Absurd hoge rekening door sattelietnetwerk

  • 28 april 2017
  • 37 reacties
  • 2118 x bekeken

Reputatie 3
Beste lezers,

Onlangs ben ik met een klasgenoot van mij, die ook 8 jaar klant is bij TELE2 netzoals ik 6 jaar klant ben samen een weekend weg naar Newcastle gegaan. Ons vervoer daarheen was met een cruise schip. Zodra wij eenmaal de britse kust naderde kregen wij smsjes met "welkom in engeland, dit zijn de bundels en tarieven". Wij gingen dan ook uit van deze tarieven en activeerde beide bundels. Ik kreeg meteen een sms met je bent 80% over je bundel heen, een paar seconde later je bent 100% over je bundel heen. Ik dacht misschien komt t wel doordat ik me appjes etc. moest laden dus ik activeerde nog een bundel (achteraf bleek dat geen 1 bundel op was gemaakt...). Ik heb gedurende mijn periode in Newcastle met plezier gebruik gemaakt van de bundels. Vervolgens zaten wij in de bus terug richting de haven, keken we op de TELE2 app en dan zie je "buiten de bundel €162,22". Meteen zette ik de mobiele gevevens uit. En ook meteen was de vakantie verpest en keken we tegen een lange terugreis aan. Toen we eenmaal terugwaren in Nederland, voordat ik me bed zou opzoeken of bijpraten met me ouders of wat dan ook belde ik direct TELE2 op. Ik kreeg te horen dat ze niet wisten waar het aan zou liggen omdat de factuur nog niet klaar was. Oke, ik wachtte 2 weekjes af belde ze opnieuw kreeg ik te horen dat ik gebruik heb gemaakt van het "sattelietnetwerk" om even heel eerlijk te zijn, hiervoor wist ik nieteebs dat dat bestond. En blijkbaar zijn dit dure tarieven, zoals 10 euro per mb! Ik was hier helemaal niet van op de hoogte, kreeg ook geen sms of iets dergelijks dat ik gebruik maakte van dat netwerk maar wel een welkoms sms met duidelijk andere tarieven. Dit heb ik telefonisch aangegeven en de klantenservice gaf het volgende aan "in de sms van welkom in engeland staat een link naar de alg. voorwaarde en daarin staat ook alles toegelicht over het sattelietnetwerk, jij bent akkoord gegaan met deze alg voorwaarde dus je betaalt het maar gewoon".

Nou TELE2, hartelijk bedankt! Ik ben een student van 20 jaar en kan ernaar fluiten om deze zomer nog op vakantie te gaan dankzij jullie hoge rekening! Wat absurd is dit zeg, ik heb gebruik gemaakt van kosten waarvan ik niet op de hoogte was. Ik baal er zo hard van dat ik verlengd heb bij TELE2!

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

37 reacties

Ik maak regelmatig dezelfde oversteek en zodra je de haven uitvaart krijg je een sms met een waarschuwing dat je overgaat op de satelietverbinding en hoeveel(heel veel) dat kost. Het smsje krijg je van het satelietnetwerk. Op dat moment heb je de keuze om je mobiele gegevens uit te zetten totdat je binnen het engelse netwerk komt. Een satelietverbinding valt niet in je buitenlandbundel en valt ook niet onder het engelse netwerk. Tele2 kan hier echt niks aan doen.
Reputatie 3
Ik kreeg alleen een smsje met welkom in engeland dit zijn de tarieven, zelfde geval voor mijn klasgenoot... We hebben nu vergoedingsformulieren ingevuld maar daarin hebben we nieteens het complete verhaal toe kunnen lichten gezien je maximaal 300 tekens kan gebruiken.
Reputatie 3
Zou jij een afbeelding van zo een smsje kunnen uploaden?
Reputatie 7
Badge +5
Is het niet zo dat bij €60.50 je accuut zonder data diensten zit ?
En deze tarieven.
https://pcmweb.nl/nieuws/europese-roamingkosten-afgeschaft-5-vragen-over-de-nieuwe-wet.html
Reputatie 1
Badge
Je had waarschijnlijk niet alleen contact met het britse netwerk, maar ook via een hotspot op het schip. Dat is de dienst die DFseaways aanbied. https://www.dfdsseaways.nl/contact/veelgestelde-vragen?link=6

Als je nog niet "aan land" bent kun je some vlagen signaal opvangen van het vaste land en op een ander moment (of binnen het schip) weer alleen dit eigen netwerk van DFseaway.

