beantwoord

abonnement op andere naam zetten

• 19 juni 2015
  • 6 reacties
  • 2292 x bekeken

Sinds november 2014 heb ik een nieuw abonnement afgesloten bij Tele-2.
Rond de tijd dat ik dat heb gedaan is mij verteld dat ik terwijl mijn abonnement door zou lopen ik hem op een andere naam kon zetten en op die manier ook van een andere rekening kon laten gaan.
(het staat momenteel op naam van mijn moeder omdat dit geen aansluitkosten zou kosten omdat ik bij mijn vorige abonnement nog geen 18 was.)
maar nu zou ik het wel erg prettig vinden om deze alsnog op mijn eigen naam te zetten.

meerdere malen is mij verteld dat dit kon via de site of schriftelijk, maar ik kan nergens vinden hoe dit moet. aan de telefoon meerdere keren verschillende antwoorden gekregen maar niets passend.

kan iemand me helpen?
icon

Beste antwoord door Velma van Tele2 20 juni 2015, 11:09

Hoi Eldrid,

Welkom op het forum! Natuurlijk is het mogelijk om het contract op jouw naam te zetten. Je kan dit doen middels een brief met daarin de volgende gegevens:

-Nieuwe en oude contracttantsgegevens (Naam, volledig adres, geboortedatum)
-Vermelding van plaats en datum
-Ondertekening beide partijen
-Kopie van de identiteitsbewijzen (nieuwe en oude contractant)
-Kopie van de bankpassen (nieuwe en oude contractant)

Je kan de brief naar het volgende adres sturen:

Tele2 Nederland BV
T.a.v. Contractsovername
Postbus 289
2400 AG Alphen aan den Rijn

Laat je me weten of dit lukt?

Fijn weekend,

Velma
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

6 reacties

Reputatie 4
Badge +2
Hoi Eldrid,

Ik had precies hetzelfde, ben laatst ook 18 geworden. Heb hiervoor de klantenservice gebeld en zij hebben het voor mij aangepast. Omdat ik altijd het abonnement gebruikt heb zag zij het niet als een abonnementsovername dus heeft zij alle gegevens naar de mijne veranderd.

Tevens heeft het niets met de aansluitkosten te maken, je mag als je minderjarig bent simpelweg geen abonnement afsluiten ;)

Ik raad je aan om even met de klantenservice te bellen en uit te leggen dat jij altijd de persoon was die het gebruikte maar omdat het wettelijk niet was toegestaan heb je het op naam van je moeder laten zetten. Succes! 🙂
hoi,

dit heb ik meerdere malen geprobeerd maar er werd me steeds verteld dat dit niet mogelijk was via de telefoon..
weet je toevallig nog andere opties? 😃
Reputatie 4
Badge +2
hoi,

dit heb ik meerdere malen geprobeerd maar er werd me steeds verteld dat dit niet mogelijk was via de telefoon..
weet je toevallig nog andere opties? :D

Hmmm raar, wat vertelden ze jou dan? Je moet gewoon zeggen dat jij altijd de eigenaar bent geweest en nu gewoon het abonnement echt op jouw naam wilt laten zetten met toestemming van je moeder. Misschien een idee om te bellen en dan je moeder de telefoon te geven zodat ze het kunnen verifiëren?

Good luck! 😉
Reputatie 3
Badge +1
In principe moet je altijd een contract kunnen overnemen. Bij sommige providers kost een contractovername geld, weet niet of dat bij Tele2 ook zo is. Als je het aangetekend verstuurd kunnen ze er niet omheen. Op die manier kan je er sowieso een kopie van beide ID's aan toevoegen en een ondertekende brief van jullie beiden. Dat moet voldoende zijn denk ik.
Reputatie 3
Badge +1
Bellen en zeggen dat je wilt opzeggen kan ook wonderen doen trouwens 😉
Reputatie 4
Badge +5
Hoi Eldrid,

Welkom op het forum! Natuurlijk is het mogelijk om het contract op jouw naam te zetten. Je kan dit doen middels een brief met daarin de volgende gegevens:

-Nieuwe en oude contracttantsgegevens (Naam, volledig adres, geboortedatum)
-Vermelding van plaats en datum
-Ondertekening beide partijen
-Kopie van de identiteitsbewijzen (nieuwe en oude contractant)
-Kopie van de bankpassen (nieuwe en oude contractant)

Je kan de brief naar het volgende adres sturen:

Tele2 Nederland BV
T.a.v. Contractsovername
Postbus 289
2400 AG Alphen aan den Rijn

Laat je me weten of dit lukt?

Fijn weekend,

Velma