beantwoord

afgesloten, maar toch alles netjes betaald

• 5 January 2017
  • 14 reacties
  • 347 x bekeken

Sinds Tele2 hun eigen bankrekening heeft gewijzigd is de ellende begonnen...De automatische incasso lukte opeens niet meer, terwijl er meer dan genoeg geld op mijn rekening stond. Nooit een betalingsherinnering gehad tot begin december. Toen ontving ik over drie maanden de rekeningen. Die heb ik direct via Ideal betaald, er was geen betalingsachterstand meer. De rekening van december is ook netjes geincasseerd eind december. Nu hebben ze de drie toestellen van mijn kinderen afgesloten, geen vooraf bericht daarvan ontvangen (heb ook geen betalingsachterstand...). Vandaag de betalingsbewijzen gestuurd...Ik wil dat de nummers zo snel mogelijk weer worden aangesloten.
icon

Beste antwoord door Tom van Tele2 9 January 2017, 13:11

Hoi Bianca,

Je betaalbewijzen zijn inmiddels verwerkt en je nummers zijn weer aangesloten.

Excuses voor het ongemak.

Groetjes Tom
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

14 reacties

Reputatie 4
Badge +3
Hoi Bianca,

Ik heb alvast even met je meegekeken in het systeem en er lijkt nog een bedrag open te staan van de factuur van november. Kan dat kloppen?
Ik stuur in een privébericht even het bedrag waar het om gaat en het factuurnummer. Ik wil jou vragen om je betalingen nog eens na te gaan en te kijken of het betaalde bedrag overeenkomt met de factuur.

Ik hoor graag van je.

Groetjes Tom
Hoi Bianca,

Ik heb alvast even met je meegekeken in het systeem en er lijkt nog een bedrag open te staan van de factuur van november. Kan dat kloppen?
Ik stuur in een privébericht even het bedrag waar het om gaat en het factuurnummer. Ik wil jou vragen om je betalingen nog eens na te gaan en te kijken of het betaalde bedrag overeenkomt met de factuur.

Ik hoor graag van je.

Groetjes Tom

Nee, dat klopt niet!! ik heb alles betaald!!! Het is net of ik tegen dovemansoren zit te kletsen, alles wat ik als bewijs aandraag, lijkt niet over te komen. Maar geloof me, als het tot een juridische procedure komt, staan jullie werkelijk in je hemd. Ik heb namelijk zwart op wit, dat ik het juiste bedrag heb betaald.
Jammer genoeg heb ik drie uur geleden wederom het betaalbewijs gestuurd en ik hoor helemaal niks!!!
http://radar.avrotros.nl/nieuws/detail/zeker-2000-tele2-klanten-ten-onrechte-afgesloten/
Ik snap je frustratie Bianca. Ze weten bij Tele2 wel heel goed je te vertellen wat JIJ moet doen, maar geven niet thuis als zij wat moeten doen. Zij hebben het probleem veroorzaakt en weigeren categorisch om voor jou het probleem op te lossen.
Ik snap je frustratie Bianca. Ze weten bij Tele2 wel heel goed je te vertellen wat JIJ moet doen, maar geven niet thuis als zij wat moeten doen. Zij hebben het probleem veroorzaakt en weigeren categorisch om voor jou het probleem op te lossen.

Je hebt helemaal gelijk! Zij zijn nu al maanden in verzuim door gebrekkige financiële administratie. Ze schrijven niet meer automatisch af, terwijl er meer dan genoeg geld op mijn rekening stond (de reden is gelegen in de wijziging van hun eigen bankrekening). En nu schrijven ze onjuiste bedragen af. En dan nu, zonder herinnering, zonder voorafgaande aankondiging en natuurlijk het belangrijkste: zonder betalingsachterstand, sluiten ze drie telefoonnummers af!
Ik ben hier nu al twee dagen mee bezig en geen steek verder gekomen....Tijd om mijn rechtsbijstandverzekering in te schakelen, ben ik bang.... 😞
Zo het forum door te scrollen is het schering en inslag! Mijn vrouw heeft exact hetzelfde probleem...
Zo het forum door te scrollen is het schering en inslag! Mijn vrouw heeft exact hetzelfde probleem...

En is het voor haar al opgelost?
Nee, ze heeft haar eigen topic geopend hier gister (wendy1973) gister met Tele2 gebeld en vanmorgen maar enige wat ze zeggen is dat het ong 5 werkdagen duurt voordat ze haar betalingen (wederom betalingen) kunnen verwerken en dan weer aansluiten. Ze had van,orgen telefonisch aangegeven dat dit forum vol staat met dit probleem en dat er bij sommigen de telefoon weer aangesloten werd met de noot dat als er toch een rekening open blijkt te staan het weer word afgesloten. Aan de telefoon werd haar verteld dat ze haar niet kunnen aansluiten, ondanks dat t via forum schijnbaar wel kan. Daarna bleek het niet te kunnen vanwege t feit dat ze op 4g netwerk zit en niet op 3G.
Nee, ze heeft haar eigen topic geopend hier gister (wendy1973) gister met Tele2 gebeld en vanmorgen maar enige wat ze zeggen is dat het ong 5 werkdagen duurt voordat ze haar betalingen (wederom betalingen) kunnen verwerken en dan weer aansluiten. Ze had van,orgen telefonisch aangegeven dat dit forum vol staat met dit probleem en dat er bij sommigen de telefoon weer aangesloten werd met de noot dat als er toch een rekening open blijkt te staan het weer word afgesloten. Aan de telefoon werd haar verteld dat ze haar niet kunnen aansluiten, ondanks dat t via forum schijnbaar wel kan. Daarna bleek het niet te kunnen vanwege t feit dat ze op 4g netwerk zit en niet op 3G.

Nou, ik ben er al drie dagen mee bezig en ze doen net of ik de enige ben die dit probleem heeft. Maar als je op de site van Radar kijkt, zie je dat dit al de derde maand is dat ze mensen onterecht afsluiten. Ik zou jouw vrouw ook aanraden bij Radar een melding te doen.

Overigens kun je ook het abonnementsgeld terugvorderen over de dagen dat je ten onrechte bent afgesloten: https://www.tele2.nl/klantenservice/vergoeding/?_ga=1.32798974.1334204094.1467127582
Ik had t gezien, ze heeft pas geleden ook al contact gehad omdat ze steeds wisselende bedragen via automatische incasso afschreven, en daar kwam ze achter omdat ze brief kreeg met openstaande rekening. Dit was nadat Tele2 nieuw rekeningnummer had ingevoerd. Toen al notitie laten maken en uiteraard gevraagd waarom er niet gewoon t standaard abonnement werd afgeschreven maar steeds andere (kleinere) bedragen.. Maar nergens kunnen ze duidelijk en vooral eenduidig antwoord opgeven. Ze heeft toen alle betalingsbewijzen enz gestuurd, afgelopen december is haar gewone abonnements geld wel afgeschreven en vd week ergens was ze ineens afgesloten ivm een volgens hun openstaande rekening in oktober.. Ze heeft (nogmaals) automatische incasso! Staat altijd voldoende geld op de rekening, maar ze krijgt alleen te horen dat ze moet betalen en dan word ze pas weer aangesloten. Fout ligt tot nu toe niet bij Tele2 volgens Tele2 zelf. De notities die er zijn? Gemaakt waren vanmorgen niet terug te vinden door degene die ze aan telefoon had.. Allemaal behoorlijk frustrerend en heel erg onduidelijk.. Ben blij dat ik er (tot nu toe) geen last van heb 🆒
Hoi Bianca,

Ik hoor graag van je.

Groetjes Tom

Beste Tom,

Ik weet dat je inmiddels weer aan het werk bent en mijn probleem is nog steeds niet opgelost. Mijn kinderen hebben al voor de vierde dag op rij geen telefoon. Ik zou het erg op prijs stellen als je je nog een keer wilt inspannen om deze kwestie voor mij op te lossen!
Reputatie 4
Badge +3
Hoi Bianca,

Groetjes Tom
Hoi Bianca,

Groetjes Tom

Hoi Tom,

De nummers zijn inderdaad vandaag weer aangesloten. Bedankt voor jouw hulp en nu maar hopen dat het volgende maand eindelijk goed gaat!
Reputatie 4
Badge +3
Graag gedaan!
Daar gaan we inderdaad wel van uit :)

Ik ga dit topic nu sluiten. Mocht je nog vragen hebben, open dan gewoon een nieuw topic door hier te klikken.

Groetjes Tom