurlijk. Heeft er ook al eens dekkingsonderzoek voor jou plaatsgevonden? Als je mij een privé bericht stuurt met je NAW-gegevens en klantnummer dan zal ik nagaan wat we kunnen doen. Wil je me ook meteen laten weten wat je beschikbaarheid is tijdens kantooruren en op welk nummer we jou kunnen bereiken mocht dat nodig zijn?

Groetjes,

Velma
Reputatie 7
Badge +5
Bij elke contractbeëindiging kun je je nummer meenemen.

De klantenservice verteld mij dat ik dit wel kan doen maar dat ik dan mijn nummer verlies!
Bij elke contractbeëindiging kun je je nummer meenemen.

De klantenservice verteld mij dat ik dit wel kan doen maar dat ik dan mijn nummer verlies!

De meneer van de klantenservice was er 100% zeker van dat dit niet kon. Dit was namelijk mijn eerste alternatief als er niets geregeld kon worden. Het leek mij ook al raar dat dit niet mogelijk was maar volgens de klantenservice werd dit nummer dan 'op een andere manier vrijgegeven'. Blijkbaar op een manier dat dit door de nieuwe provider niet overgenomen kon worden 😞
Reputatie 7
Badge +5
Die man is in de war.
overstap met behoud van nummer
Die man is in de war.
overstap met behoud van nummer

Super link. Ik wacht nog even Velma van Tele2 af of die misschien iets voor me kan betekenen. Als ik hier niets meer van hoor ga ik weer even bellen met het artikel naast me. Bedankt!
Reputatie 7
Badge +5
Tip van Herman uit een recent topic.
Hallo

Ik denk toch dat je de relatief makkelijke weg moet kiezen om je abonnement af te kopen.
Dan betaal je inderdaad de resterende vier of vijf abonnements-termijnen in één keer via de eind-faktuur.
Eis wel dat Tele2 in dat geval jouw nul-zes-nummer vrijgeeft, binnen een week.
En dat die afspraak over het vrijgeven van je huidige nul-zes-nummer keihard wordt vastgelegd.
In een bevestiging van Tele2 aan jou per brief, of per sms-bericht of per email.

Dan kun je een andere telecom-provider vragen om je nul-zes-nummer over te zetten naar hun Netwerk. Dus het Netwerk van KPN of Vodafone. Daar maken heel veel telecom-providers gebruik van, voor het leveren van hun diensten.

Laat de afspraken tussen jou en Tele2 duidelijk vastleggen.
Of neem je telefoongesprek met de Klantenservice op met je smartphone.

Een bereikbaarheids-onderzoek en de correcte afhandeling daarvan kan wel drie maanden duren. En slechts zelden be-eindigt Tele2 de overeemkomst n.a.v. een netwerk-bereiksonderzoek. Dan moet je eindeloos klagen. En dreigen met rechtszaken.

Veel goeds toegewenst bij je nieuwe telecom-provider, die geen gebruik maakt van het aftandse 3G-Netwerk van T-Mobile.

Succes!

Herman Haasnoot
Nadat Velma van Tele2 mij verzocht een privebericht te sturen heb ik hier (verrassend) nog geen reactie op gekregen. Moet zeggen dat ik deze stijl afhandeling ook wel verwacht had en deze dient dan ook meer als conformatie dat ik het goede doe door over te stappen.

Erg bedankt voor de link Bombarie, dat zal een leuk gesprek met de klantenservice worden 🙂
Velma is gisteren en vandaag niet op het forum geweest, heeft ook wel eens vrij:D
Velma is gisteren en vandaag niet op het forum geweest, heeft ook wel eens vrij:D

Dan is het niet slim een dag van te voren aan te bieden een probleem op te lossen; op z'n minst handig om dit dan door te spelen naar een collega.
Net contact gehad met Michiel van de klantenservice. Blijkbaar was dit ook zijn achternaam want meer wilde hij niet geven.

Ik zit blijkbaar vast in een "oude" abonnementsvorm (Afgesloten oktober 2014) waarin het niet mogelijk is mijn contract af te kopen. Volgens Michiel van Tele2 'Wilt Tele2 mensen niet dwingen om te blijven' maar was het 'simpelweg niet mogelijk om dit abonnement af te kopen.' Hoe ontevreden ik ook ben over de service.

Overigens, als ik mijn abonnement 2 maanden later had afgesloten was het geen probleem om dit af te kopen.

Hopelijk kan iemand van het forum wat opheldering bieden.
Reputatie 7
Badge +5
Abonnement opzeggen in de EU
2011 Telecom en energiecontracten mogen wel tussentijds ontbonden worden.
Bron
Ik ga even een reactie van Tele2 afwachten Bombarie. Ik heb net 40 minuten zelf oplossingen proberen te zoeken/lopen aandragen maar kreeg letterlijk 'Dat kan niet, dat is pech' als reactie op. Toen ik vroeg of ik misschien iemand anders/hoger kon spreken was het 20 seconden stil en werd voorgesteld dat ik zelf maar even terug moest bellen hiervoor..

Helaas zijn dit allemaal weer signalen dat dit niet de juiste provider voor mij is 😞
Reputatie 5
Badge +4
Hallo Flamboyart,

Bombarie heeft mijn eerdere bijdrage al gequote in jouw topic, lees ik.

Pak je Algemene Voorwaarden Mobiele Telefonie van Tele2 er eens bij. Het document "met de kleine lettertjes"

Wat staat er bij jou, in die Algemene Voorwaarden in artikel 3 ---> lid 4, de laatste zin

Bij de Algemene Voorwaarden die Tele2 op papier (!!!) heeft gedrukt, gaat dit artikel 3 ---> lid 4 ---> laatste zin over de mogelijkheid om af te kopen. Ik kan mij herinneren dat dit voornamelijk in de Algemene Voorwaarden van 5 februari 2012 het geval was. De papieren versie dan.

