Abonnementskosten onjuist

• 15 november 2016
  • 7 reacties
  • 140 x bekeken

Beste,

Ik heb al vanaf juni problemen met de financiële afdeling. Iedere keer maar bellen en het zou worden opgelost. Vorige maand heeft de klantenservice me verteld dat ik een Vergoeding formulier moet invullen. Dat dus ook maar gedaan. Hierop een telefoontje gekregen en als bevestiging ook een mailtje, de financiële afdeling zal met mij contact opnemen binnen 15 werkdagen.

Nu word het spannend nog 3 kwartier en dan zijn 15 werkdagen voorbij (als ik goed heb geteld, anders is dat morgen).

Ik ben nog steeds (na 5/6 maanden) geduldig zodat ik goed word geholpen. Ik geloof ook dat het personeel zijn best doet hoor.

Maar mijn vraag is, wat kan ik doen als ik nog steeds niet word geholpen na 15 werk dagen. Het staat zelfs op papier (digitaal) dat er contact met me word opgenomen.

Dus zal ik maar nog een keer bellen en vragen voor de juiste hulp?
Of boze openbare twitter/facebook posts maken
Of smekende brief schrijven
Of ... aanklagen ...

Want graag wil ik wel mijn 26 euro per maand wat ik te veel betaal (wat bekent is bij Tele2) graag ooit terug zien op mijn rekening.

wie o wie kan me een leuke geld bedrag voor sinterklaas nog terugstorten

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

7 reacties

Smeken zou ik nooit doen. Je hebt meer dan genoeg geduld getoond lijkt me.

Als je er met Tele2 niet uit komt kun je je rechtsbijstandsverzekering inschakelen. Als je die niet hebt kun je gratis advies inwinnen bij het Juridisch Loket (https://www.juridischloket.nl/). Als Tele2 al zo lang in gebreke is, kun je ook rente gaan eisen (al is die niet bepaald hoog maar toch mooi meegenomen.)

Ook kun je de zaak voorleggen aan De Geschillencommissie (https://www.degeschillencommissie.nl/consumenten/). Hier zijn kosten aan verbonden, maar die zijn niet heel erg hoog en als je in het gelijk wordt gesteld krijg je de kosten terug. Klanten van Tele2 zijn vaste klanten bij De Geschillencommissie heb ik al begrepen.

Social media zou ik zeker doen, en ach leg je klacht eens voor aan Avrotros Radar. De Radar uitzending van gisterenavond leidde binnen een paar uur tot actie van Tele2. Dat was een compleet leger aan gedupeerde klanten (die door een werkelijk monumentale blunder van Tele2 onterecht werden afgesloten en weken moeten wachten op heraansluiting, incl. heraansluitingskosten) tot op dat moment nog niet gelukt.

Je kunt je ervaringen ook delen op de bekende review websites, zoals www.klacht.nl, www.ervaringen.nl, www.trustpilot.nl en de fora van Radar en Kassa. Houd er wel rekening mee dat er op die sites zo her en der wat fans van Tele2 aanwezig zijn om je klacht af te doen als geneuzel, maar je enige andere optie is dit forum en om nou te zeggen dat de daadkracht er hier vanaf druipt, ik vind het vaak maar zozo.

Neemt niet weg dat ik voor jou hoop dat je via dit topic geholpen gaat worden, scheelt toch weer een hoop gedoe.

Aan je sinterklaasgeld kan ik je helaas niet helpen. Ik heb zelf nog een flinke smak geld tegoed van Tele2 en tel eveneens de reactietermijn van dat vergoedingenformuliertje af alvorens ik hardere actie ga ondernemen. (Alles is al in stelling gebracht, inclusief een fonkelnieuwe Facebookpagina.)
Badge +4
Hoi jareko4,

Ik help je graag hoor. Om dat te kunnen doen is het handig dat ik me eerst verdiep in jouw situatie. Zou je me middels een privébericht (PB) je volledige naam, adres (incl. postcode) en woonplaats, je klantnummer en ter verificatie je geboortedatum kunnen sturen. Je stuurt een PB door hier te klikken.

Hoor graag van je!

Groetjes Maurice
Hoi jareko4,

Ik help je graag hoor. Om dat te kunnen doen is het handig dat ik me eerst verdiep in jouw situatie. Zou je me middels een privébericht (PB) je volledige naam, adres (incl. postcode) en woonplaats, je klantnummer en ter verificatie je geboortedatum kunnen sturen. Je stuurt een PB door hier te klikken.

Hoor graag van je!

Groetjes Maurice

Geantwoord!
Het is niet dat we er niet uit komen, de klanten service is vriendelijk genoeg om te zien dat het hun fout is. Maar de financiële afdeling lijkt er geen antwoord op te geven.

Hopelijk kan de Tele2 ons dan toch nog goed helpen hoop ik.
Ik ben tenminste wel blij dat ze contact hebben met klanten. Wil ook niet meteen overstappen van provider, ook al ziet het gras groener uit aan de overkant. Maar een foutje maken is... menselijk laten we zeggen:D

Smeken zou ik nooit doen. Je hebt meer dan genoeg geduld getoond lijkt me.

