beantwoord

Afbetaling toestel + BKR afmelding bevestiging

• 16 juni 2020
  • 2 reacties
  • 164 x bekeken

Goedemiddag,

Vanwege het aanvragen van een nieuwe hypotheek heb ik op 3 juni 2020 mijn toestelkrediet afbetaald. Het gaat hierbij om Toestel-leningnummer: NHSWS-1000320994.

Op mijntele2 bij toestelkrediet staat dat er nog 0,- openstaat en de zin ‘Alle betalingen zijn succesvol verwerkt. Je hebt je toestel volledig afbetaald!’. Voor de hypotheekaanvraag heb ik een mail nodig waarin staat dat het krediet is afbetaald en zal worden afgemeld bij het BKR.

Echter heb ik nu via de klantenservice twee keer zo’n mail ontvangen maar door de zin ‘Na ontvangst van de laatste termijn gaan we je kredietregistratie bij BKR volledig afmelden’ die in de mail standaard wordt opgenomen, wordt dit geweigerd als bewijs bij de geldvertrekker. 

Gezien ik zie dat er niks meer openstaat, ga ik ervan uit dat de afmelding niet nog afhangt van de ‘laatste termijn’. Mocht er nog een termijn openstaan, zou ik ook die graag direct willen betalen zodat ik een mail kan ontvangen waar deze zin uit is. Het gaat er dus niet om dat alles al helemaal verwerkt is bij het BKR, maar dat ik een mail krijg waarin staat dat alles is afbetaald en het afgemeld zal worden (zonder die voorwaarde van de laatste termijn). 

Helaas kom ik niet verder via de klantenservice en Facebook wat er op dit moment voor zou zorgen dat mijn hypotheekaanvraag geweigerd wordt.  

Mijn vraag is dus wat ik kan doen om een mail te ontvangen waar de zin ‘Na ontvangst van de laatste termijn gaan we je kredietregistratie bij BKR volledig afmelden’ uit is en waarin staat vermeld dat alles afbetaald is en de registratie bij BKR afgemeld gaat worden bij BKR?

Daarnaast ook de vraag wanneer we kunnen verwachten dat het ook daadwerkeljik is afgemeld bij het BKR?

Mvg,

Kelly 

icon

Beste antwoord door Rox van Tele2 17 juni 2020, 13:09

Hi @Kellys93 , welkom op onze community! Ik snap dat je dit graag snel afgehandeld wilt hebben zodat je verder kan met de hypotheekaanvraag. Even wat algemene informatie over het verwijderen van de BKR registatratie: heb je het toestelkrediet tussen de 1e en 26e van de maand afgelost. Dan wordt de laatste termijn van het toestelkrediet altijd op je volgende maand factuur via automatische incasso in rekening gebracht. Dit komt omdat de factuur achter de schermen al is opgemaakt. 21 dagen na betaling van je laatste termijn wordt je BKR registratie afgemeld. Dit proces kan niet versneld worden.

Ik kijk graag met je mee of er iets te regelen valt met de e-mail die jij nodig hebt voor de bank.  Je kan mij een privébericht sturen met deze link. Ter verificatie heb ik de volgende gegevens nodig:

• Voornaam + achternaam
  • Volledige adresgegevens
  • Geboortedatum
  • Laatste 4 cijfers van het bij ons bekende IBAN nummer

Zodra ik die heb ontvangen ga ik ermee aan de slag! 

Groetjes, 

Rox

Bekijk origineel bericht

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Als je één na laatste toestelbetaling nog op een maandfactuur van mei heeft gestaan die via automatische incasso is betaald, dan kun jij formeel die betaling nog storneren. Daarom vindt BKR afmelding, volgens de BKR regels plaats nadat deze stornering niet meer kan plaatsvinden.

Wel zien we dat Tele2 een email kan maken waarin staat dat je betaald hebt, en sommige banken nemen daar genoegen mee. 

Jammer dat jullie financieel adviseur niet eerder naar lopende leningen heeft gevraagd zodat je die eerder kon afbetalen.

Reputatie 4
Badge

Hi @Kellys93 , welkom op onze community! Ik snap dat je dit graag snel afgehandeld wilt hebben zodat je verder kan met de hypotheekaanvraag. Even wat algemene informatie over het verwijderen van de BKR registatratie: heb je het toestelkrediet tussen de 1e en 26e van de maand afgelost. Dan wordt de laatste termijn van het toestelkrediet altijd op je volgende maand factuur via automatische incasso in rekening gebracht. Dit komt omdat de factuur achter de schermen al is opgemaakt. 21 dagen na betaling van je laatste termijn wordt je BKR registratie afgemeld. Dit proces kan niet versneld worden.

Ik kijk graag met je mee of er iets te regelen valt met de e-mail die jij nodig hebt voor de bank.  Je kan mij een privébericht sturen met deze link. Ter verificatie heb ik de volgende gegevens nodig:

• Voornaam + achternaam
  • Volledige adresgegevens
  • Geboortedatum
  • Laatste 4 cijfers van het bij ons bekende IBAN nummer

Zodra ik die heb ontvangen ga ik ermee aan de slag! 

Groetjes, 

Rox

Reageer