Idioot dat Tele2 zo moeilijk doet. Voor Tele2 is het toch ook lucratief om in één keer alle toekomstige, maandelijkse abonnementskosten te kunnen factureren.

Of zou Tele2 bang zijn voor De Grote Leegloop, die ik al jaren geleden heb voorzien? Ik denk het, want de Grote Uittocht van klanten is nu toch echt op gang aan het komen.

Ik heb het jaren geleden al voorspeld.

Succes!

Herman Haasnoot
Beste Herman,

Ik heb inderdaad de reactie van Bombarie gezien en hoopte eigenlijk ook dat hiermee het verhaal af was. Zoals je hebt kunnen lezen is dit helaas niet het geval.

Ik heb mijn sim only abonnement toendertijd telefonisch afgesloten (Dit zal neem ik aan geen verschil moeten maken in de AV van de abonnementsvorm) en zal thuis dus even op zoek moeten gaan naar het geprinte document. In mijn mail staat dit helaas niet, maar ik ga er van uit dat ik dit thuis tussen de contract spullen heb liggen.

De combinatie van een goedkopere/betere bundel, het 4G drama en de storing van vandaag zijn voor mij echt de druppel geweest na jaren lang klant geweest te zijn. Het valt me dan ook vies tegen dat er letterlijk medegedeeld word dat je pech hebt en nog 4 maanden de contract periode uit moet wachten :(

Toch heel erg bedankt voor de reactie en zal jullie zeker op de hoogte houden! Voorals nog geen reactie van Tele2 via PB of social media 😞
Net weer gebeld met de klantenservice van Tele2. Het is met mijn abonnementsvorm NIET mogelijk mijn contract af te kopen. Ik kreeg als alternatief per post een brief te sturen naar het hoofdkantoor..

Dit is toch te gek voor woorden jongens. Het staat overal en nergens aangegeven dat dit mogelijk is, maar elke keer krijg ik van de klantenservice te horen 'Met uw abonnementsvorm is dit niet mogelijk. U moet maar 4 maanden wachten, een andere oplossing is er niet.' 😞
Reputatie 5
Badge +4
Hallo,

Ik zag vanochtend toevallig een topic, waarin moderator Rachid van Tele2 aangaf dat de betreffende topic starter wel gewoon kon afkopen.

Ik vraag mij af op welke grondslag Flamboyart gediscrimineerd wordt.

Lees maar eens een paar topics door over afkopen. Dan blijkt dat gewoon te kunnen. Alle toekomstige, maandelijkse abonnements-termijnen op één eindfactuur. En duidelijk eisen dat je nul-zes-nummer wordt vrijgegeven binnen één week.

Waarom wordt er in deze kwestie zo moeilijk gedaan.

Rachiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiid, HELP deze radeloze topic starter.

"Power to you" (grapje)

Herman Haasnoot
Hi Herman,

Ik heb, denk ik, hetzelfde topic voorbij zien komen. Kon het niet laten daar ook even een linkje naar mijn topic te plaatsen. Ik ben het echt helemaal kwijt. Ik zie overal topics and berichten dat het mogelijk is je contract af te kopen. Het idee dat Tele2 mij als jarenlange klant toegemoet komt heb ik helaas al laten varen en ben nu alleen nog maar op een missie zo snel mogelijk met mijn nummer van provider te wisselen.

De medewerker die ik vanmiddag aan de lijn had ook even gevraagd. 'Jongens, het staat in jullie AV, het staat op de site, het staat in het forum. Wat is het probleem?' Daar kon hij geen antwoord op geven, hij zou door de computer geblokkeerd worden.

- Inmiddels meerdere keren contact gehad met de klantenservice met elke keer dezelfde reactie.
- PB verstuurd op het forum naar Velma van Tele2, die vrij is/was(?). Natuurlijk moet dat gewoon kunnen maar zorg dan dat een collega het probleem over pakt als je aanbied dit op te lossen.
- Twee keer mijn NAW, etc. gegevens verstuurd naar Heleen van de Tele2 Nederland facebook pagina; (nog) geen reactie op gehad.

Inmiddels ook gebeld met de Consuwijzer. Die bellen mij morgen middag terug met meer informatie en eventuele stappen die ik kan nemen. Ik heb een rechtsbijstandverzekering dus indien nodig ga ik die ook om advies vragen.

Als hier voor het weekend geen oplossing voor komt dacht ik nog dat Kassa, Radar, Metro Pluim rubriek (o.i.d.)

* Diepe zucht *
Reputatie 4
Badge +5
Hoi Flamboyart,

Ik ben inderdaad twee dagen vrij geweest 🙂, dat was mijn weekend als het ware. Omdat elke medewerker 2 dagen per week vrij is vragen we voor deze dagen niet aan een collega om de cases over te nemen, zou dit over en langere periode gaan dan doen we dat wel natuurlijk! ik hoop dat je daar begrip voor kan opbrengen. Ik heb je gegevens in goede orde ontvangen, alleen ik heb geen beschikbaarheid tijdens kantooruren en een telefoonnummer waarop we je het beste kunnen bereiken meer van je ontvangen. Stuur je deze ook nog?

Groetjes,

Velma
Verstuurd, we wachten af 🙂
Reputatie 4
Badge +5
Hoi Flamboyart,

Ik zie dat je via facebook ook al contact hebt gehad en dat je al een collega van mij hebt gesproken over het beëindigen van je abonnement. Mocht je nog vragen hebben voor mij dan kan je die altijd weer hier stellen.

Fijn weekend,

Velma