Abonnement splitsen

• 16 januari 2019
  • 11 reacties
  • 342 x bekeken

• Is lekker bezig
  • 5 reacties
Eerst voor mezelf een abonnement genomen, later voor mijn dochter, (had zelf geen inkomen, nu dus wel) het zou volgens Tele 2 makkelijk zijn om dit op een account te doen. Dus dat is zo afgesloten. Nu willen we het abonnement splitsen. HoStop, dat kan niet!!. De mogelijkheid om te splitsen is: een nummer naar een andere provider en dan na een maand weer terug naar Tele2. ( dat doe je natuurlijk niet) Of een ander nummer nemen?! Probleem: privacy en zgn kredietcheck. (volgens mij wordt die alleen maar makkelijker, want er wordt maar voor een nummer abo afgeschreven.
Al met al lekker klantvriendelijk. Wie weet hoe dit op te lossen? Mijn enige idee is nu nog: allebei naar een andere provider.

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +2
Communicatie probleem denk ik.

Wat je wilt is een van de abonnementen op je dochters naam zetten.

Dat kan via een contract overname

Zijn wel bepaalde voorwaarden aan verbonden, zoals dat als je toestel krediet nog open heb staan, deze moet volledig in een keer betaalt worden.
https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/contractovername/
Communicatie probleem denk ik.

Wat je wilt is een van de abonnementen op je dochters naam zetten.

Dat kan via een contract overname

Zijn wel bepaalde voorwaarden aan verbonden, zoals dat als je toestel krediet nog open heb staan, deze moet volledig in een keer betaalt worden.
https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/contractovername/
Dat is echt een oplees antwoord, en is gisteren allemaal uitgezocht door Tele 2. Geen van de redenen is van toepassing. Er is geen toestel van Tele 2, er staan geen facturen open. Er is nooit te laat betaald. Gisteren is er gezegd dat alles in orde was en goed gezet en dat de overname opnieuw moet worden aangevraagd. Dat heb ik gedaan en weer is het antwoord: """"we moeten jou helaas: Nee verkopen"""" ( hoe onbeschoft kun je het hebben) Vandaag was de reactie: dat het niet mogelijk is om een nummer over te zetten omdat er dan een nieuwe kredietcheck gedaan moet worden. Duhhh, zo moeilijk is dat niet.

Met andere woorden. Misschien eens meedenken, ik heb gelezen dat er veel meer mensen zijn die op advies van Tele 2 meerdere nummers op een account hebben en die het nu willen splitsen, wat niet kan. Dit is niet klantvriendelijk.....
Reputatie 7
Badge
Zet je klantgegevens en het nummer dat je wilt overdragen in je forum profiel, dan wil een Tele2 moderator vast wel even voor je in de systemen kijken wat er aan de hand is en wat de mogelijkheden zijn en dit terugkoppelen.
Reputatie 6
Badge
Hoi 64AN,

Welkom op het forum van Tele2,

Ik ga uitzoeken hoe we dit kunnen oplossen, ik kom daar maandag op terug,

Fijne dag,

Arjan
@64AN.

Even ter info, zowel Rena Chan en pipodeclown zijn net als jij (behulpzame) klant.
Ik wacht af Arjan. Tot maandag.
He Arjan, ik wacht nog steeds. Wanneer stuur je een oplossing?
Gr. Annette
Reputatie 6
Badge
Hoi 64AN,

Sorry voor de late reactie,

Helaas is het onmogelijk om een account te splitsen in ons systeem, ik heb gevraagd naar een workaround. die is er helaas niet.

Ik vind het dan ook spijtig dat je verteld is dat het wel kan.

Groet,

Arjan
Arjan,
Het blijft vreemd dat de service van Tele 2 wel een nummer abonnement kan stoppen, overzetten naar een andere provider, en dan in een apart account kan terugnemen. (Je gaat niet voor een maand naar een ander)'
Maar een abonnement, wat door jullie op deze manier is geadviseerd, notabene, kan niet opgedeeld worden!!!! Ga zo door Tele 2.
Van mij krijgen jullie de "koude" douche!!!
Reputatie 7
Badge
Ja, best knullig dat er wel een contractsovername proces is, maar dat het in dit geval niet kan. Voor de workaround via een andere provider zou je een gratis Vodafone You prepaid kunnen gebruiken. Voordeel is wel dat een prepaid nummer weer snel terug geporteerd kan worden naar Tele2, omdat je met prepaid geen opzegtermijn hebt. Even een gedoe, maar wel snel te realiseren.