beantwoord

Afgewezen abonnement Tele2

• 2 maart 2016
  • 15 reacties
  • 4194 x bekeken

Beste Tele2,

Een paar weken geleden heb ik een poging gedaan om een telefoonabonnement af te sluiten bij jullie via Belsimpel.nl. Na een dag kreeg ik een mailtje met de mededeling ik niet word geaccepteerd als klant bij Tele2. Vervolgens heb ik toen gebeld met jullie klantenservice en werd mij verteld dat ik waarschijnlijk niet kredietwaardig ben en contact op moest nemen met Experian en Preventel. Direct daarna contact opgenomen met Experian en Preventel, zij hebben mij een brief gestuurd waarin staat dat ik niet geregistreerd sta in hen systeem.

Vervolgens heb ik een aantal keren contact opgenomen met Tele2 via de chat, er werd mij vertelt dat ze niets voor kunnen doen, terwijl er duidelijk in de brief staat dat ik NIET geregistreerd sta, dus dit is onterecht. Beide partijen zeggen dat ze niets voor mij kunnen doen. In de brief van Experian staat het volgende:

Er staat namelijk:
Zoeksleutel: Naam, Voorletters en geboortedatum
Betalingservaringen
Geen registraties gevonden

Faillissementen/surseances/schuldsanering (betrokken bij)
Geen registraties gevonden

En bij Preventel ben ik ook niet bekend in het systeem.

Ik heb nog nooit een abonnement afgesloten en dit zou dan ook de eerste keer worden. Tevens heb ik nog nooit schulden gehad, of in aanraking gekomen met deurwaarders. In principe is het dus onmogelijk dat ik een negatieve kredietwaardigheid heb.

Mijn vraag aan U is dus of dit misschien voor mij ook mogelijk is, zodat ik kan aantonen dat ik daadwerkelijk wel kredietwaardig ben en dat ik dus ten onrechte ben afgewezen? Of dat U mij een mogelijk oplossing geeft voor deze situatie want het enige wat ik tot nu toe te horen krijg is: neem conctact op met Experian, waarop zij weer zeggen dat ik contact op moet nemen met jullie. Zo kom ik helaas niet verder.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben ingelicht over mijn situatie. Mocht u nog vragen
hebben, dan hoor ik dat graag van u.

Met vriendelijke groet,

Najat A.
icon

Beste antwoord door Maurice niet meer van Tele2 5 maart 2016, 16:05

Hoi Najat,

Het is natuurlijk altijd heel zuur wanneer het niet lukt een abonnement af te sluiten. Je moet begrijpen dat deze organisaties bestaan om gebruiker en aanbieder te beschermen. Het kan in jouw geval zijn dat niet jij als persoon maar het adres een risico is. Natuurlijk snap ik dat je graag een abonnement wilt.

Wanneer je geen negatieve registraties hebt kan je (en dien je) proberen een abonnement aan te vragen. Je eerdere aanvraag is afgewezen en kan niet opnieuw worden doorgevoerd. Kan het zijn dat er meerdere abonnement op dit adres staan of dat jij in korte periode meerdere aanvragen hebt gedaan?

Groetjes
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

15 reacties

Badge +4
Hoi Najat,

Het is natuurlijk altijd heel zuur wanneer het niet lukt een abonnement af te sluiten. Je moet begrijpen dat deze organisaties bestaan om gebruiker en aanbieder te beschermen. Het kan in jouw geval zijn dat niet jij als persoon maar het adres een risico is. Natuurlijk snap ik dat je graag een abonnement wilt.

Wanneer je geen negatieve registraties hebt kan je (en dien je) proberen een abonnement aan te vragen. Je eerdere aanvraag is afgewezen en kan niet opnieuw worden doorgevoerd. Kan het zijn dat er meerdere abonnement op dit adres staan of dat jij in korte periode meerdere aanvragen hebt gedaan?

Groetjes
Hoi Najat,

Groetjes

Hallo Maurice,

Nee, niemand op dit adres heeft een abonnement staan en dit zou voor mij ook de eerste keer zijn dat ik een telefoonabonnement wil afsluiten. In de brief staat in dat er niets op mijn naam staat, wel word er naar het adres gekeken, maar daar heb ik niets mee te maken. Is het een mogelijkheid dat ik de brieven van Experian en Preventel naar jullie stuur als bewijs dat er niks op mijn staat en dat ik alsnog een abonnement bij jullie kan afsluiten?

Het vervelende is nu dat ik nergens een telefoonabonnement kan afsluiten doordat er iemand anders op dit adres een schuld had en daar word ik de dupe van :(

Ik hoop dat je mij kunt helpen.

Groetjes
Badge +4
Ja dat is ook zeker vervelend! Je kunt altijd proberen via Facebook contact met ons op te nemen (normaliter verwijs ik niet graag naar een ander kanaal, helaas kan je via het forum de documenten niet privé overhandigen). Ik raad je dan aan om op de wall een bericht achter te laten. Wanneer het webcare team hierop ingaat kunnen de documenten overhandigd worden. Ik kan niets beloven, het is het zeker waard om te proberen!

