beantwoord

Actie mis gelopen? door naam contracthouder en bankrekeninghouder

• 10 januari 2018
  • 22 reacties
  • 582 x bekeken

Hallo,

Onze minderjarige dochter heeft/had een contract bij T-Mobile, stond op naam van de moeder en de bankrekening op naam van dochter.
Dit gaat bij meerdere providers zo.
We hebben bij Tele2 online een contract op dezelfde manier afgesloten, met de actie samsung galaxy 8 plus voor de prijs van galaxy 8.
Door drukte werd die maar niet geleverd, maar vandaag gelukkig wel.
De bezorger heeft hem gelijk weer retour genomen omdat dus de namen van contract en bankrekening niet overeen kwamen.
Bezorger zei al dat bekend was dat dit online niet word aangegeven, dus aankoop geannuleerd en gelijk een nieuw contract alles op naam van de moeder.
Alleen de actie van galaxy 8 plus voor de prijs van galaxy 8 is er niet meer, is nu 5 euro per maand duurder.

Ik vind het een treurige onduidelijke actie van Tele2, ik hoop dat ze bereid zijn om hier iets aan te doen.
icon

Beste antwoord door Henkkk 11 januari 2018, 16:08

Met Samsung gemaild, die waren niet blij met de gang van zaken en hebben een flink korting gegeven op een galaxy 8 plus en hebben die gekocht, dan betaald ze maar aan ons af en nog minder ook.
Dit geeft ons de vrijheid om een scherpe sim-only op te zoeken en liefst maandelijks opzegbaar, dan kan je
nog beter handelen als er dingen niet naar je zin gaan.
Jammer, want ik had het liever anders gezien maar Tele2 bleef zeggen dat ze er niets aan konden doen.

Opgelost!
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

22 reacties

Hier precies hetzelfde. Telefoon op naam zoon, bankrekening op naam ouders. Bezorger heeft de telefoon gelijk meegenomen. Contact gehad met de klantenservice, actie is verlopen. Worden voorstellen gedaan die later niet waar gemaakt kunnen worden. Nu een stuk duurder uit. Vervolgens een mail telefoon is niet voorraad. Hoezo niet op voorraad? Er zijn er zo wie zo 2 niet afgeleverd door de bezorger.

Goede service van Tele2.
Reputatie 7
Badge +4
Een abonnement kan alleen door iemand van 18 jaar of ouder worden afgesloten. Dat je daarna als abonnement verantwoordelijke de sim en toestel uitleend aan een minderjarige is inderdaad gebruikelijk, maar daar staat een provider geheel buiten. Zeker nu toestel lening aan een BKR registratie gekoppeld worden is het zeer belangrijk dat alle persoonsgegevens correct zijn en tot 1 persoon toebehoren.
Persoon die abonnement afsluit is 18 jaar. Er staat nergens in de voorwaarden dat degene die het abonnement afsluit dezelfde moet zijn als degene de bankrekening opgeeft. Het zou Tele 2 sieren als ze dit duidelijk vermelden op de website aangezien dit dus blijkbaar veel voorkomt.
Los daarvan is jammer dat je niet de mogelijkheid krijgt om het aan te passen maar dat je wel een duurder abonnement mag afsluiten met een hogere prijs voor het toestel.
Reputatie 7
Badge +4
Ericf, in je eerste post zeg je precies het tegenovergestelde. Abonnement op naam zoon, rekening op naam ouders.
Hoezo tegenovergestelde? Zoon is 18 jaar en die sluit het abonnement af. Staat in beide berichten.

