beantwoord

Afhandelindeling klacht

• 23 december 2019
  • 2 reacties
  • 156 x bekeken

Voor mijn zoon heb ik een nieuwe Samsung  Galaxy S 10 besteld. 293,70 moest vooruit betaald worden en de dag erna zou deze geleverd worden.

Er werd echter een Huawei geleverd dus meteen gebeld op 26-11. “Wij kunnen pas een nieuw toestel leveren wanneer u de Huawei aangetekend terugstuurt.” Op persoonlijke titel schrijf ik dat dit een kwestie van vertrouwen is.
Op 27-11-2019 netjes teruggestuurd, op 28-11 contact gehad dat hij ontvangen is en dat ze het in orde maken. Daarna zijn er nog 3 contacten geweest met Tele2 over het geld dat niet werd teruggestuurd.

Vandaag is het 23-12 en ik wil graag vertellen van mijn ervaring met de klantenservice.

De eerste medewerker heeft zich goed ingelezen. In totaal heb ik 25 minuten in de wacht gestaan. Haar oplossing: “De telefoon is binnen maar er is iemand zonder machtiging geweest die niet meer dan 100 Euro mocht overmaken, daarom is het tegengehouden”  (Wat is er met het feit gebeurd dat de klant nu niks krijgt?) “Ik ga opdracht geven om het geld terug te sturen. Dan heeft u binnen 5 werkdagen het geld terug...” Op mijn opmerking dat ik dan andere stappen ga ondernemen  wordt de telefoon er op gegooid!

De tweede medewerker kon zich een stuk beter inleven en gaf aan dat ze zich hard wilde maken maar dat het mobiel nog “flex” (een ander woord voor niet ingeleverd) staat. Zij wilde meewerken en was wél bereid te overleggen met een leidinggevende. Vervolgens heb ik een half uur in de wacht gestaan.

De derde medewerker kwam met een verhaal dat er wat was met de telefooncentrale en dat ze mij onder het lampje zag staan en daarom maar opnam. Ze was van “customer solutions” en wist toevallig wel van ons hele dossier. (Nee, ik verzin het niet) . Haar verhaal was dat de termijn om te annuleren door hun schuld verlopen was en dat ze daarom van alles wilde gaan regelen waardoor ik twee tot drie weken mag wachten op mijn geld. Mijn oplossing was dat ze nu een Samsung Galaxy S 10 op de post gooit en dat we met gesloten knip mijn zoon nog vóór de kerst blij kunnen maken.
“Nee meneer, dat kan niet. Ik heb uw toestemming nodig om de procedure in te starten, dan heeft  uw geld in twee a drie weken terug” Op mijn vraag : “Wat gebeurt er als ik nee zeg?” Kreeg ik alleen het antwoord dat ze dan niks kan doen. “Dat u dan door ons wordt gegijzeld zijn uw woorden meneer, niet de mijne.”

Wat ik aan die laatste dame heb verteld is dat het mij bevreemd dat wanneer ik nu direct een mobiel bestel ik deze wel in huis heb en dat ik nu 3 weken moet wachten. “Ja meneer wij hebben fouten gemaakt en daarbij horen procedures waardoor u op het geld moet wachten” 

Stop maar met de titel “Klantenservice” Tele2, zoals de waard is vertrouwt deze zijn gasten is bij dit scenario echt van toepassing. U krijgt uw nieuwe mobiel (niet) wanneer u eerst de verkeerde terugstuurt.

Wanneer de eerste de beste medewerker van Tele2 hieronder wil reageren begin dan alsjeblieft niet met “wat vervelend dat jullie zo behandeld zijn”. Los het met gezond verstand op en niet met aangeleerde “emotiebrekers”. Die zinnetjes heb ik vandaag in drie telefoontjes van elk minimaal een half uur wel voldoende gehoord.

icon

Beste antwoord door eric 23 december 2019, 14:08

Jeetje wat een verhaal. Je praat hier op het forum vooral met Tele2 klanten.  Wel raar dat ze niet gewoon het bestelde toestel kunnen leveren. Dat was toch wel goed vermeld in de orderbevestiging die je direct kreeg?

Bekijk origineel bericht

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Jeetje wat een verhaal. Je praat hier op het forum vooral met Tele2 klanten.  Wel raar dat ze niet gewoon het bestelde toestel kunnen leveren. Dat was toch wel goed vermeld in de orderbevestiging die je direct kreeg?

Dag Eric. Bedankt voor je reactie.

Het was n verkeerde bezorging. Ze hebben hun fouten ook toegegeven. Wat mij bevreemd is dat de tijd voor respijt door hen verlopen is en dat wij nu weken op de oplossing moeten wachten. Niks service, je bent al binnen dus we gaan liever op pad voor nieuwe klanten. Die hebben binnen n dag n nieuw mobiel.

Daarnaast heb ik genoeg forumdiscussie gezien waar ze zich mee bemoeien. Bijna altijd begonnen ze dan met "wat vervelend". Dat t vervelend is weet ik al. Los t op, voor klant.

Reageer