Als je er met Tele2 niet uit komt kun je je rechtsbijstandsverzekering inschakelen. Als je die niet hebt kun je gratis advies inwinnen bij het Juridisch Loket (https://www.juridischloket.nl/). Als Tele2 al zo lang in gebreke is, kun je ook rente gaan eisen (al is die niet bepaald hoog maar toch mooi meegenomen.)

Ook kun je de zaak voorleggen aan De Geschillencommissie (https://www.degeschillencommissie.nl/consumenten/). Hier zijn kosten aan verbonden, maar die zijn niet heel erg hoog en als je in het gelijk wordt gesteld krijg je de kosten terug. Klanten van Tele2 zijn vaste klanten bij De Geschillencommissie heb ik al begrepen.

Social media zou ik zeker doen, en ach leg je klacht eens voor aan Avrotros Radar. De Radar uitzending van gisterenavond leidde binnen een paar uur tot actie van Tele2. Dat was een compleet leger aan gedupeerde klanten (die door een werkelijk monumentale blunder van Tele2 onterecht werden afgesloten en weken moeten wachten op heraansluiting, incl. heraansluitingskosten) tot op dat moment nog niet gelukt.

Je kunt je ervaringen ook delen op de bekende review websites, zoals www.klacht.nl, www.ervaringen.nl, www.trustpilot.nl en de fora van Radar en Kassa. Houd er wel rekening mee dat er op die sites zo her en der wat fans van Tele2 aanwezig zijn om je klacht af te doen als geneuzel, maar je enige andere optie is dit forum en om nou te zeggen dat de daadkracht er hier vanaf druipt, ik vind het vaak maar zozo.

Neemt niet weg dat ik voor jou hoop dat je via dit topic geholpen gaat worden, scheelt toch weer een hoop gedoe.

Aan je sinterklaasgeld kan ik je helaas niet helpen. Ik heb zelf nog een flinke smak geld tegoed van Tele2 en tel eveneens de reactietermijn van dat vergoedingenformuliertje af alvorens ik hardere actie ga ondernemen. (Alles is al in stelling gebracht, inclusief een fonkelnieuwe Facebookpagina.)
Update 17 November: ,
Ook eventjes weer gebeld, altijd leuk.
Klantenservice wist ook niet waarom dat de financiële afdeling niet heeft gereageerd maar die zou het helemaal uitzoeken. Ik mag nu nog eens een hele maand wachten op reactie (voor vrijdag 16 December zou de financiële afdeling contact opnemen)

Zal ik nog maal 26 euro armer worden deze maand (maand 6).
Zal het volgende maand wel opgelost zijn?

We zullen zien in de komende weken.
#Clifhanger
Badge +4
Hoi jareko4,

In het kader van openheid en transparantie:
(voor vrijdag 16 December zou de financiële afdeling contact opnemen)
Er is nog geen oplossing dus het verzoek voor de afdeling staat "geparkeerd" tot die datum. Dat betekent dat, mochten er geen updates volgen, het daar blijft staan totdat het 16 december is. Dat zou tevens betekenen dat er nogmaals van je geïncasseerd gaat worden. Hierdoor zou ik je adviseren een selectieve incassoblokkade in te stellen.

Hieronder lees je voor een aantal banken hoe je dat doet. Mocht jouw bank er niet tussen staan, zoek dan even via Google.
- ABN AMRO (onder "Incasso controleren")
- ING (onder "Incasso's blokkeren")
- Rabobank

Ik hoop dat je begrijpt dat we het ook graag anders hadden gezien, een definitieve oplossing blijft helaas nog even uit. Sorry daarvoor!
Beste Maurice!,

Dankjewel voor je bericht,
Ik heb het niet eerder gedurfd om dit te doen,
Want het is een betaling en het staat in jullie systeem.
Als ik het terug vorder of blokkeer. Dan bestaat de kans dat ik dadelijk een betaling herinnering krijg. Deze zal ik natuurlijk weigeren, en bellen van dat de betaling niet terecht is.
Maar als ik vergeet hierop te reageren, dan kan ik een incasso bureau op mijn dak krijgen, want ik heb niet betaald 😞

Dus raad je echt aan om te blokkeren?

Groetjes,
Nieuwsgierige Jarek

Hoi jareko4,

In het kader van openheid en transparantie:
(voor vrijdag 16 December zou de financiële afdeling contact opnemen)
Er is nog geen oplossing dus het verzoek voor de afdeling staat "geparkeerd" tot die datum. Dat betekent dat, mochten er geen updates volgen, het daar blijft staan totdat het 16 december is. Dat zou tevens betekenen dat er nogmaals van je geïncasseerd gaat worden. Hierdoor zou ik je adviseren een selectieve incassoblokkade in te stellen.

Hieronder lees je voor een aantal banken hoe je dat doet. Mocht jouw bank er niet tussen staan, zoek dan even via Google.
- ABN AMRO (onder "Incasso controleren")
- ING (onder "Incasso's blokkeren")
- Rabobank

Ik hoop dat je begrijpt dat we het ook graag anders hadden gezien, een definitieve oplossing blijft helaas nog even uit. Sorry daarvoor!