Abonnement loopt af , wat nu?

• 10 december 2017
  • 7 reacties
  • 8712 x bekeken

In januari 2018 loopt mijn mobiele abonnement bij Tele 2 af , als ik zelf mijn abonnement niet verleng wordt deze automatisch omgezet naar een sim-only abonnement heb ik begrepen via de site.(maandelijks opzegbaar?)
Heb ik daar zelf nog inspraak over hoe deze wordt omgezet , ik bedoel daar mee , wordt er nog contact met mij opgenomen over mijn voorkeur wat betreft het aantal belminuten en de hoeveelheid GB die ik wens.
Bij andere providers zijn de sim-only abonnementen een héél stuk goedkoper dan bij Tele 2 , overstappen lijkt me dus een hele serieuze optie omdat mijn telefoon nog helemaal goed is , maar omdat ik al vele jaren (een tevreden) klant ben bij Tele 2 vraag ik mij eigenlijk af of Tele 2 mij misschien een serieuze en hele scherpe aanbieding wil doen om mij als klant te behouden , zowel met een sim-only abonnement als met een nieuw abonnement i.c.m. een nieuwe telefoon , ik heb de keuze gemaakt uit 3 telefoons die mij zéér erg aanspreken wanneer ik kies voor de laatste optie.
Wanneer ik mijn abonnement verleng i.c.m. een nieuw toestel ben ik bij Belsimpel.nl en Mobiel.nl ook een heel stuk voordeliger uit dan bij Tele 2 , vandaar mijn twijfel om bij Tele 2 te verlengen.
Ik heb nog ruim een maand de tijd om mijn definitieve beslissing te maken over wat ik ga doen dus ben heel benieuwd of Tele 2 nog contact met mij op gaat nemen of het verder maar gewoon op zijn beloop laat.
Graag alleen serieuze reacties op mijn vraag , b.v.d.

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

7 reacties

Reputatie 6
Badge +1
Je hebt na afloop contract hetzelfde abo en kan maandelijks opzeggen. Let wel, als je een kortingsactie had tijdens de loop van je abo, dan is die dan wel afgelopen! Je kan dus MEER gaan betalen als je niks doet! Je kan beter maandag zelf de sales afdeling bellen voor een scherpe aanbieding. Die willen je het liefst een 2 jarig abo verkopen. Wil je dat ook? En wil je nou wel of geen sim only? Allemaal dingen die je eerst op een rijtje moet zetten voordat de volgende stap wordt genomen.
Reputatie 5
Badge
Er zijn inderdaad meerdere opties om je 06-nummers bij Tele2 aan te houden. Je kunt er voor kiezen om niks te doen, na de looptijd van je contract vervalt de toestelbundel en zullen wij alleen de bel/sms en data bundel factureren.
Een andere optie is om alvast een aanvraag te doen voor een nieuw SIM only (maandelijks opzegbaar of een twee-jarig contract), een SIM only is er vanaf 11,00 euro per maand. Zie voor alle opties onze shop. Tot slot kun je ervoor kiezen om je contract te verlengen met een nieuw toestel. Dit kun je rechtstreeks via Tele2 doen of via een van onze partners zoals Belsimpel. De prijzen liggen daar over het algemeen 1 a 2 euro lager
dan in onze shop. Dit komt door het feit dat onze partners de toestellen in grote aantallen inkopen.

Als ik iets voor je in orde kan maken dan hoor ik graag!
Reputatie 7
Badge +4

Bij andere providers zijn de sim-only abonnementen een héél stuk goedkoper dan bij Tele 2 heel stuk voordeliger uit dan bij Tele 2

"Een heel stuk voordeliger" bij like for like lijkt me sterk. Het goedkoopste sim only abonnement is bij Tele2 11 euro en het duurste 25 euro met onbeperkt alles. Bovendien kun je elk abonnement afsluiten als maandelijks opzegbaar.
Alleen als je kleinverbruiker bent (beetje bellen / bijna geen data) heeft Tele2 op hun 4G netwerk geen echt aanbod.

"Een heel stuk voordeliger" bij like for like lijkt me sterk. Het goedkoopste sim only abonnement is bij Tele2 11 euro en het duurste 25 euro met onbeperkt alles..[/quote]

@Eric

Ja Tele2 is echt niet de goedkoopste, het kan heel veel voordeliger zijn om de prijzen van Sim only eens goed met elkaar te vergelijken. Er worden bij diverse andere providers nl via Belsimpel al sim only abonnementen vanaf 7 euro aangeboden. Kies je toch voor abonnement met toestel dan kun je zoals Jeroen al zegt ook bij hen terecht en ook dan ben je meestal heel veel voordeliger uit.

Het is wel zo dat Tele 2 maandelijks opzegbare abonnementen aanbied. . Maar daar betaal je dan 1 euro extra p.m. voor
Reputatie 6
Badge +1
De sim only van Youfone kan ook per maand worden opgezegd en dan zit je op de KPN backbone, wat ook prettig als er veel wordt geroamed in de EU. Verder voordeel valt er te behalen om 3G ipv 4G te kiezen. Zit je op €10.50 2500MB p/m
Dat heeft de sim only van Youfone ook, en dat zit je op de KPN backbone en kan je kiezen voor wel of niet 4G...

Ok wist ik niet. Dat heeft dan ook nog voordelen in buitenland qua bereik. Vind alleen dat je realistisch moet blijven en zeker als medeklant op een forum niet moet blijven ontkennen dat sim only elders heel veel voordeliger is.
Reputatie 5
Badge
Vanwege de inactiviteit in dit topic zal ik deze gaan sluiten. Mochten er nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen. Fijne dag! Groet Jeroen