beantwoord

Abonnement overzetten

• 2 July 2018
  • 2 reacties
  • 1403 x bekeken

ik heb een iPhone 6 met een abonnement van tele 2, mijn moeder heeft een iPhone 4 met een abonnement van T-Mobile.

nou wil mijn moeder mijn telefoon en abonnement overnemen maar ze wil wel haar eigen nummer houden. dus nu willen we mijn abonnement op mijn moeders naam krijgen.

als dat is gelukt heb ik nog een probleempje want ik neem een iPhone 7 plus met een tele2 abonnement en daar moet mijn nummer dan weer voor gebruikt worden.

hoe moet ik dit allemaal regelen ?

met vriendelijke groet,
icon

Beste antwoord door Rena Chan 2 July 2018, 17:46

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +2
Je mag de nummer die van T-Mobile is porteren naar een van je huidige Tele2 abonnementen, minstens het abonnement bij T-Mobile opgezegd kan worden, maar je kan je Tele2 abonnement (nog) niet overdragen aan iemand anders.

Ik zou zeggen: verleng je je huidige abonnement met Tele2 en je iPhone 7 en laat je moeder een eigen abonnement aanvragen met nummer behoud.
Reputatie 7
Badge +4
Als je bij het aangaan van je abonnement een nieuw Tele2 nummer had genomen kun je achteraf nummerbehoud aanvragen. Dat kun je aanvragen via de telefonische klantenservice. Houd rekening met een maand opzegtermijn van het oude T-mobile abonnement dat daarmee wordt beëindigt.

Het overzetten van contractant is zoals Rena al aangeeft niet mogelijk. Je moeder zal dan het maandelijkse bedrag naar jou moeten overmaken en dan schrijft Tele2 het bedrag gewoon nog steeds bij jouw af.

Door het importeren van het nummer van je moeder naar jouw lopende abonnement vervalt jouw huidige nummer. Dat weer hergebruiken kan dus niet..

Misschien is het een idee dat je een nieuw abonnement afsluit met die Iphone 7 en daarop het nummer van je moeder laat importeren. (of dat abonnement op haar naam afsluit).

Edit.. Zie dat Rena zijn advies heeft uitgebreid..

Check ook de nieuwe Tele2 app: