Abonnement onbruikbaar

• Snapt hoe het werkt
  • 10 reacties
Sinds m'n nieuwe abonnement (per 1 februari) heb ik niet mobiel kunnen internetten in verband met een onverklaarbare fout in de simkaart. Na veel heen en weer bellen - zonder resultaat - ben ik gisteren naar een Tele2 winkel gegaan. Daar kreeg ik een nieuwe simkaart aangeboden, maar na activatie bleek er iets grondig mis te zijn, waardoor ik nu niet alleen via internet, maar ook telefonisch onbereikbaar ben. Nogal een probleem in verband met werk. Volgens de medewerker duurt het max 6 dagen. Ik heb vooralsnog geen service en ben dus compleet onbereikbaar.

De medewerker in de winkel vertelde mij dat ik via online een vergoeding kon krijgen voor mijn onbruikbare abonnement waar ik wel voor betaal. Nu kan ik alleen nergens vinden waar ik dit kan aanvragen. Kan iemand mij helpen?

Dank.

icon Beste antwoord door Mark van Tele2 5 maart 2018, 12:55

Hoi Pim,

Bedankt voor je bericht. Ik heb het doorgegeven.

Mark

Bekijk origineel bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

22 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Zorg dat jou klant gegevens ingevuld staan in jou profiel zodar een moderator jou situatie kan bekijken.
Rena Chan schreef:

Zorg dat jou klant gegevens ingevuld staan in jou profiel zodar een moderator jou situatie kan bekijken.

yes, die staan ingevuld, thanks
Reputatie 7
Badge +2
Top 👍👍

Reactie tijd is een dag ongeveer 🙂
Reputatie 4
Badge
Hoi plauwrr,

Zou je alleen je geboortedatum nog aan je profiel willen toevoegen? Dan kijk ik meteen met je mee 🙂.

Mark
Mark van Tele2 schreef:

Hoi plauwrr,

Zou je alleen je geboortedatum nog aan je profiel willen toevoegen? Dan kijk ik meteen met je mee 🙂.

Mark

yes, gedaan
Reputatie 4
Badge
Hoi plauwrr,

Ik zie dat de aanvraag voor de simkaart vast is gelopen. Dit is doorgestuurd naar onze technische dienst, helaas is hier nog geen terugkoppeling op gekomen. Ik hou dit voor je in de gaten, als je wil kan ik proberen een nieuwe simkaart te sturen, ik kan alleen niet garanderen dat deze dan wel goed door zal lopen. Mijn excuses voor het ongemak. Uiteraard kijk ik voor je als het probleem is opgelost welke vergoeding we je kunnen aanbieden.

Mark
Vandaag de sim-kaart ontvangen en zojuist is m'n telefoon weer gaan werken. Fijn. Nu het probleem is opgelost, hoe gaan wikkelen we de vergoeding af?

Pim
plauwrr schreef:

Vandaag de sim-kaart ontvangen en zojuist is m'n telefoon weer gaan werken. Fijn. Nu het probleem is opgelost, hoe gaan wikkelen we de vergoeding af?

Pim

Te vroeg gejuicht. M'n internet werkt nog steeds niet. Kan iemand mij bellen en een daadwerkelijke oplossing aanbieden of zorgen dat ik mijn contract kan ontbinden en door naar de volgende kan?

Dank.
Reputatie 4
Badge
Hoi Pim,

Heb je al eens geprobeerd om je simkaart in een ander toestel te testen? Zo kunnen we bekijken of het probleem bij de simkaart ligt of dat er een intelling niet goed staat 🙂. Je kunt ook kijken of je het MijnTele2 menu kunt vinden:

Bij Android staat deze tussen je andere apps, je kiest hierbij voor sim menu > selecteer sim > handmatig > in Nederland
Bij Apple staat deze bij instellingen > telefoon > simapps. Je kiest hierbij voor sim menu > selecteer sim > handmatig > in Nederland

Na de bovenstaande stappen start je je toestel opnieuw op. Zou je willen kijken of je hierna weer internet hebt?

