Abonnement loopt door na opzegging

  • 19 May 2023
  • 6 reacties
  • 133 x bekeken

Op 4 oktober 2022 om 11:35 uur heb ik telefonisch mijn abonnement gestopt. Collega zou het in orde maken. Vandaag kom ik er achter dat inmiddels 7 maanden lang vooralsnog is geïncasseerd en het abonnement doorloopt! Dat maakt in totaal 7 x 16 Euro is 112 Euro aan teveel betaalde bedrag.

Vandaag weer gebeld hierover. Weer is beloofd het abonnement te stoppen. Hierover wel een bevestiging ontvangen. Voor de claim over teveel betaalde maanden (30 dagen opzegtermijn) vanaf 4 november 2022 tot 18 juni 2023 ben ik doorverbonden met collega Ajveri (?). De beste collega zegt dat Tele2 de teveel betaalde niet kan terugbetalen, omdat ik in het systeem geen bevestiging van opzegging zichtbaar is.

  1. Graag verzoek ik dat u het 13 minuten lang durend gesprek van 4 oktober 2022 om 11:35 uur terug luistert hiervoor. Hiernaast is het zichtbaar dat het nummer niet is gebruikt sinds september 2022.
  2. Daarnaast heb ik nog een telefoonabonnement van Tele2 die ik wel gebruik en ook zelfs al vele jaren (ruim 10 jaar) een thuisinternet abonnement heb van Tele2. Ik ben een vaste klant, en probeer de boel niet te belazeren.

Marciano van Tele2 9 maanden geleden

Hey @Bamsterdam, heb je inmiddels contact gehad met een van mijn collega's en is het al opgelost? Zo niet, dan help ik je graag verder! Volgens mij gaat het niet om het 06-nummer dat in je profiel staat, of wel? Ik zie daar namelijk helemaal geen cases staan. Stuur me even het 06-nummer waar het over gaat en dan duik ik er direct voor je in en ik kijk graag wat ik voor je kan doen! 😊

Bekijk origineel bericht

6 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Een telefonische opzegging wordt bevestigd zodra dit in het systeem is ingevoerd. Als je die bevestiging hebt, dan heb je zeker een punt! Maar gewone klantenservice gesprekken worden niet altijd opgenomen en alleen voor de tijd om training doeleinden te doen. Daarna wordt het direct verwijderd i.v.m. de AVG regels. Alleen als je telefonisch een abonnement besteld wordt het een 'juridische instemming' en is volgens de AVG een langere bewaartermijn toegestaan. 

Jammer dat je niet eerder niets hebt gemeld over het ontbreken van de bevestiging of het toch incasseren van abonnementsgeld. 7 maanden is best wel een tijd. 

Reputatie 7
Badge +12

Hey @Bamsterdam, thanks voor het telefoonnummer! Ik zie dat de opzegging van 19-05-2023 opnieuw is vastgelopen, net als die van vorig jaar. Mijn excuses hiervoor, maar geen zorgen. Ik heb zojuist (bijna) alles voor je in orde gemaakt. Ik heb de opzegging opnieuw ingediend en dit keer is deze wel goed doorgekomen. Ik regel ook de credit voor je. Je ontvangt zo ook per mail een bevestiging dat het abonnement per vandaag is opgezegd en dat je een credit ontvangt van € 112,40. Ik moet nog even wachten tot de credit is verwerkt en in het systeem staat. Vanaf dat moment kan ik het terugstortformulier invullen en dan ontvang je binnen no time het geld terug op je rekening. Normaal gesproken gebeurd dit binnen twee weken, maar omdat je geen actief abonnement meer hebt, kan het altijd iets langer duren, maar ik ga alsnog uit van twee weken. Ik laat je deze week nog weten zodra de credit is verwerkt en wanneer ik het formulier heb ingevuld. Ik hoop je hiermee toch weer een beetje blij te hebben gemaakt en ik spreek je snel! 💪🏻

Beste Marciano, 

Heel erg bedankt! Ik kan mij voorstellen dat het een bottleneck betreft die meer klanten heeft geraakt. Het zou fijn zijn als de managers op de werkvloer van de klantenservice deze issue meekrijgen. Ik kreeg bijvoorbeeld Nee verkocht aan de telefoon.

Groetjes! 

Reputatie 7
Badge +12

Hey @Bamsterdam, ik hoop dat je een goed weekend hebt gehad! De credit stond inmiddels in het systeem, dus ik heb het terugstortformulier net voor je ingevuld. Door een klein foutje van mij is het bedrag iets verhoogd naar € 136 (niet doorvertellen 😉).  Binnen ongeveer twee weken ontvang je het geld terug op je rekening. Dit probleem was al wat ouder, ik gok dat het daardoor bij veel collega's was weggezakt. Ik moest namelijk ook even goed kijken!

Laat je het me weten als je het hebt ontvangen? Ik hoor het graag van je. Mocht je nog vragen hebben, stel ze dan gerust. Ik sta voor je klaar. Anders wens ik je voor nu nog een hele fijne dag! 🙌🏻

Reputatie 7
Badge +12

Hey @Bamsterdam, heb je inmiddels contact gehad met een van mijn collega's en is het al opgelost? Zo niet, dan help ik je graag verder! Volgens mij gaat het niet om het 06-nummer dat in je profiel staat, of wel? Ik zie daar namelijk helemaal geen cases staan. Stuur me even het 06-nummer waar het over gaat en dan duik ik er direct voor je in en ik kijk graag wat ik voor je kan doen! 😊

Hi Marciano,

Het betreffende nummer is 0618383784.

Bedankt!

 

Reageer