beantwoord

Abonnement verlengen

• 28 december 2016
  • 4 reacties
  • 125 x bekeken

Ik heb in 2015 een tweejarig abonnement afgesloten, maar deze verloopt op 8 januari 2017.
Daarom zat ik te kijken naar de mogelijkheden wat betreft het verlengen (of het opnieuw afsluiten bij een andere provider) van mijn abonnement, zonder mobiel.

Nu betaal ik iedere maand €21,- waarvan €10,- voor het toestel en €11,- voor 1000MB en 150 belminuten/SMS.
Ik ging er eerlijk gezegd een beetje vanuit dat ik misschien een kleine korting zou krijgen wanneer ik mijn abonnement bij Tele2 zou verlengen, maar dat blijkt niet het geval. Want als ik op 'Nu verlengen sim only' klik en vervolgens kies voor 100 Bel/Sms en 1GB kost me dit wederom €11,-. Ik blijf dan dus hetzelfde betalen, maar heb wel minder belminuten en SMS'jes.

Is dat niet gek als je een abonnement verlengt?
icon

Beste antwoord door eric 28 december 2016, 17:39

De wereld van nu is anders dan de wereld van toen... Die 11 euro was toen voor 500 MB en 150 min/sms, Tele2 heeft eind 2015 vaste klanten met een 4G toestel een data verdubbelaar gegeven, en dat pakte voor jou goed uit.
Je hoeft niet te verlengen. Als je niets doet wordt je abonnement per maand opzegbaar en kun je b.v. wachten totdat je wel een nieuw toestel nodig hebt en een nieuw 2 jarig contract daarvoor wil sluiten.
Wat wel is veranderd is dat als je meer data gebruikt dit niet zo duur is als vroeger, ook worden grotere data bundels gepromoot door extra toestelsubsidie te geven. Zo wordt het verschil tussen 4GB en 8GB bij een Samsung of Apple telefoon maar 4 euro.
Bij verlengen betaal je ook geen aansluitkosten (scheelt weer 30 euro)
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4
De wereld van nu is anders dan de wereld van toen... Die 11 euro was toen voor 500 MB en 150 min/sms, Tele2 heeft eind 2015 vaste klanten met een 4G toestel een data verdubbelaar gegeven, en dat pakte voor jou goed uit.
Je hoeft niet te verlengen. Als je niets doet wordt je abonnement per maand opzegbaar en kun je b.v. wachten totdat je wel een nieuw toestel nodig hebt en een nieuw 2 jarig contract daarvoor wil sluiten.
Wat wel is veranderd is dat als je meer data gebruikt dit niet zo duur is als vroeger, ook worden grotere data bundels gepromoot door extra toestelsubsidie te geven. Zo wordt het verschil tussen 4GB en 8GB bij een Samsung of Apple telefoon maar 4 euro.
Bij verlengen betaal je ook geen aansluitkosten (scheelt weer 30 euro)
Hmm, oké..

Maar stel ik doe niks, dan betaal ik €11,- toch (en dus niet de volle €21,-)?
En behoud ik dan die verdubbelaar, of ga ik dan weer terug naar de 500MB?
Reputatie 7
Badge +4
Je toestelbundel/afbetaling vervalt na 24x betalen. Je verdubbelaar blijft geldig zolang je niet vernieuwd. Dus als dit voor jou voldoende is kun je gewoon blijven zitten waar je zit 🙂
Helemaal duidelijk, hartelijk bedankt!