Maar werk jij bij Tele 2? Ik heb namelijk meer aan hun reactie.
Reputatie 7
Badge +4
Het is trouwens een topic van Henkk. Je bent hier op een klantenforum, dus krijg je reacties van andere klanten. Moderators van Tele2 herken je aan hun naam met de toevoeging 'van Tele2'. Maar directe klantenservice is er alleen telefonisch. Hier kan het even duren en moderators reageren alleen op de case van een topic starter.
Het gaat er mij om, dat het inderdaad gebruikelijk is en veel gedaan.
Dat een provider daarbuiten staat vind ik een rare opmerking want die provider weet beter wat "gebruikelijk" is dan ik, en heeft dan volgens mij de (morele) plicht om nieuwe klanten daarover te informeren bij het afsluiten.
In een echte winkel zou dit gelijk naar boven komen, online dus niet.
Na het afsluiten kregen we de melding dat alle gegevens gecontroleerd zouden worden, en na goedkeuring zou alles gaan lopen,....er word dus helemaal niets gecontroleerd, dit doet de bezorger die daarna onverrichter zake
weer van het verre zeeland naar huis mag.
Proactief informeren mag verwacht worden en uiteindelijk worden beide partijen daar alleen maar beter van.
Dit is echt geen hogere wiskunde,.....

Tele2 heeft al gereageerd dat ze het contract opnieuw af willen sluiten met de juiste gegevens, nu maar hopen dat het wel dezelfde deal word en niet duurder.
Nou,....we worden super geholpen door Tele2!
We "mogen" 96 euro extra betalen want de actie geld niet meer, terwijl notabene de telefoon hier gisteren op tafel lag, hij was gewoon voor ons gereserveerd.
Het feit dat niet word aangegeven dat de tenaamstelling voor contract en bankrekening hetzelfde moet zijn en dat ze melden dat ze vooraf gegevens controleren en dat dus niet doen maakt allemaal niets uit.
Ik kan daar echt niet bij, maar snap nu wel waar de scherpe prijzen vandaan komen, uit de lengte of uit de breedte.
In dit geval ten koste van service en duidelijkheid,.....
Met Samsung gemaild, die waren niet blij met de gang van zaken en hebben een flink korting gegeven op een galaxy 8 plus en hebben die gekocht, dan betaald ze maar aan ons af en nog minder ook.
Dit geeft ons de vrijheid om een scherpe sim-only op te zoeken en liefst maandelijks opzegbaar, dan kan je
nog beter handelen als er dingen niet naar je zin gaan.
Jammer, want ik had het liever anders gezien maar Tele2 bleef zeggen dat ze er niets aan konden doen.

Opgelost!
Reputatie 6
Badge
Hoi Henkkk, fijn dat Samsung je tegemoet is gekomen.

De informatie die jij noemt zou inderdaad op de website vermeld moeten worden en dit was ook zo in het verleden; ik vermoed dat dit per ongeluk zoek is geraakt.

Het is een schrale troost maar ik heb het meteen doorgegeven. Bedankt voor het melden!
Weet je, ik zou daar alle begrip voor hebben, maar niet als er naar de klant toe word gereageerd met in feite
"pech gehad!"
Ik heb zelf een bedrijf en weet dat iets goed doen helaas niet vaak als bijzonder word ervaren, maar iets goedmaken weegt zwaarder bij mensen, dat blijft je bij en vertel je op verjaardagen.
Een beleid in het "goedmaken" van fouten van het bedrijf zelf is niet alleen respectvol naar de klant maar at the end ook zakelijk veel slimmer.
Reputatie 6
Badge
Op het moment dat de bestelling was geannuleerd was het helaas te laat. Was deze niet geannuleerd dan waren er nog mogelijkheden geweest.

Ik weet helaas niet wat zich precies heeft afgespeeld en wie er fouten gemaakt heeft (en of er zelfs fouten gemaakt zijn - het klinkt meer als een ongelukkige beslissing) dus kan ik daar verder moeilijk uitspraken over doen.
Het grappig is,...wij hebben niets geannuleerd.
De bezorger heeft gezegd dat de bestelling geannuleerd zou worden omdat de gegevens niet klopten.
Even nadat hij weg was konden we zien bij de bestel/levering status dat de bestelling geannuleerd was.
Ook weer volgens de bezorger zouden wij een email krijgen van de annulering, maar niks ontvangen.
Via Facebook was de annulering echter wel bekend, er is nooit gesproken over mogelijkheden en waarom er was geannuleerd, dit was een actie vanuit Tele2.
Als het al een ongelukkige beslissing was, was deze van Tele2, hoewel het niet een bewuste beslissing was maar een automatische.
Kloppen gegevens niet? dan volgt automatisch annulering.
Blijft staan dat de beslissing en het ongeluk niet bij dezelfde persoon zat.
Reputatie 7
Badge +2
Maar dat klinkt logisch.