Er is ook een apart "land" genoemd op de Tele2 site: https://www.tele2.nl/mobiel/tarieven/buitenland/#tarieven

Reputatie 3
Ja, ik heb die pagina ook kunnen vinden inderdaad. Waar ik mee zit is, ik krijg een SMS met bepaalde tarieven, ik ga van die tarieven uit. Vervolgens wordt ik met andere tarieven afgerekend...
Reputatie 3
Ik betaal normaal 40 euro per maand @bombarie
Reputatie 3
Voel me eerlijk gezegd gewoon echt genaaid, excuses voor het taalgebruik.
Reputatie 1
Badge
Even lezen, ik heb zelf ook wel eens zo'n reis gemaakt.

Als je nog niet "aan land" bent kun je some vlagen signaal opvangen van het vaste land en op een ander moment (bijvoorbeeld binnen het schip) weer alleen dit eigen hospot / satellite netwerk van DFseaway.
Je zag op het moment dat je die MB's verbruikte geen engelse provider meer in je scherm staan, maar MCP of 901 12 van Dfseaways.
Reputatie 3
Ik ben daar geen wetenschapper in maar gewoon een klant. Ik krijg een smsje dit zijn de tarieven, activeer ik en bundel en ga ik ervan uit dat ik dat betaal en geen andere rare kosten...
Ja, ik heb die pagina ook kunnen vinden inderdaad. Waar ik mee zit is, ik krijg een SMS met bepaalde tarieven, ik ga van die tarieven uit. Vervolgens wordt ik met andere tarieven afgerekend...Je hebt dus wel het smsje van het britse netwerk ontvangen maar niet van het satelietnetwerk waar je de hele avond en nacht op zat. Dat is niet de fout van tele2.
Reputatie 7
Badge +5
Lol, ik kan me niet voorstellen dat iemand uit zijn botte hoofd ziet of hij/zij wel,op het "goede" netwerk zit.
Voor je dat doorhebt ben je al een paar tientjes lichter.

Shops65 is ook weggebonjourd zonder antwoord
https://forum.tele2.nl/mobiele-abonnementen-180/data-kosten-naar-engeland-60707

Daarentegen is Paisa in het gelijk gesteld door Tele2, staat letterlijk in deze post.
https://forum.tele2.nl/mobiele-abonnementen-180/maritiem-netwerk-buitenland-48590/index2.html#post297669
Lol, ik kan me niet voorstellen dat iemand uit zijn botte hoofd ziet of hij/zij wel,op het "goede" netwerk zit.
Voor je dat doorhebt ben je al een paar tientjes lichter.

Shops65 is ook weggebonjourd zonder antwoord
https://forum.tele2.nl/mobiele-abonnementen-180/data-kosten-naar-engeland-60707

Daarentegen is Paisa in het gelijk gesteld door Tele2, staat letterlijk in deze post.
https://forum.tele2.nl/mobiele-abonnementen-180/maritiem-netwerk-buitenland-48590/index2.html#post297669


Maar Paisa zat niet op zee. De starter van dit topic zat wel degelijk op zee.
Reputatie 3
Baal hier echt zo ontzettend erg van..
Baal hier echt zo ontzettend erg van..

