vraag

account gehackt

• 17 mei 2018
  • 6 reacties
  • 482 x bekeken

OPROEP:
In december is mijn tele2 account gehackt en hebben crimineeltjes onder mijn naam een Iphone 8 'gekocht'. De gevolgen daarvan waren erg vervelend en ik ondervind die nu nog. Ben door tele2 (weer) afgesloten omdat ik WEIGER te betalen voor gestolen goederen en elke maand alleen netjes mijn abonnement en gesprekskosten betaal. Ik heb aangifte gedaan van deze identiteitsfraude en die aangifte ook doorgestuurd naar: id-fraude@tele2service.helptu.nl , maar die geven nooit antwoord op mijn mails. Op de facturen BLIJFT maar die vermaledijde gestolen Iphone staan en tele2 wil die niet verwijderen. Wie heeft eenzelfde ervaring? Als je je meldt onder deze oproep kunnen we gezamenlijk aangifte doen tegen tele2 voor het 'niet beschermen van onze persoongegevens en aanzetten tot schuldheling'

Ondertussen heeft Tele2 excuses aangeboden en mij opnieuw aangesloten. Krijg ik vandaag factuur: WEER die gestolen Iphone in rekening gebracht, PLUS (!!!) heraansluitingskosten: TOTAAL maar liefst € 75 euro. Die ga ik dus NIET betalen. WEL zal ik braaf de normale abonnements- en gebruikskosten overmaken, zoals ik tot nu toe steeds heb gedaan. Ondertussen INCASSOBUREAU op mijn nek. Die mogen er van mij een KANTONZAAK van maken.

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Je account is gehacked? Dus je had een te makkelijk paswoord c.q. hetzelfde paswoord als op een andere locatie. Er is namelijk geen datalek door Tele2 gemeld waardoor "alle paswoorden op straat lagen". Dan kun je natuurlijk aangifte doen, maar dat is niet automatisch een vrijbrief om onder je verplichtingen vandaan te komen. De aanbieder zal moeten beoordelen of hij dit uit coulance vergoed, of dat niet doet en dan zul jij bij de rechter moeten uitleggen dat het niet aan jou heeft kunnen liggen dat je paswoord is geraden.
Is misschien beter als je voorzichtiger reageert op zaken waar je geen verstand van hebt.

Zojuist Tele2 gesproken. Er is wel degelijk sprake van hacking en een gestolen Iphone. Facturen worden teruggedraaid
Reputatie 7
Badge +4
Hartstikke goed! Maar het zou nog beter zijn als jij/Tele2 aangeeft hoe we hacking op andere accounts kunnen voorkomen, want dat zit er blijkbaar een zwakke plek.
Dat weet ik niet Eric. Ik ben een 57-jarige dame en echt geen digibeet, maar diepgaande kennis heb ik er ook niet van.
Reputatie 6
Badge
Hoi Monique Maas,

Welkom op het forum van Tele2,

Fijn dat de facturen worden teruggedraaid.

Fijne dag,
Arjan
Reputatie 7
Badge +2
In iedergeval fijn dat het opgelost is. Maar ik ben ook zeer benieuwd naar wat werkelijk gebeurd is.

Vaak wordt hacking verkeerd gebruikt, we noemen (met dank voornamelijk aan de media) veel dingen hacking die eigenlijk geen hacking is.

Daarnaast voor het bestellen van een toestel via Tele2 webshop is het zo dat de bezorger altijd controleert als je diegene bent, via andere webshops heb je te maken met iDeal identiteitscontrole of gewoon ouderwets kopie van idkaart, bankpassen, bankafschriften en getekend contracten naar de webshop sturen.

Last but not least, is iemand bij Tele2 bekend met de email adres die door TS genoemd wordt?

id-fraude@tele2service.helptu.nl