Abonnement verlengen + toestel goedkoper uit bij Coolblue

• 14 January 2017
  • 4 reacties
  • 722 x bekeken

• Durft te posten
  • 1 reactie
Wij zijn met z'n drieën van de familie al jaren bij Tele2 (ikzelf al vanaf 1998) en zoals gebruikelijk werd het weer eens tijd voor een abonnementsverlenging en een nieuw toestel. Nieuw toestel Samsung S7 Edge aangeschaft en abonnement (1 GB + onbeperkt bellen/SMS)
en ik betaal hiervoor 42,- p/m
Zie bij toeval dezelfde aanbieding staan bij Coolblue voor 38 Euro p/m. Dit is dus over 2 jaar 96 Euro goedkoper !
Klantenservice gebeld omdat je denkt dat je als vaste en trouw (familie)klant mogelijk onder dezelfde voorwaarden dus voor 38 Euro
hetzelfde abonnement kan krijgen... nee hoor .. is niet mogelijk ???
Ik had mezelf dus 96 Euro kunnen besparen door niet meer via Tele2 een abonnement + toestel te bestellen.

Er komen in de familie nog 2 verlengingen aan + aanschaf toestel en dat zal waarschijnlijk Vodaphone gaan worden. Jammer hoor.. !

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Coolblue koopt heel groot zelf! toestellen in en daarom kunnen ze goedkoper zijn. Dat zijn ook wel eens "grijze import"modellen, e n bij Tele2 zelf zijn het altijd de EU modellen welke de handset fabrikanten rechtstreeks in NL leveren. Soms kan dat met b.v. updates wel eens een verschil zijn, of je hebt een duitse gebruiksaanwijzing in het doosje i.p.v. een Nederlandse.
Soms heeft een provider rechtstreeks een speciale aanbieding, zoals nu de Iphone SE superdeal. Maar het blijft dus via verschillende verkoop kanalen kunnen verschillende prijzen zijn.

Via alle kanalen kun je ook je Tele2 abonnementen verlengen, dus ook via Coolblue, gsm.nl etc. Vergelijken voordat je koopt blijft dus lonen.
Coolblue koopt heel groot zelf! toestellen in en daarom kunnen ze goedkoper zijn. Dat zijn ook wel eens "grijze import"modellen, e n bij Tele2 zelf zijn het altijd de EU modellen welke de handset fabrikanten rechtstreeks in NL leveren. Soms kan dat met b.v. updates wel eens een verschil zijn, of je hebt een duitse gebruiksaanwijzing in het doosje i.p.v. een Nederlandse.
Soms heeft een provider rechtstreeks een speciale aanbieding, zoals nu de Iphone SE superdeal. Maar het blijft dus via verschillende verkoop kanalen kunnen verschillende prijzen zijn.

Via alle kanalen kun je ook je Tele2 abonnementen verlengen, dus ook via Coolblue, gsm.nl etc. Vergelijken voordat je koopt blijft dus lonen.

Ja weet ik Eric, bij Belsimpel betaalde ik net zoveel als bin Tele2... het gaat mij meer om de onwrikbare houding van Tele2 om mij niet tegemoet te komen.
Reputatie 7
Badge +4
Ze kunnen je niet tegemoet komen omdat er geen laagste prijs garantie is of zo. Toestellen worden tegen een bepaald bedrag aangeboden en bij verschillende winkels zijn verschillende prijzen voor verschillende toestellen. Gewoon een kwestie van even vergelijken als je gaat verlengen. Dat kan dus bij elke retailer met elk provider abonnement.
Badge

Een ander belangrijk punt van aandacht is het volgende. Als je bijvoorbeeld een Samsung toestel aanschaft én deze is door de retailer ingekocht uit een ander land, kun je het toestel niet aanbieden bij de reparateur van Samsung in bijvoorbeeld de Tele2 shop in Rotterdam (maar ook bij andere Official Samsung Points). In dit geval zal de betreffende retailer het toestel moeten opsturen naar land van herkomst, dit kan zorgen voor veel extra weken zonder telefoon!