Ach, het is een dure les en het zal je vast geen tweede keer gebeuren.
Reputatie 3
Zeker Kwek, bedankt voor je hulp! Ik zal in ieder geval ook niet meer opnieuw verlengen bij TELE2. Ik heb wel eens vaker incidenten gehad met bedrijven in Nederland, maar de afhandeling bij TELE2.. heb ik nergens anders meegemaakt. Diep en diep teleurgesteld.
Reputatie 4
Badge
Baal hier echt zo ontzettend erg van..

Ach, het is een dure les en het zal je vast geen tweede keer gebeuren.


Wat is dit een onaardige en onnodige reactie zeg. Het gaat hier om €162,22. Voor de meeste mensen is dat veel, dan zeg je niet "Ach, zal vast niet nog een keer gebeuren".
Reputatie 3
Het is heel zuur ja, ik ga komende maanden voor het eerst zelfstandig wonen op kamers voor mijn studie. Ik zou dat geld goed kunnen gebruiken voor de inrichting ervan of een leuke zomervakantie..
Reputatie 3
Vooral met een uurloon van 6 euro als student pff
Baal hier echt zo ontzettend erg van..

Ach, het is een dure les en het zal je vast geen tweede keer gebeuren.


Wat is dit een onaardige en onnodige reactie zeg. Het gaat hier om €162,22. Voor de meeste mensen is dat veel, dan zeg je niet "Ach, zal vast niet nog een keer gebeuren".


Over onnodig en onaardig gesproken.... 🙂
Reputatie 6
Badge
Hoi RandomName01, welkom op ons forum! Het is zuur om te horen dat je voor een hoge telefoonrekening bent komen te staan. Ik heb begrepen dat je hier al over met ons in gesprek bent geweest en heb aan de hand van je profiel eventjes een kijkje genomen.

Ik heb daarbij (net als mijn collega's die al eerder naar je situatie gekeken hebben) moeten concluderen dat elke cent op de factuur uiteindelijk lijkt te kloppen. Ook het datalimiet waar Bombarie naar refereert heeft goed gefunctioneerd en heeft een nóg hogere rekening voorkomen.

Je bent niet de eerste die per ongeluk tegen een hoge telefoonrekening aankijkt. Wij zijn in dit geval slechts de boodschapper van slecht nieuws; bij elke provider loop je in bepaalde mate tegen dit soort risico's aan. Je kan van ons tips krijgen om dit te voorkomen, je mag ook zeker een luisterend oor verwachten - je klacht nemen we serieus. We zullen echter geen aansprakelijkheid of verantwoordelijkheid aanvaarden die niet bij ons ligt.
Reputatie 3
Hoi Frenk, dank voor je reactie! Ik snap ook dat de verantwoordelijkheid bij mij ligt etc. maar wat mij dwars zit is: ik krijg een sms met bepaalde tarieven, maar ik wordt afgerekend met andere tarieven waarvan ik totaal niet op de hoogte was! Ik vind t echt oneerlijk en had gehoopt dat zo n groots bedrijf als TELE2 haar klant wel zou kunnen begrijpen in zo een situatie en tegemoet proberen te komen.. tuurlijk ga ik geen 10 euro per mb betalen met een uurloon van 6 euro...
Reputatie 6
Badge
We begrijpen het zeker, maar als telecomprovider zijn we toch meer van het sturen van een telefoonrekening en wat minder van het betalen van een telefoonrekening 😉
Reputatie 4
Badge
We begrijpen het zeker, maar als telecomprovider zijn we toch meer van het sturen van een telefoonrekening en wat minder van het betalen van een telefoonrekening ;)

Wat grappig zeg. Misschien moeten jullie ook iets meer zijn van het sturen van de goede tarieven.
Reputatie 3
Precies Daanhai, daar zit ik dus ook over in! Ze hebben wel gelijk dat het in de alg voorwaarde staat en ik ermee ben akkoord gegaan. Veranderd niks aan t feit dat zij me een sms sturen met alternatieve tarieven. Vind het maar een rotstreek vooral na zolang klant te zijn bij ze zo weinig begrip. Zo jammer dit...