beantwoord

Abonnement vanuit België

• 15 oktober 2017
  • 1 reactie
  • 7437 x bekeken

Hallo tele2!

Ik woon in België, aan de grens met Nederland. Door de week zit ik in Hasselt, ong. 30km van de grens.

We weten allemaal dat de Belgische providers de bal compleet misslaan. Ik ben het gedoe van de Belgische providers helemaal beu en wil graag overstappen naar een Nederlandse provider.

Nu de EU de roaming-kosten heeft afgeschaft, lijkt het me dus mogelijk om een abonnement in NL te kopen en deze data in België te verbruiken? Ik lees wel dat providers het recht hebben om extra kosten te vragen als de gebruiker van het abo gedurende 4 maanden lang vaker in het buitenland zit dan in NL. Doen jullie dit ook? En is het uberhaupt mogelijk om als Belg zijnde een abonnement (evt. incl. smartphone) bij jullie aan te schaffen?

Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Rena Chan 16 oktober 2017, 08:48

Om muisbruik te voorkomen kunnen providers een proof van stabiele link met Nederland aanvragen.

Daarnaast er is een data limiet wat je p/m uit je bundel mag gebruiken in de EU, bij Tele2 is dat 6GB als je abonnement > 5GB in NL heeft.

Een voor het aanschaffen van een abonnement heb je sowieso een NL adres en IBAN nodig.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +2
Om muisbruik te voorkomen kunnen providers een proof van stabiele link met Nederland aanvragen.

Daarnaast er is een data limiet wat je p/m uit je bundel mag gebruiken in de EU, bij Tele2 is dat 6GB als je abonnement > 5GB in NL heeft.

Een voor het aanschaffen van een abonnement heb je sowieso een NL adres en IBAN nodig.