Mark
Hoi Mark,

Yes, beide geprobeerd en het werkt nog steeds niet. Het ligt aan de simkaart, zoveel is duidelijk. Kan ik morgen gebeld worden door iemand? Dan weet ik waar ik aan toe ben.

Dank
Reputatie 7
Badge +4
Dat je wel mobiel kan bellen maar geen internet hebt ligt echt niet aan de simkaart.
Wat voor toestel heb je in gebruik, want het klinkt toch echt dat we eens even door de instellingen heen moeten.
eric schreef:

Dat je wel mobiel kan bellen maar geen internet hebt ligt echt niet aan de simkaart.
Wat voor toestel heb je in gebruik, want het klinkt toch echt dat we eens even door de instellingen heen moeten.

Ik ben telefonisch en in de tele2 winkel al een paar keer door de instellingen gelopen en het heeft niet geholpen. Mijn simkaart in een andere telefoon geeft hetzelfde probleem waardoor het toch sterk lijkt op een simkaart/ ander soort fout in mijn abonnement oid.

Ik heb wel 3g in beeld (wat 4g zou moeten zijn) maar kan alsnog geen gebruik maken van het internet. Sites laden niet, whatsapp laadt niet, etc.

Ik kan overigens ook niet van aanbieder veranderen, als ik handmatig een ander wil kiezen, zie ik 2x Tele2 staan, Vodafone en KPN. Als ik de andere Tele2, Vodafone of KPN kies krijg ik 'geen service'.
Reputatie 7
Badge +4
Heb je toevallig een Iphone 8? Daar zijn exemplaren met problemen mee. Die willen niet werken op 4G. Apple support is hiervan op te hoogte. Maak dan een case bij hen aan. https://support.apple.com/nl-nl
Dank Eric. Het gaat om iPhone 6s, ben vandaag weer langs de winkel gegaan waar ze wederom niks snappen van dit mysterie. Aan mijn telefoon ligt het 100% niet, net ook uitgesloten door een sim swap te doen.

Ik wordt nu binnen 15 dagen gebeld met een antwoord als het goed is.
Reputatie 4
Badge
Hoi Pim,

Ik heb gezien dat er een bericht naar onze technische collega's is aangemaakt. Ik stel voor dat we dit afwachten. Ik hou dit ook in de gaten, mocht je iets hebben gehoord en daar vragen over hebben dan hoor ik het natuurlijk graag!

Mark
Mark van Tele2 schreef:

Hoi Pim,

Ik heb gezien dat er een bericht naar onze technische collega's is aangemaakt. Ik stel voor dat we dit afwachten. Ik hou dit ook in de gaten, mocht je iets hebben gehoord en daar vragen over hebben dan hoor ik het natuurlijk graag!

Mark

Ha Mark,

Heb jij al enig inzicht op mijn abonnement en het probleem? Zou fijn zijn iets te horen.

Dank
Reputatie 4
Badge
Hoi Pim,

Helaas heb ik nog geen terugkoppeling gehad. Ik blijf dit voor je in de gaten houden! Mijn excuses voor het ongemak.

Mark
Zojuist terug uit het buitenland, en daar doet m'n internet het wel (weliswaar langzaam, maar toch). Misschien nuttig voor deze kwestie?
Reputatie 4
Badge
Hoi Pim,

Bedankt voor je bericht. Ik heb het doorgegeven.

Mark
Hoi,

Mijn abonnement is inmiddels stopgezet en ik ben over naar een andere provider. Er is wel afgesproken dat ik al mijn kosten vergoed zou krijgen omdat ik, zoals eerder al besproken, maar gedeeltelijk van het abonnement gebruik heb kunnen maken. Nou krijg ik net een nieuwe factuur voor €1,- en zie ik dat het nog niet helemaal is vereffend.

Kan dit in orde worden gemaakt?

Dank!
Reputatie 5
Badge
Hoi plauwrr,

Mark heeft een nieuwe mooie functie bij Tele2, ik neem het van hem over,

Om het even kort te sluiten? kun je me een pb sturen wat je nog mist aan vergoedingen?

Groet Arjan
Reputatie 5
Badge
Fijn dat we het zo hebben kunnen oplossen!