Een mobiel abonnement is niet eventjes je inschrijven bij de sportschool.

Als gegevens onjuist zijn, moet je helaas een nieuwe aanvraag doen en de oude wordt dan automatisch geannuleerd.

Bij aanvragen van een abonnement met mobiel worden bepaalde controles gedaan, inclusief een BKR controle en registratie, net zoals bij een lening bij de bank, je kunt niet zo maar dingen wijzigen aan een aanvraag die geaccepteerd is.

Het is wel jammer dat Tele2 niet flexibel was om voor jou weer een S8 aan te bieden voor het zelfde prijs.
Klink wel leuk allemaal, maar hoe kan je de juiste gegevens invullen als dat niet word verteld, en de controle heeft dus niet plaats gevonden, of onterecht goed gekeurd.
Dat Tele2 niet flexibel genoeg is vind ik ook een understatement, waarom moet een bedrijf flexibel zijn als zij de steken laten vallen?
Dus wat klinkt er logisch? dat wij iets hadden moeten weten wat bij Tele2 geld en niet bij andere providers zonder dat Tele2 dit vermeld, en na controle onterecht goed keurt?
Reputatie 7
Badge +2
Mijn antwoord was gericht op het feit dat Tele2 automatisch de bestelling geannuleerd heeft. Als de gegevens niet kloppen, wordt het aanvraag geannuleerd.

Alleen jammer dat ze geen nieuwe aanvraag konden doen voor het zelfde prijs.

Er is al gezegd dat die info komt (weer terug) op het website.

Echter, je kan ook niet naar de bank gaan met je ID en de rekening van je dochter en een lening op jou naam voor haar rekening afsluiten, sinds vorig jaar is een toestel krediet gewoon een lening, en daar gelden het zelfde regels als bij de bank of creditcard maatschappij.
Leuk weer die laatste regels om het op te nemen voor Tele2 en de verantwoording (deels) naar de klant te schuiven.
Als er al is gezegd dat de info niet op de site stond en er bekend is dat het vaak ging (of gaat) zo als wij het wilden, dan is het toch duidelijk dat het fout is gegaan door onduidelijke regelgeving(meer onzichtbaar)
Dit is dus vorige jaar anders en je verwacht dan dat een consument die daar zelden mee te maken heeft dat zou moeten weten/begrijpen, boven een bedrijf die juist heel vaak mee te maken krijgt.

Alle relativering over de fout van Tele2 trek ik zwaar in twijfel qua objectiviteit.
Reputatie 7
Badge +1
Persoon die abonnement afsluit is 18 jaar. Er staat nergens in de voorwaarden dat degene die het abonnement afsluit dezelfde moet zijn als degene de bankrekening opgeeft. Het zou Tele 2 sieren als ze dit duidelijk vermelden op de website aangezien dit dus blijkbaar veel voorkomt.
Los daarvan is jammer dat je niet de mogelijkheid krijgt om het aan te passen maar dat je wel een duurder abonnement mag afsluiten met een hogere prijs voor het toestel.

De koper en de persoon die akkoord geeft voor de automatische incasso is dezelfde persoon. Tijdens de aanvraag kunnen hier naar mijn weten geen verschillende personen voor worden opgegeven. Akkoord voor automatische incasso kan alleen worden gegeven door de rekeninghouder. Dat betekent dat koper tevens rekeninghouder moet zijn. Dit om te voorkomen dat bijvoorbeeld je buurman een telefoonabonnement afsluit met een automatische incasso van jouw bankrekening.
Reputatie 7
Badge +4
Leuk weer die laatste regels om het op te nemen voor Tele2 en de verantwoording (deels) naar de klant te schuiven.

Pff. Henk, dus als iets niet op een website staat dan is het de fout van de leverancier?
Dan ben jij ook zo iemand die een kat in de magnetron stopt om te drogen omdat het er niet op stond dat het niet mocht? Kom op, bij een financieel product zoals een lening mag je zelf ook nog wel even nadenken. En geloof mij, dat werkt bij elke provider zo. Ik heb net even geprobeerd een abonnement bij T-Mobile af te sluiten. Echt geen heel epistel over dat als JIJ het abonnement aanvraagt ook JIJ de rekening moet betalen. Dat is gewoon normaal.

