vraag

Adres Fraude

• 21 april 2018
  • 6 reacties
  • 1291 x bekeken

Hallo,

Een paar maanden geleden heb ik bij Tele2 aangegeven dat er adres fraude wordt gepleegd op mijn adres. Dit is door Tele2 bevestigd en er zou onderzoek naar worden gedaan.
Nu krijg ik nog steeds post van Tele2? Dat het bedrag betaald moet worden anders komt er een BKR registratie. Volgende stap zal wel een incasso bureau zijn.
Als ik op de facturen kijk zie ik ook nog gewoon dat er vrolijk tot 840 euro door wordt gebeld. Dit terwijl ik allang heb aangegeven dat er adres fraude wordt gepleegd?

Waarom krijg ik nog post van Tele2, als er bij Tele2 bekend is dat er adres fraude is gepleegd?
Waarom moet ik moeite hierin steken?

mvg,

Maarten

ps. ik heb nu ook aangifte gedaan bij de politie.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Adres fraude of identiteit fraude? Bij het eerste is BKR geen issue, de frauder gebruikt immers een andere naam/geb. datum en zo. Als je identiteit is gestolen, dus iemand heeft jouw ID kopie gebruikt en een cent van jouw bank gepint, dan is de BKR en preventel zeker een issue. Alleen maar bellen met de klantenservice is dan onvoldoende om dat te laten verdwijnen. Ook een aangifte zal verder onderzocht moeten worden bij de provider. Dus wel een goed idee om een kopie met een brief voor uitleg naar Tele2 te sturen.
Het gaat om Adres Fraude. Er staat een andere naam op echter is dus wel het adres van mij gebruikt.
En voor de duidelijkheid is het geen aangifte naar Tele2 toe, maar een aangifte dat mijn adres wordt gebruikt.
Ik had de situatie uitgelegd aan de politie en die verzocht mij aangifte te doen.
Reputatie 7
Badge +4
Apart... dan is het toestel toch ook op jouw adres geleverd? Maar wel aan die andere persoon waarschijnlijk?
Uhm nee. Wel een simkaart in mijn brievenbus. Die heb ik hier nog in geslote verpakking met alle papieren. Blijkbaar kan je bij tele2 een telefoon krijgen dmv een ID te laten zien en valse adres gegevens op te geven. Misschien heeft iemand wel voor me deur gestaan en het pakketje zo gekregen of misschien geeft tele2 wel gelijk een telefoon mee. Ik heb geen idee hoe dat gaat bij tele2.

In ieder geval krijg ik post, rekeningen en dreigingen op mijn adres van tele2. Daar gaat het om.
Dit terwijl ik van TELE2 te horen heb gekregen dat ik verder niks hoef te doen en dat het volgens hun echt om adres fraude gaat. Er werd ook een onderzoek gestart volgens tele2 dan.
Als Tele2 aan adres fraude doet plegen, adviseer ik u contact op te nemen met www.geschillencommissie.nl/telecomminicatiediensten
Reputatie 5
Badge +1
Na een jaar zal het wel opgelost zijn.

Reageer