Groetjes
Ja dat is ook zeker vervelend! Je kunt altijd proberen via Facebook contact met ons op te nemen (normaliter verwijs ik niet graag naar een ander kanaal, helaas kan je via het forum de documenten niet privé overhandigen). Ik raad je dan aan om op de wall een bericht achter te laten. Wanneer het webcare team hierop ingaat kunnen de documenten overhandigd worden. Ik kan niets beloven, het is het zeker waard om te proberen!

Groetjes

De documenten kan ik ook sturen via post toch? Niet iedereen heeft facebook, ik dus ook niet. Naar het postadres van jullie? Ik zie dat jullie dit soort berichten vaker krijgen via het forum, dat over Experian en Preventel gaat. Hoe is dit eerder reeds opgelost? Als ik gewoon kan aantonen dat ik kredietwaardig ben, dan is er toch niets aan de hand, ik neem aan dat ik gewoon een abonnement kan afsluiten. Dit kan ik toch simpel door jullie de scorekaart op te sturen? I

Ik hoop gauw van je te horen Maurice.

Groetjes
Reputatie 7
Badge +4
Het is niet alleen kredietwaardigheid he.. Zelfs slechte betalingservaring binnen een psotcode gebied kan een bedrijf besluiten wel of geen diensten te bieden. En als je alleen een simonly besteld kan er anders worden besloten dan wanneer je direct een toestel van 800 euro erbij neemt.. Die logica hangt niet alleen af van Preventel. Zeker nu jij op papier hebt dat zij geen registratie hebben van jou..
Het is niet alleen kredietwaardigheid he.. Zelfs slechte betalingservaring binnen een psotcode gebied kan een bedrijf besluiten wel of geen diensten te bieden. En als je alleen een simonly besteld kan er anders worden besloten dan wanneer je direct een toestel van 800 euro erbij neemt.. Die logica hangt niet alleen af van Preventel. Zeker nu jij op papier hebt dat zij geen registratie hebben van jou..

Ja, klopt. Dat had ik al gelezen op het internet. Echt belachelijk dat ze kijken naar een postcode gebied. Er zijn mensen die wel hen dingen betalen en niet in aanraking komen met deurwaarders. Echt vervelend dit zeg 😞 Weet niet wat ik moet doen...
Reputatie 7
Badge +5
Een abonnement afsluiten bij een andere provider dan Tele2.
Een die je kredietwaardigheid controleerde via bv het BKR en niet op je postcode gebied.
Een abonnement afsluiten bij een andere provider dan Tele2.
Een die je kredietwaardigheid controleerde via bv het BKR en niet op je postcode gebied.

Weet je toevallig welke providers niet naar je postcode gebied kijken?
Alle providers kijken naar het adres. Alleen de weging van alle factoren die meegenomen wordt, verschilt per provider. Aangezien dit een onderdeel is van fraude bestrijding, is die logica niet algemeen bekend, en wijzigt ook continue. (om niet voorspelbaar te zijn voor fraudeurs). Providers hebben helaas veel last van georganiseerde misdaad....
Alle providers kijken naar het adres. Alleen de weging van alle factoren die meegenomen wordt, verschilt per provider. Aangezien dit een onderdeel is van fraude bestrijding, is die logica niet algemeen bekend, en wijzigt ook continue. (om niet voorspelbaar te zijn voor fraudeurs). Providers hebben helaas veel last van georganiseerde misdaad....

Ja, dat zou best wel kunnen. Het is gewoon vervelend dat ze naar het adres kijken en niet specifiek naar de persoon zelf wie de telefoonabonnement aanvraagt en betaalt. En dit kan ik ook nog aantonen, dit staat namelijk gewoon in de brieven van Preventel en Experian.

Heb een collega via de live chat gesproken en ze vertelt me dat ik een kopie moet opsturen van de brieven en dat ik daarna gewoon een telefoonabonnement kan afsluiten. Ben benieuwt...
Badge +4
Hoi Naabh,

Onze contactmogelijkheden vind je op onze website, hier vind je dus ook ons postadres. Houd er rekening mee dat het met de reguliere post even kan duren en er geen garantie is dat het aankomt.

Groetjes
Hoi Naabh,

Onze contactmogelijkheden vind je op onze website, hier vind je dus ook ons postadres. Houd er rekening mee dat het met de reguliere post even kan duren en er geen garantie is dat het aankomt.

Groetjes

Hallo Maurice,

Ik heb het verstuurd naar jullie postbus vandaag. Als het goed is moet het deze week aankomen, dus het moet wel goed komen. Zo niet, kan ik jou die brieven sturen via een privé bericht?

Gr
Badge +4

Groetjes

Goed bezig! Via het forum kan je zoals ik eerder al zei niet privé bijlages versturen, vandaar dat ik Facebook als optie bood.

Groetjes

Goed bezig! Via het forum kan je zoals ik eerder al zei niet privé bijlages versturen, vandaar dat ik Facebook als optie bood.

Afgelopen vrijdag heeft Tele2 collega van jullie Marjet een voicemail achtergelaten, en vertelt mij dat ze alles zou inlichten via de mail: helemaal niks ontvangen. Je collega via de chat vertelt dat ze niets voor me kunnen doen, ze kan niets achterhalen. Zo blijf ik bezig!!!! Verzocht mij terug te bellen, natuurlijk word ik weer niet terug gebeld. Kun jij wat voor me doen, of word ik weer van alle kanten gestuurd.

Wat een service Tele2!!! 😠
Badge +4