Op dit moment ben ik afgesloten van mijn mobiele diensten van Tele2. Ik heb al problemen met jullie sinds april, wanneer ik een nieuw abbonement met toestel ging aanschaffen via de Media markt. Hieronder grofweg het verhaal.
In april kocht ik bij de Mediamarkt een nieuwe iPhone 8 met abbonement, omdat ik mocht verlengen. Ter plekke moest ik de kosten van het toestel betalen. Dit was €360. Een paar dagen later werd er €406 van mijn rekening afgeschreven door Tele2. Dit bestond uit de kosten voor het toestel, en mijn maandelijkse kosten. Ik ben naar Mediamarkt gegaan om verhaal te halen waarom mijn eerste betaling niet goed is doorgekomen naar Tele2. Een medewerker van de Mediamarkt heeft lang gebelt met een medewerker van Tele2. Conclusie: ik moest het geld terugboeken en ik zou via de sms een nieuwe betaallink krijgen om mijn maandelijkse kosten te betalen. Ik heb zelf nog gesproken met de medewerker van Tele2, en die vertelde mij dit ook. Er was een fout in het systeem, de schuld lag bij Tele2.
Weken later heb ik nog geen sms ontvangen, en nog niks gehoord. Op dit moment krijg ik weer een rekening van €406. Weer gebelt met Tele2 waarbij een medewerker mij verteld heeft dat ik absoluut niet het geld mocht terugboeken. Dit was niet de normale gang van zaken, Tele2 ging zelf het geld terugstorten. Conclusie: ik moest weer €406 overmaken. Omdat ik dit geld niet heb, zou de medewerker de rekening bevriezen en de situatie voorleggen bij financieen. Ik zou een belletje van ze krijgen. Ondertussen wacht ik nog steeds op de sms betaallink.
Een paar dagen later heb ik nog niks ontvangen. Wel kreeg ik een brief dat ik mijn kosten nog moet betalen, en als ik dat niet zou doen zou ik afgesloten worden. Weer gebelt met Tele2 en de rekening zou bevroren worden. Nog steeds wachtend op een belletje en sms link van Tele2 besloot ik te wachten. Tele2 heeft mij namelijk verteld dat dit zou gebeuren.
Gisteren heb ik een sms code gekregen met een betaallink. Ik moest €18 overmaken omdat ik afgesloten ben. Ook lees ik op internet dat ik 5 dagen moet wachten, en aansluitkosten moet betalen, terwijl ik nog steeds wacht op een telefoon en sms link van Tele2?
Omdat ik meerdere keren telefonisch contact heb gehad, en elke medewerker weer wat anders zeg probeer ik het dit keer via het forum. Ik hoop dat hiervoor een oplossing komt omdat ik op dit moment helemaal niks kan, en ik het oneerlijk vind dat ik voor de kosten moet opdraaien terwijl de medewerkers zeggen dat ik moet wachten op een telefoontje en sms betaallink.
Met vriendelijke groet,
Paula Veenstra
Beste antwoord door Frenk van Tele2
Hi Paula,
Om te beginnen: sorry! Niet alleen ben je getroffen door een hele vervelende fout waardoor die 360 euro dubbel betaald is, je hebt ook nog eens advies gekregen dat helemaal verkeerd is uitgepakt. Vervolgens heeft de damage control ook te wensen overgelaten en al met al kun je wel stellen dat we dit niet chique hebben opgepakt.
Zoals Rena Chan al heeft uitgelegd is het terugboeken van een betaling niet zonder risico's: er komt veel bij kijken. Als dat toch nodig is dan moeten er voorbereidingen worden getroffen en/of heldere afspraken worden gemaakt - dat is dus volledig verkeerd ingeschat. Er zijn meerdere vreemde dingen gebeurd daarna maar wat er nog moet gebeuren is heel simpel dus daar beginnen we mee:
Er staat nog 18 euro open van de factuur van april met factuurnummer NL18****9100. Als je deze betaalt zijn we klaar. Dat zal je met de hand moeten doen, op onze website lees je hoe dat werkt.
Je zal in september nog wel vreemd opkijken: de factuur zal hoger uitvallen vanwege heraansluitkosten (omdat je net afgesloten bent geweest). Je hebt hier in juni alvast een vergoeding voor mogen ontvangen van dezelfde hoogte en deze is op de eergenoemde factuur in mindering gebracht. Dat verklaart waarom je slechts 18 euro hoeft te betalen en niet de gebruikelijke 48 euro.
Heb je nog vragen? Let me know!
Bekijk origineel bericht
Om te beginnen: sorry! Niet alleen ben je getroffen door een hele vervelende fout waardoor die 360 euro dubbel betaald is, je hebt ook nog eens advies gekregen dat helemaal verkeerd is uitgepakt. Vervolgens heeft de damage control ook te wensen overgelaten en al met al kun je wel stellen dat we dit niet chique hebben opgepakt.
Zoals Rena Chan al heeft uitgelegd is het terugboeken van een betaling niet zonder risico's: er komt veel bij kijken. Als dat toch nodig is dan moeten er voorbereidingen worden getroffen en/of heldere afspraken worden gemaakt - dat is dus volledig verkeerd ingeschat. Er zijn meerdere vreemde dingen gebeurd daarna maar wat er nog moet gebeuren is heel simpel dus daar beginnen we mee:
Er staat nog 18 euro open van de factuur van april met factuurnummer NL18****9100. Als je deze betaalt zijn we klaar. Dat zal je met de hand moeten doen, op onze website lees je hoe dat werkt.
Je zal in september nog wel vreemd opkijken: de factuur zal hoger uitvallen vanwege heraansluitkosten (omdat je net afgesloten bent geweest). Je hebt hier in juni alvast een vergoeding voor mogen ontvangen van dezelfde hoogte en deze is op de eergenoemde factuur in mindering gebracht. Dat verklaart waarom je slechts 18 euro hoeft te betalen en niet de gebruikelijke 48 euro.
Heb je nog vragen? Let me know!