beantwoord

abonnement opzeggen, nummerbehoud

• 18 oktober 2020
  • 3 reacties
  • 62 x bekeken

Ik heb een vraag over het nummerbehoud, ik kon hiervan online niet zo snel het antwoord vinden.

Mijn abonnement is nu enkele dagen afgelopen, dus ik zit niet meer vast aan een x-aantal jaren contract, maar ik gebruik deze nog wel. 

Ik ben echter van plan om over te stappen op een andere provider (vanwege 5G), maar ik ben er nog niet helemaal over uit hoe en wat. Stel ik zou op 30-10 eruit zijn en een nieuw contract afsluiten, met nummerbehoud, dan zit ik wel nog vast aan mijn huidige Tele2 abonnement tot 30-11, vanwege de opzegtermijn van een maand. Ik wil graag eerder gebruik maken van 5G dus mijn vraag:

Kan ik nu alvast mijn abonnement zelf opzeggen (18-10) , zodat ik over een maand (18-11) al aan de slag kan met mijn nieuwe abonnement incl nummerbehoud? Ik zou dan in de tussentijd een nieuw abonnement uitzoeken.

Bedankt voor de hulp!

icon

Beste antwoord door eric 18 oktober 2020, 17:20

Je kunt inderdaad zelf opzeggen, maar als je nummerbehoud wilt gebruiken wordt dat door alle providers afgeraden. Maak je keuze en laat dan het normale proces van nummerportering zijn werk doen. Als je abonnement al is opgezegd kan nummerbehoud misgaan.

Bekijk origineel bericht

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Je kunt inderdaad zelf opzeggen, maar als je nummerbehoud wilt gebruiken wordt dat door alle providers afgeraden. Maak je keuze en laat dan het normale proces van nummerportering zijn werk doen. Als je abonnement al is opgezegd kan nummerbehoud misgaan.

Oké, geen risico nemen en dus even wachten met opzeggen. Duidelijk, dankjewel.

Nee, niet zelf opzeggen, laat dat door je nieuwe provider doen. Je bestelt gewoon een nieuw abonnement bij je nieuwe provider, met nummerbehoud. Dat gaar alles vanzelf goed.

Reageer