Afgesloten maar allang betaald

• 6 januari 2017
  • 1 reactie
  • 67 x bekeken

Beste,

Omdat mijn zoon nog geen 18 was toen een abonnement afgesloten werd bij jullie, komt de rekening nog naar mij toe. Binnenkort zetten we dat over op zijn gegevens en banknummer.

Nu heb ik een rekening gehad van Tele2 op 23 december 2016. Ik heb mijn zoon verteld dat de rekening er was en hij heeft een paar dagen later, toen hij weer geld had, aan mij overgemaakt.

Ik heb meteen 30 december 2016 betaald naar jullie naar het nieuwe banknummer dat eindigt op 3737. Echter omdat ik wat haast had heb ik als omschrijving alleen zijn mobiele nummer opgegeven waar het om gaat.

Echter is hij gisteren op 5 januari 2017 afgesloten omdat jullie nog geen betaling binnen hebben. Ik heb vandaag gebeld met een aardige mevrouw, Hayat, die vertelde dat het bedrag nog niet binnen is (kan 5 werkdagen duren) maar dat er al wel een bedrag van 16 euro binnen is. Echter heb ik in 1 keer het hele bedrag van 99 euro overgemaakt.

Nu wilde ik een betalingsbewijs sturen en dat kon ook en ze stuurde me de link, Maar ik heb het nu verstuurd, in 2 keer omdat ik 2 foto's gemaakt heb van het bewijs dat ik betaald heb aan jullie. Maar na het verzenden stond er dat het 20 werkdagen kan duren voor het verwerkt is????

Dat is wel heel lang en zeker omdat ik al betaald heb. Ik heb al eerder problemen gehad met Tele2, buiten onze schuld om en ik dacht de afgelopen maanden dat het goed ging. Mijn zoon is nooit afgesloten geweest voor zover ik weet maar nu opeens wel. En u kunt zich wel voorstellen dat 20 werkdagen niet echt snel is. En zeker niet als er betaald is. Dit kan toch niet? Het afsluiten kan kennelijk wel snel, automatisch, maar als het (ten onrechte) is afgesloten dan duurt het 20 werkdagen. Mijn zoon heeft zijn mobiel nodig voor school, werk etc...

Kunt u z.s.m. een oplossing vinden?

mvg Lorraine

ik wil wel een afbeelding meesturen maar als het een openbaar forum is, vind ik dat niet zo prettig. Geldt tevens voor het 06 nummer waar het om gaat.

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

1 reactie

Badge +4
20 werkdagen is inderdaad erg lang, dit is overigens wel de maximale afhandelingstijd. Ik wil je toch vragen even geduld te hebben. Mocht je zoon binnen een week nog niet aangesloten zijn, zou je me dan middels een privébericht je volledige NAW-gegevens (dus naam, adres en woonplaats), je klantnummer en je geboortedatum willen sturen? Je stuurt een privébericht door hier te klikken. Dan kan ik kijken of ik je hierbij kan assisteren. Voor nu dient het reguliere proces gevolgd te worden.

De tip is, maar dat zal je al ervaren hebben, om altijd het factuurnummer te vermelden wanneer je handmatig overmaakt. Via onderstaande link lees je hier meer over.
https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/openstaande-factuur-betalen/

Groetjes Maurice