vraag

Abonnement met motorola g6

Ik mag bijna mn abbonnement verlengen en ik zou graag de motorola g6 willen. Gaat tele2 die ook aanbieden? Ik zie hem wel bij andere providers. Maar ik wil graag bij tele2 blijven.
Is er iets over bekend?
Gr. Helma

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

22 reacties

Er is nog niets over bekend, maar het toestel zal zeker worden aangeboden. Hou de website in de gaten.
Wanneer Tele2 het zelf niet opneemt in hun assortiment, dan in ieder geval wel bij de wederverkopers waar je ook terecht kunt om te verlengen.
Even geduld dus nog.
Wanneer precies mag je verlengen?
Je kunt op of na die datum ook even de afdeling verkoop bellen Tel 0800-1602
https://www.tele2.nl/mobiel/abonnement-verlengen/?gclid=CjwKCAjww6XXBRByEiwAM-ZUICz8yOCmrt32SYUU7JJ3xe6f95VuOl2UfSOqwWVMY0FCso5ywFivnRoClckQAvD_BwE&dclid=CKbb-9i359oCFdMt4AodwSoJaA
Mag verlengen vanaf morgen. En ben hard toe aan een nieuwe telefoon. Maar de g6 komt pas begin juni op de markt. Dus ik zal nog even geduld moeten hebben.
Reputatie 7
Badge +2
Motorola en LG zijn de enige van de meeste bekende fabrikanten die geen VoLTE aanbiedt voor Tele2, en Tele2 verkoopt geen telefoon zonder VoLTE ondersteuning voor haar netwerk.

Als daar verandering in komt, weet ik niet.

Misschien de Nokia 7+ is een goede optie?

Je hebt betere hardware, betere software update policy dan wat we van Lenovo gewent zijn (kijk naar klachten van klanten met een a moto G4 en G6).

vergelijking tussen de G6 en de 7+
Wat is VolTE??
Reputatie 7
Badge +2
4g bellen oftewel bellen via je 4G verbinding ipv 3G.

Meer info https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/volte/
Huh? Die telefoon heeft toch gewoon 4g internet?
Dus ik kan ook niet een sim only gebruiken van tele2 als ik die telefoon zelf koop?

Dan wordt het toch overstappen. Met een vorige motorola was ik zeer tevreden. Beter dan de samsung j5 die ik nu heb.
Reputatie 7
Badge +2
Ja 4G internet wel.

Maar (long story short), als je met een Motorola G6 gaat bellen dan schakel je telefoon terug naar 3G.

Omdat Tele2 wel een eigen 4G netwerk heeft maar geen eigen 3G netwerk, financiert Tele2 alleen mobieltjes waar 4G bellen werkt of zal werken op hun netwerk.

Motorola heeft tot nu geen enkel telefoon VoLTE ready gemaakt voor Tele2, er is ook niks bekends als het zal komen, je kunt ook tot juni wachten en als de telefoon uit is en dan een beslissing nemen.

Een simonly kun je wel nemen.
Ja maar als jullie hem toch niet faan aanbieden. Heeft het weinug zin om daar op te wachten . De nokia 7 is wel 150 euro duurder. Dus dat vind ik niet echt een vergelijkende telefoon.
Jammer.
Reputatie 7
Badge +2
De Nokia 7+ kost 312€ via tele2, er is ook de Nokia 6 (vergelijkbare hardware als de G6) voor 190€.

Als je echt de Motorola wilt, kan ik weinig over zeggen, staat nog niet in de lijst, telefoon wordt ook pas in juni verwacht.
De Nokia 7+ kost 312€ via tele2, er is ook de Nokia 6 (vergelijkbare hardware als de G6) voor 190€.

Als je echt de Motorola wilt, kan ik weinig over zeggen, staat nog niet in de lijst, telefoon wordt ook pas in juni verwacht.

https://www.tele2.nl/mobileapp/4g-ready-check/#faq-motorola

Rena er staan wel veel Motorola toestellen bij de toegestane T2 smartphones.....
Reputatie 7
Badge +2
Dat is de 4G ready check lijst, TS wilt een telefoon met een tele2 abonnement financieren, hier geldt de regel dat de telefoon VoLTE moet (gaan,) ondersteunen.

Als TS de telefoon los koopt kan die wel gebruikt worden icm een tele2 abonnement.
Dat is de 4G ready check lijst, TS wilt een telefoon met een tele2 abonnement financieren, hier geldt de regel dat de telefoon VoLTE moet (gaan,) ondersteunen.

Als TS de telefoon los koopt kan die wel gebruikt worden icm een tele2 abonnement.

Aha
Dan overweeg ik on toch maar een sim only abonnement nemen. Maar ik heb nog de tijd om te beslissen. Hartelijk dank voor de uitleg.
Reputatie 7
Badge +4
Als je een maandelijks verlengbare variant sim only afsluit kun je altijd weer verlengen met een toestel erbij.
Reputatie 6
Badge +1
Wat is VolTE?? Voice over LTE (LTE in ongeveer synoniem met 4G (Tele2 levert ook 4G+) Voordeel is de betere kwaliteit, snellere opbouw van de verbinding en de prijs. Tele2 heeft alleen 4G verbindingen. Voor andere soort manieren van verzenden moet het betalen aan T-Mobile.
Dar begrijp ik ondertussen. Alleen begrijp ik da niet dat ik wel een sim only bij tele2 kan nemen en die gebruiken met de 6g. Dan bel ik toch ook via het netwerk van t mobile?
Reputatie 7
Badge +2
Dar begrijp ik ondertussen. Alleen begrijp ik da niet dat ik wel een sim only bij tele2 kan nemen en die gebruiken met de 6g. Dan bel ik toch ook via het netwerk van t mobile?

De echte redenering daar achter weet ik niet, het zal voor Tele2 zichzelf in de voeten schieten als ze zouden zeggen we blokkeren alle mobieltjes die geen VoLTE ondersteunen.

Maar het alleen financieren van toestellen met VoLTE is een mooie balans, daarnaast stimuleren ze klanten om een VoLTE ready telefoon aan te schaffen met bijvoorbeeld toestel kortingen, als je een toestel via tele2 koopt, betaal je van een paar tientjes tot honderd euro minder dan als je het los zou kopen.

Het is een soort van overgang fase, en ze krijgen meer fabrikanten die VoLTE voor Tele2 aanzetten, HTC, Nokia en CAT zijn nieuwe toevoegingen, misschien dat Motorola wel komt, maar zoals ik zei dat kan niemand met zekerheid garanderen.
Oke Helder.
Ik ben er uit. Heb de Nokia 6 2018 genomen.
Reputatie 7
Badge +2
Ik ben er uit. Heb de Nokia 6 2018 genomen.

Top keus.

Nokia is maar een jaartje terug maar ze doen het zeer goed.

Geniet van je nieuwe gadget.
Reputatie 4
Badge +1
Bij deze sluit ik je topic wegens inacitiviteit 🙂