Nee hoor Eric, je verzint dingen om je gelijk te halen.
Bij T-Mobile was het zo afgesloten zoals wij het bij Tele2 ook wilde doen.
Dat dit ondertussen veranderd is had zeker op hun website moeten staan, en dat mijn buurman is afsluit op mijn rekening slaat ook nergens op.
Je moet ter plaatste 1 cent pinnen, dan zou mijn buurman ook mijn pasje en pincode moeten hebben.

Grappig blijft dat Tele2 nu zegt dat als het niet was geannuleerd, dat het nog aangepast had kunnen worden.
Het feit dat er door Tele2 automatisch zelf was geannuleerd schijnt dan niets uit te maken, de bezorger die dus voor Tele2 bezorgd zei ook dat deze info niet op de website, maar wel in de winkels word verschaft omdat dat daar ook gelijk naar boven komt.

Het feit dat je een kat niet in de magnetron mag stoppen gelijkwaardig word beschouwd als mijn verwijt naar Tele2 zegt veel over je bevooroordeeldheid.
En gezien meerdere reacties van jou schep je daar ook genoegen in, wellicht zonder dat je dit in de gaten hebt.
Ik probeer de bruikbare opmerkingen er maar uit te vissen! 🙂
Reputatie 7
Badge +1
Bij de aanvraag wordt NAW, legitimatie en bankrekeningnummer van de aanvrager gevraagd. Dat is dus 1 persoon, precies zoals Eric en ik hebben aangegeven en zoals het ook in het aanmeldformulier staat. Dat andere providers daar (bij aanvragen in het verleden) anders mee om gingen, is een keuze. Jij verwijt nu Tele2 dat er niet kan wat jij wil. In het aanvraagformulier wordt duidelijk aan de aanvrager gevraagd wat JOUW gegevens zijn, JOUW legitimatie gegevens en JOUW bankrekeningnummer. Bij het invullen had je kunnen bellen om te vragen of het ook mogelijk is om een bankrekening van een ander te gebruiken.
Reputatie 6
Badge
Inmiddels is onze website al voor een deel aangepast. Bij de klantenservicepagina staat het alvast vermeld.

Het aanmeldformulier aanpassen staat nog op de planning; om het bestelproces niet te verstoren wordt dit via de eerstvolgende grote update aangepast.

Nee hoor Eric, je verzint dingen om je gelijk te halen.
Bij T-Mobile was het zo afgesloten zoals wij het bij Tele2 ook wilde doen.
Dat dit ondertussen veranderd is had zeker op hun website moeten staan, en dat mijn buurman is afsluit op mijn rekening slaat ook nergens op.
Je moet ter plaatste 1 cent pinnen, dan zou mijn buurman ook mijn pasje en pincode moeten hebben.

Grappig blijft dat Tele2 nu zegt dat als het niet was geannuleerd, dat het nog aangepast had kunnen worden.
Het feit dat er door Tele2 automatisch zelf was geannuleerd schijnt dan niets uit te maken, de bezorger die dus voor Tele2 bezorgd zei ook dat deze info niet op de website, maar wel in de winkels word verschaft omdat dat daar ook gelijk naar boven komt

Je kunt trouwens ook bij ons anderen machtigen om je bestelling in ontvangst te nemen. Dan heeft de gemachtigde een ondertekend machtigingsformulier nodig én je legitimatie + bankpas (en dus je pincode).

Naar de omstandigheden van het annuleren kan ik alleen maar gissen; ik heb geen gegevens van je en ga dus in op de informatie die jij me aanlevert. Het niet overeenkomen van bankpas en legitimatie an sich is een oplosbaar probleem. Misschien speelde er meer of misschien zijn er fouten gemaakt; ik ga er vanuit dat mijn collega's je verder goed geinformeerd hebben over de resterende mogelijkheden (helaas dus erg beperkt).