beantwoord

Afkopen abonnement

• 25 april 2015
  • 19 reacties
  • 514 x bekeken

Goedemorgen,
Ik heb een simonly abbo van €6,- p/m.
Ik wil echter mijn privenummer ook als werknummer gaan gebruiken en wil dus overstappen naar een andere provider welke nu een goede aanbieding heeft en waarbij ik een nieuwe mobiel ontvang.
Ik wil dus graag mijn abonnement afkopen en de resterende maanden in 1x betalen.
Graag hoor ik hoe ik dit kan regelen.
Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door Velma van Tele2 6 mei 2015, 11:30

Hoi Jolanda,

Vervelend dat er zoveel verwarring is ontstaan. Mijn collega had je maandag ook 2x gebeld maar helaas niet bereikt, en de collega die je wel had bereikt was van de telefonische afdeling waar je contact mee hebt gehad. Ik heb van mijn collega inmiddels begrepen dat jullie net contact hebben gehad en er samen uit zijn gekomen. Dat is in iedergeval fijn om te horen. Als ik je verder nog ergens mee kan helpen dan hoor ik dat graag.

Groetjes,

Velma
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

19 reacties

Reputatie 4
Badge +5
Hoi Jolanda,

Jammer om te horen dat je over wilt naar een andere provider. Zou je mij een privé bericht willen sturen met je NAW-gegevens en klantnummer? Je kan dat doen door op mijn naam/foto te klikken en dan op bericht. Wil je ook je beschikbaarheid tijdens kantooruren meesturen en een telefoonnummer waarop we je kunnen bereiken mocht dat nodig zijn?

Groetjes,

Velma
Hallo Velma,

Ik heb direct op jouw bericht gereageerd met mijn gegevens, maar daárna niets meer vernomen helaas.
Graag hoor ik of mijn opzegging verwerkt kan worden.
Alvast bedankt.
Reputatie 7
Dat is niet zo vreemd, want 26 april was een zondag en 27 april koningsdag (een vrije dag dus) dus de eerste dag dat er gereageerd kon worden was 28 april en je kunt je voorstellen dat Velma meer klanten moet helpen?
Reputatie 4
Badge +5
Hoi Jolanda,

Bedankt voor het sturen van je gegevens. Helaas kunnen wij je geen mail hierover sturen en is het echt noodzakelijk dat mijn collega telefonisch contact kan opnemen hierover. Daarom heb ik echt een beschikbaarheid nodig, misschien aan het einde van de dag van 17.00 tot 17.30 uur bijv.? Ik hoor het graag.

Groetjes,

Velma
Reputatie 4
Badge +5
Goedemorgen Jolanda,

Helaas was het niet mogelijk om op zo'n korte termijn contact met je op te nemen. Na 18.30 uur kunnen wij je helaas ook niet meer bellen, dat kan alleen tijdens kantooruren. Ik kan me voorstellen dat dit lastig is wanneer je werkt maar om je goed te kunnen helpen heb ik echt een beschikbaarheid tijdens kantooruren nodig.

Groetjes,

Velma
Goedemorgen Velma,

Dan hoop ik dat het aanstaande maandag 4 mei uitkomt dat jullie mij bellen. Dan ben ik namelijk vrij.
Want onder kantoortijd wanneer ik werk lukt gewoon niet. Ik vergader gemiddeld 5-6 uur per dag.

Ik hoor het graag.

Gr. Jolanda
Reputatie 4
Badge +5
Hoi Jolanda,

Ik zal dit doorgeven aan mijn collega en hem verzoeken om je maandag te bellen, ik kan alleen niks beloven.

Groetjes,

Velma
Zojuist ben ik gebeld door Tele2.
Fijn dat ze vandaag contact opnamen.

Afkopen wordt niet gedaan wordt er gezegd.
Terwijl ik toch een goede reden heb en het in totaal om een bedrag gaat van nog geen €25,00.
Jammer dat Tele2 blijft volhouden dat het niet mogelijk is, terwijl ik weet dat er bij uitzondering wel wordt afgekocht.
En heus niet alleen bij overlijden of verhuizen naar het buitenland, zoals de dame van de Klantenservice beweert.
Mijn abonnement loopt tot 26 augustus.
Zodra het 60 dagen hier voorafgaand is, zal ik mijn abonnement opzeggen en in de toekomst niet meer voor Tele2 kiezen.
Reputatie 7
Afkopen is geen uitzondering, maar is gewoon toegestaan. Dit staat zelfs op de website van Tele2. Waarom er aan de telefoon onzin verteld wordt is een raadsel. Kennelijk is dit weer afgehandeld door een callcentermedewerker die nergens van op de hoogte was. Is het nu handig, Tele2, om dit soort zaken niet gewoon netjes af te handelen?

En zoals Karin ook al zou zeggen is bij vetrek naar buitenland of overlijden geen sprake van afkopen. In het eerste geval betaal je mogelijk nog wel een vergoeding voor de mobiele telefoon als deze nog niet is afbetaald.
Als een medewerker beweert dat er twee uitzonderingen zijn waarbij afkoop is toegestaan nl overlijden en vertrek naar buitenland is hij of zij wel heel verkeerd bezig. Bij verhuizing naar buitenland hoef je niets af te kopen maar mag je kosteloos opzeggen en nadat je bent overleden hoef je toch hopelijk ook niet af te kopen?
Afkopen is geen uitzondering, maar is gewoon toegestaan. Dit staat zelfs op de website van Tele2. Waarom er aan de telefoon onzin verteld wordt is een raadsel. Kennelijk is dit weer afgehandeld door een callcentermedewerker die nergens van op de hoogte was. Is het nu handig, Tele2, om dit soort zaken niet gewoon netjes af te handelen?

