vraag

Abonnement verlengen gaat mis

• 5 mei 2020
  • 1 reactie
  • 91 x bekeken

Hi hoi! 

Vraagje..

Afgelopen zaterdag heb ik mijn maandelijks opzegbare abonnement verlengd. Hierbij heb ik eerst mijn resterende toestelkrediet afbetaald. Ik heb gekozen voor wederom een maandelijks opzegbaar abonnement inclusief toestel, met een bijbetaling van €432 en maandelijkse toestellening van €10,-  met het verzoek om het eenmalige bedrag automatisch te incasseren. 

Plots kreeg ik maandag een sms-bericht met een iDeal-link voor die kosten, waarna ik direct contact zocht met de klantenservice. Zij gaven aan dat de collega die de bestelling had geplaatst, niet had aangegeven dat ik het per incasso wilde betalen. Als ik dat alsnog zou willen, moest ik die bestelling annuleren en een nieuwe plaatsen. 

Zo gezegd, zo gedaan. Ik opnieuw bellen met de klantenservice en de medewerker heeft mij uitstekend te woord gestaan. Bestelling geannuleerd en vervolgens een nieuwe geplaatst. Na het plaatsen van de bestelling moest deze nog handmatig binnen twee werkdagen gecontroleerd worden, maar de collega die ik aan de lijn had ging even bellen met die afdeling met het verzoek om de bestelling direct te verwerken. Na vijf minuten kwam hij terug met het nieuws dat de bestelling is goedgekeurd en dat ik binnen 5 minuten hiervan een mail zou krijgen. 

Ik kreeg inderdaad een mail met het onderwerp: uw abonnement is verlengd. In deze mail zat enkel een bijlage “standaard informatie inzake consumptief krediet” en verder heb ik niks meer gehoord. 

De klantenservice weer gebeld, zij konden niks voor mij betekenen. Ik zit nu met mijn handen in het haar. De werkwijze die hier is gehanteerd komt erg slordig over. Wat kan ik nu het beste doen? Is dit de normale gang van zaken? 

P.s. wat ik ook vreemd vond.. ik kreeg maandag ook een mailtje met het onderwerp: “belangrijk: uw iDeal-betaal link”. Echter zat er in de mail enkel de bijlage met mijn contract.. 

1 reactie

Ter toevoeging:

door al dit gedoe, ben ik nu de korting op de iPhone 11 misgelopen die bij de oorspronkelijk bestelling van zaterdag wel gewoon toegevoegd was. Is dit nog te corrigeren? 

Reageer