En zoals Karin ook al zou zeggen is bij vetrek naar buitenland of overlijden geen sprake van afkopen. In het eerste geval betaal je mogelijk nog wel een vergoeding voor de mobiele telefoon als deze nog niet is afbetaald.

Ik heb nog verwezen naar het forum waarbij ik aangaf dat een andere klant eerder exact hetzelfde had als ik nu.
En bij hem is toen wel een uitzondering gemaakt. Toen ik haar dit zei bleef ze volhouden dat dit niet het geval is.
Ze heeft zelfs nog 'overleg' gehad met haar meerdere, zoals ze het zelf zei. Na enkele minuten kwam ze terug aan de lijn dat er echt alleen in die 2 situaties een uitzonderingen gemaakt kan worden en dat er dan zelfs een hoop papieren mee gestuurd moeten worden als bewijs.

Op m'n telefoon zag ik dat ze eind van de middag mij nog hebben gebeld, maar ik kon niet opnemen.
Reputatie 7
Badge +5
En nu ben ik toch benieuwd waarom een moderator dan de gegevens moest hebben.
Dan zou Velma kunnen volstaan met "doen we niet", wetende dat ze dan iedereen over zich heen zou krijgen dat er wel degelijk afgekocht mag worden.
De klantenservice moet eens op cursus om de verschillen in "kosteloos ontbinden" en "contract ontbinden" uitgelegd te krijgen, zoals Karin & jlthkoch ook al aangeven.
Nog triester dat een "meerdere" deze definities niet machtig is.
Wacht tot een moderator je hier verder helpt want echt afkopen kan wel degelijk
Reputatie 7
Een "meerdere" van een of ander callcenter is nu niet echt bepaald een autoriteit, ook al maken ze zichzelf graag wijs dat ze iets te vertellen hebben omdat ze meerdere zijn van een callcenter. Waar het om gaat is dat Tele2 deze mogelijkheid uiteraard gewoon heeft.

Komt nog bij dat afkopen niet aan de orde is in de genoemde 2 situaties. Hier is sprake van kosteloze ontbinding (met eventueel een vergoeding voor het toestel) en daar zij inderdaad een bewijs (niet een hoop papieren) voor nodig:

In het geval emigreren naar het buitenland een bewijs van inschrijving buitenland c.q. uitschrijving Nederland. In het geval van overlijden: Een akte van overlijden.

Kan ik niet echt "een hoop papieren" noemen...
Ze heeft zelfs nog 'overleg' gehad met haar meerdere, zoals ze het zelf zei. Na enkele minuten kwam ze terug aan de lijn dat er echt alleen in die 2 situaties een uitzonderingen gemaakt kan worden en dat er dan zelfs een hoop papieren mee gestuurd moeten worden als bewijs.
Badge +5
Een sim only is toch maandelijks opzegbaar? Of is het weer een ouder type abo?

Persoonlijk zou ik dat nieuwe abo afsluiten met nieuw nummer, tele2 sim in de kast leggen, op tijd opzeggen en gewoon uitzingen. Betalen moet je toch. Of je moet erg gehecht zijn aan je nummer natuurlijk.
Een sim only is toch maandelijks opzegbaar? Of is het weer een ouder type abo?

Persoonlijk zou ik dat nieuwe abo afsluiten met nieuw nummer, tele2 sim in de kast leggen, op tijd opzeggen en gewoon uitzingen. Betalen moet je toch. Of je moet erg gehecht zijn aan je nummer natuurlijk.

Dit is voor mij geen optie.
Ik heb dit nummer al jaren en ik vind dat ik in mijn recht sta om het contract af te kopen.
Ik betaal netjes die paar maanden nog en kan dan wel een nieuw abonnement afsluiten.
Reputatie 4
Badge +5
Hoi Jolanda,

Vervelend dat er zoveel verwarring is ontstaan. Mijn collega had je maandag ook 2x gebeld maar helaas niet bereikt, en de collega die je wel had bereikt was van de telefonische afdeling waar je contact mee hebt gehad. Ik heb van mijn collega inmiddels begrepen dat jullie net contact hebben gehad en er samen uit zijn gekomen. Dat is in iedergeval fijn om te horen. Als ik je verder nog ergens mee kan helpen dan hoor ik dat graag.

Groetjes,

Velma
Hoi Jolanda,

Groetjes,

Velma

Ik ben 1x gebeld, maar dat maakt niet uit.
De jongeman die mij nu gebeld heeft , heeft bevestigd dat er wel degelijk afgekocht kan worden en dat het zeker niet de bedoeling van Tele2 is om klanten ongewild langer vast te houden.
Mijn contract heb ik nu af kunnen kopen en binnen 2 tot max 3 weken wordt mijn nummer vrij gegeven.
Uiteindelijk netjes opgelost dus.
Reputatie 5
Badge +4
Hallo Moderators van Tele2

Voor de vaste Forum-leden is het aan te bevelen om extreem duidelijk te maken wat nou eigenlijk het beleid van Tele2 is inzake afkopen van abonnementen.

Dit onderwerp komt heel vaak voorbij. Duidelijkheid is er niet. Regels inzake afkopen zijn er niet. Beleid is onbekend. En er worden verschillende antwoorden gegeven. Ook door Moderators.

Graag duidelijkheid inzake afkopen. Zowel op een speciale webpagina. Als in de rubriek: Actuele Informatie, nieuws en acties. Nog mooier: een online opzeg-formulier voor vervroegde be-eindigingen.

Ik houd van duidelijkheid en eenduidige regels.

Alvast bedankt voor het extreem duidelijke antwoord.

Succes!

Herman Haasnoot